Friday, August 7, 2015

TONY 'PUAKA' CABAR MAHKAMAH??...HABIS....TUNGGU APA LAGI!!

JUMAAT, 07 OGOS 2015


AKIBAT terlalu beri muka kepada pembangkang, inilah jadi. Habis negara tonggang-langgang dibuatnya. Kalau Mahkamah mereka boleh perlekehkan, apatah lagi yang lain-lain. IBM tak dapat bayangkan sekiranya mereka (pakatan) memerintah negara ini. Apa akan jadi. Adakah pentadbiran negara akan lebih baik? atau sebaliknya. Korang jawap le sendiri. Terlalu ketara, apabila kerajaan menghapuskan akta ISA, pembangkang begitu berani, kurang ajar dan melanggar tata susula negara. Apa mereka ingat mereka ni kebal sangat ke. Kisah terbaru ini, si Tony Puaka begitu lantang mencabar Mahkamah. Apa cerita ni?
Diberitakan (dipetik dalam Malaysianinsider) terbitan hari ini, dengan angkuhnya Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Puaka menyatakan akan memfailkan semakan kehakiman ke atas larangan perjalanan ke luar negara yang dikenakan terhadapnya, berikutan kegagalan Jabatan Imigresen membalas surat tuntutan meminta alasan untuk sekatan itu. Sumber dari Peguamnya Gobind Singh Deo berkata, tempoh seminggu yang diberikan kepada jabatan itu untuk membalas surat tersebut tamat pada Rabu.Kami pasti akan ke Mahkamah bagi memfailkan permohonan itu kerana tidak ada jawapan atau rasional di sebalik larangan yang tidak munasabah itu. 
Ia akan difailkan paling lewat minggu depan kerana kita perlu masa untuk menyediakan kertas Mahkamah," katanya kepada The Malaysian Insider. Gobind berkata, surat yang dihantar pada 28 Julai itu bertanya siapa yang mengeluarkan perintah itu dan alasan melarang beliau meninggalkan negara ini. Habis, kepada Imigresen, tidak terasakah ianya sebagai satu cabaran dan pihak Mahkamah pulak, tidakkah terasa seolah-olah pembangkang sengaja mencari pasal untuk menidakkan peraturan undang-undang di negara ini? Jadi, IBM harap, kedua-dua pihak yang berkenaan, jawab..jangan tak jawab. Jangan beri muka kepada Cina DAPigs ni. Wassalam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"INGAT DAPIGS INGAT KOMUNIS"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...