Wednesday, February 17, 2016

MUHYIDDIN NAFI BELIAU 'BARUA' LIM KIT SIANG...

RABU, 17 FEBRUARI 2016
SECARA lojiknya, bila seseorang itu kecewa jika sesuatu yang dihajatinya tidak kesampaian, atau pun hilang jawatan kerana disingkir, sudah tentu ianya menyimpan dendam, marah yang amat-amat sangat. Maka perasaan dedam pasti kan muncul dalam diri seseorang itu. Apatah lagi jika musuh politiknya 'masuk jarum' memainkan peranan untuk membalas dendam, dendam politik. Ini yang sedang dialami oleh bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang kini dikatakan ghairah untuk menjatuhkan DS Najib sebagai Perdana Menteri. Ada sumbaer-sumber dari dekat yang menyatakan Muhyiddin bersongkol dan dikatakan menjadi 'barua' DAPigs. 
Bagaimanapun beliau menafikannya akan tuduhan bahawa beliau adalah antara rekrut terbaru DAP dalam perjuangan parti itu untuk kononnya dengan menggunakan label “menyelamatkan Malaysia” dari tangan DS Najib. Sumber yang IBM dapat, Muhyiddin menjelaskan, kenyataan berkaitan perkara itu oleh ketua anggota parlimen DAP Lim Kit Siang adalah pandangan peribadi beliau (Lim Kit Siang). Katanya, beliau tidak pernah direkrut oleh sesiapapun untuk menegakkan kebenaran. Apa yang beliau suarakan selama ini adalah lahir daripada kesedaran beliau sendiri mengenai nasib yang menimpa rakyat dan negara,” katanya. Sabtu lalu. 
Semalam, terseibar luas akan kenyataan Lim bahawa Muhyiddin adakan rekrut terakhir untuk agenda “Selamatkan Malaysia” selepas beliau menggesa rakyat bersatu bagi mengelakkan menjadi negara gagal. Muhyiddin juga berkata beliau tidak pernah mengeluarkan kenyataan untuk menumbangkan Umno seperti dakwaan beberapa portal atas talian susulan kenyataan Lim. Beliau sekali lagi menegaskan, yang menjadi isu ialah kepimpinan Perdana Menteri, bukan Umno. Bagi IBM, agak janggal apabila bekas orang yang memegang jawatan nombor dua negara masih cuba memutar belit atau menegakkan isu yang sudah terjawab dengan bukti penyiasatan. 
Tidak sanggupkah Muhyiddin untuk meminta maaf di atas kekhilafannya yang termakan hasutan? Menjual ayat ‘demi negara’ dan ‘demi rakyat’ bukanlah satu strategi yang baik apabila rakyat sendiri mudah memahami apa sebenarnya berlaku di sebalik isu fitnah derma politik dan yang seumpamanya. Sudahlah tu. Jangan di panjangkan lagi isu yang sudah selesai. Kepada TS Muhyiddin, angaplah itu sebagai dugaan dari Allah swt, dan bukan rezeki Tan Seri. Jangan dik kerana mengejar pangkat dan darjat, negara kita tergadai, maruah kita orang-orang melayu juga tergadai. Wasallam. Dari saya ~ IBM #UMNOpjutetapdihatiku#kita2hati#kekalnajib.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...