Sunday, September 25, 2011

Isu Hukum Hudud : Sandiwara terbaru Pas, DAP

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA




Dalam isu untuk melaksanakan hukuman Hudud yang kian hangat di perkatakan beberapa hari ini, IBM berkeyakinan penuh, bahawa ini adalah satu sandiwara terbaru diantara Pas dan DAP. Pertelingkahan antara Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz dengan Pengerusi DAP, Karpal Singh berhubung penubuhan Negara Islam, termasuk melaksanakan hukum hudud di Kelantan, tidak lebih sebagai satu lagi permainan politik antara kedua parti gabungan Pakatan Rakyat (PR).

IBM beranggapan, tindakan Karpal Singh yang sekali lagi mempersoalkan kewajaran Nik Aziz mehu melaksanakan hudud yang menurutnya melanggar perlembagaan seperti yang dijangkakan sebelum ini. Segala bantahan yang dibuat oleh Pengerusi DAP itu akan segala usaha Menteri Besar Kelantan untuk melaksanakan hudud tidak menimbulkan sebarang kehairanan, malah sudah dijangkakan.

Kita anggaplah ianya hanyalah satu sendiwara politik yang berlainan ideologi tetapi mempunyai matlamat yang sama, iaitu ingin menumbangkan Kerajaan Barisan Nasional (BN). Selama ini, pengikut-pengikut tegar kedua-dua parti ini beranggapan mereka 'serasi', tetapi itu hanyalah sandiwara dan akhirnya terbongkar.

Dalam hal ini, janganlah ramai lagi rakyat tertipu oleh 2 ekor beruk ni yang tak habis2 mendatangkan masalah pada rakyat dan negara. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~

2 comments:

  1. Salam En Ismail,
    Sekiranya saya perlu sokong salah seorang yang nyanyok ni, saya kan sokong Pok Nik. Tapi seronok juga lihat mereka bertelagah, tengok orang tua kata-mengata.

    ReplyDelete
  2. W'kumusallam enalrahim.

    Kalau saya pulak, dua-dua saya tak sokong. Mereka pandai main wayang kulit, amat bahaya. Tentang bertelagah tu, biarkan, saya pun seronok tgk depa kata-mengata...hehehe...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...