Monday, December 21, 2015

AZMIN SUDAH BERANI MELAWAN DAPIGS?.....BETUL KE NI???

ISNIN, 21 DISEMBER 2015
SUMBER YANG IBM DAPAT .....

Isu kerjasama antara UMNO dan PAS yang menjadi bualan hangat sejak akhir-akhir ini nyata telah mendapat reaksi ramai pihak samada dipihak UMNO mahupun pihak pembangkang. Rata-rata memuji cadangan ini malah ada yang menyifatkan, ianya merupakan langkah berani yang diambil oleh Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak dalam memastikan Islam dan Melayu itu semakin bersatu.

Tidak ketinggalan, Menteri Besar Selangor merangkap Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Mohamed Azmin Ali. Beliau dilihat menyokong penuh apa yang diputuskan di Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar (WAAG) dengan menyatakan perpaduan Islam dan ummah serta orang-orang Melayu jauh lebih utama daripada kepentingan politik.

Beliau dilaporkan menegaskan, jika mahu melihat Malaysia maju, rakyat harus disatu padukan tanpa mengira fahaman politik bagi memastikan hasrat dan apa yang diusulkan di WAAG itu menjadi kenyataan. Nyata nada beliau kini dilihat lari daripada kebiasaan dan ini pastinya mengundang resah didalam DAP itu sendiri.

Masakan tidak, DAP dalam satu laporan menegaskan, Azmin harus memilih samada ingin terus kekal bersama PAS atau mengiktiraf Pakatan Harapan dan sekaligus memastikan kerusi Menteri Besar beliau sentiasa selamat.

Namun, kelmarin, Azmin nyata menunjukkan kejantanan dan kejaguhannya. Beliau dilihat secara terbuka menyokong usul perpaduan penganut agama Islam dan orang-orang Melayu, yang selama ini diperjuangkan UMNO seorang diri. Ini sekaligus mengingkari kata dua yang diberikan DAP terhadapnya.

Paling menarik, Azmin bukan sekadar mengingkari DAP, malah beliau juga mengingkari ketua beliau sendiri, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang sehingga hari ini membisu tentang isu ini. Adakah Azmin lebih rela bersama PAS dan kehilangan jawatannya? Hanya Azmin sahaja yang mengetahuinya. Wasallam.

#UMNOPJUTETAPDIHATIKU - IBM

2 comments:

  1. BENDA YANG BAIK IN SHA ALLAH PASTI MENDAPAT KEREDAAN ALLAH

    ReplyDelete
  2. TAHNIAH AZMIN, HARI NI BARU AKU TABIK KAO. BARU JANTAN NAMANYA. ATAS NAMA ISLAM JANGAN PEDULI SAPA-SAPA PUN...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...