Thursday, November 12, 2015

PERANGAI BURUK MAMAK MAHATHIR DIBONGKAR. LAGI TERUK!! BACA JANGAN TAK BACA!!

KHAMIS, 12 NOVEMBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA
SEBELUM IBM menulis artikal ini membongkar rahsia akan perangai buruk bekas Perdana Menteri, Tun Mamak Mahathir, IBM ada minta pandangan daripada beberapa orang rakan-rakan dan juga rakan-rakan blogger akan maklumat terkini yang IBM dapat mengenai perIlaku si mamak kutty yang sudah tua bangka, tapi masih tak sedar diri. Ada yang setuju dan ada juga yang tak setuju. Tapi...IBM teruskan juga hasrat IBM itu. Ini bukan ingin mengaibkan sesiapa, tapi, realitinya ialah si tua bangka ini masih tidak 'mengzip' kan mulutnya busuk itu. Si Mamak ini terus melalak, meroyan, menfitnah. Ini yang buat IBM naik semangat mencari dan mencari kesilapan beliau kerana beliau (Tun Mamak) tidak kebal. 
Maklumat yang IBM dapat dari seorang Ahli Tokoh Melayu Terkemuka (G25) (maaf IBM tak mahu dedahkan nama) mendedahkan bahawa  negara kehilangan lebih banyak wang dalam projek-projek kesayangan Tun Mamak  Mahathir berbanding hutang RM42 bilion yang dikumpulkan oleh firma pelaburan negara, 1MDB. Menurut Ahli Tokoh Melayu itu beliau telah berjumpa dan memaklumkan perkara itu kepada Tun ketika perjumpaan G25 dengannya antara bulan Mac dan April tahun ini (2015) yang mana Tun Mamak Mahathir bertujuan meraih sokongan untuk menyingkirkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. (Dia), Mamak Mahathir terus becakap dan  bercakap lagi tentang wang yang didakwa hilang dalam 1MDB. 
Bagaimanapun Ahli Tokoh Melayu tersebut  memberi beritahu dia (Tun Mamak Mahathir), supaya beliau menoleh kembali nilai semasa apa yang Mamak Mahathir hilangkan semasa menjadi Perdana Menteri, dan beliau yakin jumlah wang itu jauh lebih besar daripada apa yang didakwa hilang dalam 1MDB. Menurut sumber itu lagi, Dia (Tun Mahathir) terdiam selepas itu, terkebil-kebil macam orang ingatan. Memang pun....Mamak Mahathir sudah nyanyuk. Kenyataan itu dibuat oleh Ahli Tokoh Melayu itu semasa beliau  ditemu bual dengan akhbar New Straits Times, hari ini. Sebelum itu, Tun Mahathir (semalam) berkata, Ahli tokoh Melayu itu yang merupakan anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Dr Ismail Abdul Rahman adalah seseorang yang tidak boleh dipercayai dan mempunyai niat jahat. 
Dia tu tak jahat ke? Baik sangat ke? Malah Tun Mamak Mahahir semalam mengsyorkan untuk menubuh sebuah majlis yang dianggotai orang yang lebih berumur (macam beliau) yang sudah nyanyuk bagi membimbing Perdana Menteri dalam menerajui kerajaan. Bagaimanapun, Ahli tokoh Melayu itu memberitahu NST bahawa beliau tidak menerima dengan baik cadangan itu dan memberitahu Tun Mamak Mahathir bahawa tindakan berkenaan adalah tidak demokratik dan tidak mengikut perlembagaan. Itu adalah cadangan orang kurang cerdik, tamak dan gila kuasa walaupun tidak lagi berlkuasa. Bagi beliau, itu adalah cadangan yang 'kalut' dan tidak relevan'.  Menurut sumber itu lagi, perbincangan itu (semalam) dipengaruhi dengan ketaksubannya untuk menyingkirkan Najib. 
Secara peribadi, beliau rasa mungkin Tun Mamak Mahathir adalah seseorang yang mahu melakukan sesuatu mengikut caranya. Dia mahu kembali berkuasa. Kesimpulan yang boleh IBM buat disini, Tun Mamak Mahathir ini lebih teruk perangainya, jahat, ego, sombong, diktator semasa memerintah dan tamak. Dia lupa, dia juga manusia yang tidak lari dari membuat kesilapan. Inilah jika terlalu banyak makan mee maggi yang banyak cita rasa. Akibatnya Tun Mamak Mahathir dah terlalu nyanyuk. Dari saya - IBM#PJUTETAPDIHATIKU.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...