Friday, November 6, 2015

ISU BNO : "BERAMBUS KALAU TAK SUKA NAMA MELAYU"...

JUMAAT, 06 NOVEMBER 2015
SALAM, SALAM JUMAAT, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA
MAAF le bukan IBM bermaksud nak jadi 'racist'. Tapi, IBM beranggapan bahawa apa yang terkeluar dari mulut Cina DAPigs dari Sekincan itu yang membuat IBM terpanggil dan membetulkan keadaan supaya kita masyarakat melayu khususnya di negeri Selangor ini tidak diperlekeh dan dipermainkan oleh bangsa Cina yang tidak sedar diri. Oleh itu, apabila IBM terbaca di sebuah portal tempatan mengesa masyarakat Cina supaya keluar dari Bagan Nakhoda Omar (BNO) di Sabak Bernam jika tidak suka dengan nama kampung berkenaan, IBM amat-amat setuju sekali. IBM rasa korang para pembaca yang pro kepadan BN pun setuju. 
Maka, saranan yang dibuat oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos amat-amat tepat sekali. Siapa yang tak ‘bengang’ dengan permintaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan dari DAP, Ng Suee Lim yang bodoh lagi 'memualkan' supaya menukar nama BNO kepada Bagan Nakhoda Chong. Suee Lim membuat cadangan itu kerana mendakwa hampir keseluruhan penduduk di BNO berbangsa Cina. Walaupun katanya pertukaran nama itu kerana ‘Omar’ mengingatkan penduduk di sana kepada Datuk Seri Noh Omar yang kurang digemari masyarakat Cina. Tapi....itu semua adalah alasan yang tidak masuk akal.  Maka, gesaan orang-orang Cina di Bagan Nakhoda Omar itu keluar dari sana jika tidak senang dengan nama Melayu oleh Datuk Jamal ada faktanya. 
Oang Cina disana tidak boleh menyalahkan Datuk Jamal, malah Cina bangsat Ng Suee Lim itu sepatutnya membawa keluar semua Cina di sana untuk duduk di tempat yang sudah diberi nama dengan nama Cina. Disini IBM sekali menekankan dan setuju degan saranan Datuk Jamal biarkan penempatan di Bagan Nakhoda Omar itu untuk orang Melayu. Jesteru, jangan salahkan Datuk Jamal 'menemplak'  Suee Lim supaya nama Bagan Nakhoda Omar ditukar kepada nama Cina sebagai rasis dan melampau. Cuba kita rtenung-renungkan. Ini belum lagi mereka memerintah negara, sudah memandai-mandai untuk mencabuli hak-hak orang Melayu. 
Ayuh anak Melayu kita bangkit menentang fahaman rasis, rakus dan keterlaluan DAPigs ini.  Kita (orang Melayu) akan merempat di negara sendiri jika Cina DAP memerintah. Bilalah agaknya melayu-melayu yang pro kepada pembangkang sedar akan kesilapan mereka? Nak tunggu negara kita dijajah sekali lagi?? Fikir-fikirkan. Dari saya ~ IBM#PJUTETAPDIHATIKU. 

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...