Friday, May 27, 2011

Kelakar : Bob Lokman buat lawak bodoh lagi..

DARI MEJA IBM :

"Tugas saya bantu Pakatan Rakyat ke Putrajaya" - Bob Lokman

Assalamu'alaikum w.b.t dan salam ukhwah.

Macam-macam hal si Bob ni. Semasa berkempen di PRK DUN Merlimau yang lepas, dalam ceramahnya, beliau mengatakan bahawa calon Pas akan memenangi PRK tersebut. Terlalu konfiden dia berceramah, tapi akhirnya calon Pas tumpas, kecundang akhirnya.

Kini, sekali lagi Bob buat lawak, lawak bodohnya yang mana dia kan pastikan Pakatan Rakyat akan dapat menawan Putrajaya. Saya tak hairan kalau satu hari nanti, bob akan berceramah di seluruh negara menyatakan sesiapa yang masuk dan menyokong Pas akan masuk syurga seperti apa yang dikatakan oleh Tok gurunya Nicky Ajis.

Aduhai, kenapalah sebegini 'Gobloknya' si Bob ni. Kalau tak masuk Pas tak masuk syurga ke..?..dan kalau tak masuk Pas segala dosa atau taubat kita tak di terima Allah ke..? Ramai rakan-rakan selebreti yang seangkatan dengannya merasa kesal dan mempertikaikan kenyataan Bob yang mengatakan bahawa dunia hiburan banyak melalaikan. Baru nak membersihkan diri daripada dosa, kini ditambah lagi dengan dosa yang baru. Bob, bob, ruginya kamu.

5 comments:

  1. sebelum nk pastikan pakatan rakyat menawan putrajaya, pastikan anak ko yg ko kata bebal tu dh pandai sikit..bodoh la bob ni skrg..

    ReplyDelete
  2. bob kalau dieja dari depan atau belakang sama je bunyi...sepatutnya dia menghalalkan dulu duit haram yang dia makan dulu(muhabalah dalam senyap,banyakkan diam dari bercakap banyak.

    orang yang banyak cakap kurang kerja.dan kurang sempat berfikirpun...

    ReplyDelete
  3. rauna : Salam. Harap-harap anak si bob ni tidak lah sebebal bapanya, bob. Mungkin si bob ni dijanjikan jawatan Menteri bila PR dpt menawan Putrajaya kot...bob..bob..bob..knp le 'bingsai' sangat ni?

    ReplyDelete
  4. kedai buku perintis : Salam. Bob byk bercakap la ni kerana dia ingat apa yg dia cakap tu betul. Dia ingat dosa2 lamanya dulu telah diampunkan setelah dia masuk Pas. Itulah janji2 yg diberkan oleh Tok Gurunya yg dah nyanyuk tu, Nicky Ajis. Dan dia ingat masuk Pas akan bulat2 masuk syurga. Bangang pun bob.

    ReplyDelete
  5. Kalau lah betul Pok Nik kata, 'Masuk PAS akan masuk syurga', lebih baik lah dia umum kat satu dunia agar semua umat Islam leh datang jumpa Pok Nik. Orang tak g ke Mekah dah, semua bertumpu ke Malaysia sebab ada ulama kata masuk PAS leh masuk syurga. Hehehehe....... tak gitu wahai ahli2 PAS yang bebal lagi binggai. Siapa lah yang terlebih bebal lagi bingai di dalam dunia nih.... cer cuba jawap cikit.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...