Monday, January 20, 2014

DIHALANG MASUK KE JEPUN : ANWAR SALAHKAN WISMA PUTRA PULAK. APA HAL??

ISNIN, 20 JANUARI 2014

LAGI berita terkini mengenai perihal si al-juburi, Anwar Ibrahim yang dilarang masuk ke Jepun. Memang telah diduga, Anwar akan menyalahkan orang lain ekoran beliau tidak dibenarkan masuk ke negeri Jepun. Sasarannya kali ini ialah Wisama Putra. Anwar menuduh bahawa Wisma Putra telah menghantar laporan yang salah mengenai diri beliau kepada kerajaan negeri Jepun. Oleh itu, beliau mahu Wisma Putra memberi penjelasan di atas kejadian tersebut. Apa jadahnya pulak ni? Apa kena mengena pulak dengan Wisma Putra di atas larangan kerajaan Jepun untuk tidak membenarkan beliau masuk ke negeri Jepun? Bila masa pulak Wisma Putra membuat undang-undang yang menidakkan Anwar memasuki negeri Jepun?....Wisam Putra ni milik kerajaan Jepun ke?

Disamping itu, ramai dikalangan penganalisis politik bertanya-tanya. Kenapa kali ini Anwar tidak menyerang atau menunding jari pada  Umno dan BN di dalam hal tersebut. Selalunya, Umno dan BN lah yang menjadi sasaran maki-hamun beliau. Tapi, kali ini tidak. Hairan jugak IBM dibuatnya. Walauapa pun, saranan sesetengah pihak supaya Wisma Putra tidak melayan kerenah Anwar tu. Biar dia sendiri yang selesaikan. Apa, beliau ingat negara luar tidak mengenali siapa beliau sebenarnya? Latar belakang politik beliau dan kiblat mana yang beliau ikut. 

IBM rasa serangan Anwar terhadap Wisma Putra itu adalah semata-mata untuk menutup malu, dan menutup kelemahannya sendiri. Beliau ingat diri beliau sudah  begitu terkenal di serata dunia. Di Amerika dan di Israel bolehlah. Ini Jepun lah. Jangan main-main nanti kepala dan anu tu kena pancung dengan pedang samurai. Hehehehe... Apapun, sehari dua ini kita sama-sama nanti, tengok sekuat mana Anwar dan balaci-belacinya melalak dan menghentam Wisma Putra. Dia yang salah tulis di dalam borang masuk ke Jepun. Tujuan 'melawat' di tulis pulak 'meliwat'. Hahahaha. Apa pun Tunggggguuuuuuu!!!. Sekian. Ikhlas dari saya ~ IBM
"TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...