Monday, October 3, 2011

SPR Tolak Usul BERSIH, Bengang, mesti bengang!

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA


BERITA YANG MEMBENGANGKAN BERSIH. SPR TIDAK AKAN MANSUH UNDI POS (Untuk askar, polis dan rakyat Malaysia di luar negara).


Bagaikan guruh meletup dilangit. Bomm! Begitulah marahnya kumpulan BERSIH yang mana salah satu tuntutan mereka kepada SPR tidak dilayan, malah SPR terus terang menyatakan mereka tidak akan mansuh undi pos. Pembangkang melalui tuntutan BERSIH menyalahkan SPR yang kononnya undi Poslah yang menyebabkan mereka kalah didalam PRU yang lepas-lepas, kerana penyelangggaranya tidak adil. Mereka juga menuduh SPR banyak membantu dan menyebelahi kerajaan Barisan Nasional (BN).

Mengikut kata Setiausaha SPR, undi Pos masih diperlukan untuk membolehkan anggota angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia menunaikan tanggungjawab mereka dalam pilihan raya, terutama yang bertugas di perbatasan dan perairan negara.

IBM dapat merasakan, bagaimana perasaan kumpulan BERSIH, terutama Pengerusinya, Ambiga @ nenek Ambiga. Setakat ini beliau belum lagi memberi atau bertindak balas diatas apa yang SPR umumkan di akhbar hari ini. Kita tunggu dan lihat apa akan berlaku? Apapun, IBM yakin, undi pos masih relevan dan tidak boleh dihapuskan. Selain itu, undi berkenaan akan menafaatkan pegawai dan kakitangan kerajaan yang bertugas di luar negara.

Seperkara lagi, satu lagi tuntutan BERSIH, penggunaan dakwat kekal. Mengikut kata SPR, masih mengkaji kaedah sesuai sama ada mahu menggunakan kaedah sedia ada, dakwat kekal mahupun biomertik. Kalaulah yang ini pun ditolak oleh SPR, ehmmmm, mengamuk lagi le kumpulan BERSIH. Apa akan terjadi berikutnya. susah untuk dijawab. Kita tunggu dan lihat sajalah.

Tak nak komen panjang2. Kita tunggu dan lihat. Apakah BERSIH 3.0 akan muncul? Sama-sama kita tunggu. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...