Sunday, August 9, 2015

DIA KEMBALI LAGI. AMBIGA SI NENEK TUA CUBA NAK TUNJUK PANDAI. PUIIII!!

AHAD, 09 OGOS 2015
24 SYAWAL 1436H


NENEK tua ini sudah kembali dengan niat dan hatinya yang busuk. Si nenek tua ini cuba 'membakar' fikiran rakyat dengan isu yang kini hangat melanda negara. inilah petualang negara yang patut dihapuskan dan disingkirkan dari negara ini. Dari hari ke hari, ada sahaja kerenah si nenek tua bangka yang tak sedarkan diri bahawa beliau bukan warga negara yang asal di negara. Setelah gagal dengan agenda 'Bersih' yang mengajak rakyat ke jalanan (berdemo), kini ada agenda terbaru dari si nenek tua ini. Maka, IBM berpendapat si nenek tua ini harus di beri perhatian dan diawasi. Ada bukti yang kukuh untuk mengheret si tua bangka ini ke Mahkamah, lakukan. Bagi IBM, si nenek tua ini amat-amat berbahaya.

Diberitakan Ambiga Sreenevasan masih cekal dengan rencananya bagi menyelamatkan Malaysia walaupun "pelan tindakannya" untuk menangani isu-isu Malaysia menerima pelbagai kritikan. Pelan tindakan itu yang didedahkan minggu lepas dihantar kepada semua 222 ahli Parlimen dengan Ambiga berharap pertubuhan sivil akan membincangkan penyelesaian dicadangkannya. Ambiga dengan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) lain dalam pelan tindakan mereka, mencadangkan satu "Kerajaan Nasional" dibentuk menjangkaui garisan parti, dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dinasihatkan bercuti. Beliau turut memberi amaran jika penyelesaian yang betul tidak ditemui dalam masa terdekat untuk mengatasi situasi itu,orang ramai akan tidak mempunyai pilihan lain selain daripada turun ke jalan raya menyuarakan perasaan mereka. 

Kesimpulannya, kenapa pihak yang berwajib merasa takut dan tertekan untuk mengambil tindakan terhadap si nenek tua ini dan geng-gengnya. Jangan sampai negara kita runtuh dan hura-hara baru nak bertindak. Fikir-fikirkan kerana 'kanser' yang dibawah oleh si nenek tua ini (Ambiga) akan merabak. Cegah sebelum parah kerana yang akan tempias nanti adalah anak cucu cicit kita dan gen Y yang akan datang. Adakah kita mahu lihat nasib mereka-mereka nanti  malap dan malang gara-gara si nenek tua ini selaku pembangkang. fikir-fikirkan. Wassalam. Ikhlas dari saya ~ IBM

"AMBIGA SI NENEK TUA YANG HARUS 'DIBERSIHKAN'. INGAT 'BERSIH INGAT AMBIGA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...