Tuesday, October 4, 2011

Belanjawan 2012 buat mata pembangkang MERAH menyala..

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA


 Bila hati sakit, mata pun sakit, merah menyala. Inilah mata pembangkang

IBM dapat rasakan apa yang rakyat semua rasakan.Berdebar-debar rasanya dan tak sabar-sabar menunggu dan menerima perkhabaran yang baik akan Pembentangan Belanjawan 2012 oleh Perdana Menteri, DS Seri Najib Tun Razak pada hari Jumaat ini.

Apa tidaknya, difahamkan beberapa inisiatif didalam Belanjawan 2012 memfokuskan khususnya untuk menangani kesulitan golongan berpendapatan rendah yang kini terpaksa berhadapan dengan cabaran persekitaran ekonomi yang cukup hebat. IBM percaya, Belanjawan 2012 ini bukan bertujuan untuk memancing undi untuk PRU yang akan datang.

 Kerajaan memang komited bagi mengatasi masalah rakyat. Ini bukan juga janji-janji kosong dari kerajaan. Melalui bajet itu, kerajaan juga komited untuk mengurangkan defisit fiskal negara dan kerajaan akan menerangkan secara terperinci segala apa program yang akan dilaksanakan adalah dibawah lingkungan kemampuan kerajaan.

Jesteru itu, kerajaan menjangkakan pertumbuhan ekonomi dalam separuh pertama 2011, ekonomi negara mencatatkan pertumbuhan yang mencabar terutama selepas gempa bumi di Jepun.
Hehehe...memang bengkak dan merah le mata pembangkang. Belanjawan 2012 adalah untuk semua. Syabas PM!. IBM tak sabar nak tunggu pulak pengumuman Belanjawan dari pihak pembangkang. Mereka pun ada Belanjawan mereka sendiri. Kita tunggu dan lihat kerana memang dasar pembangkang suka cempelak idea orang. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...