Thursday, August 20, 2015

TUN MAHATHIR MOHON MAAF ATAS PILIHAN PENGGANTINYA. KONONNYA DIALAH YANG PALING BERSIH. SUDAHLAH!! KELENTUNG LEBIH SI MAMAK NI....

KHAMIS, 20 OGOS 2015
ALAHAII...nak tunjuk baik pulak si mamak putty seko ni. Konnnya dialah orang yang paling baik, besih dan jujur. Selama ini pernah ke kita dengan si mamak ni 'mohon maaf' pada rakyat atau musuh-musuh politiknya? Beliau kini didalam 'road show' untuk memburuk-burukkan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak. Beliau kini berada di Perak, iaitu di UTP Seri Isklandar. Didalam majlis tersebut, Tun yang pernah menjadi Perdana Menteri yang paling lama berkhidmat, iaitu selama 22 tahun, berucap memohon maaf atas pilihan penggantinya, dengan mengatakan beliau juga tidak menyangkanya sama sekali. Manalah beliau tahu waktu pilih, beliau (Tun) minta ampun, minta maaflah pada semua," Bekas Perdana Menteri itu berkata demikian semasa menjawab soalan hadirin pada syarahan awam di Universiti Teknologi Petronas (UTP) di Seri Iskandar, Perak, hari ini, Khamis. Beliau ditanya sama ada mempertimbangkan potensi kepimpinan penggantinya sebelum menyerahkan jawatan itu. Soalan ini ditanya seorang bekas broker saham, pada ceramah umum mengenai "Evolusi Sosial di Malaysia: Apa seterusnya?" 
Semasa menjelaskan jawapannya, Dr Mahathir juga mengambil kesempatan mengkritik pengganti selepasnya, Tun Abdullah Ahmad Badawi serta Perdana Menteri sekarang, Datuk Seri Najib Razak, tanpa menyebut nama. Ehmmm. biasa le tu. Bila dia dapat microphone, semua yang terkeluar dari mulutnya adalah kutuk dan fitnah belaka. mamak, macam tu lah. Dah tak modal lain. Macam le dia tu baik, bersih sangat atau Mr perfect. Patutkah orang seperti ini di sanjungi dan digelar 'Tokoh negarawan' atau perjuang bangsa, agama dan negara? Katanya lagi, kita hanya mampu meneka, apabila seseorang yang dikenali sebagai 'Mr Clean', kita pilih lah, tetapi apabila dia memasuki gelanggang, dia menjadi kotor. Jadi,beliau cuba mencari pengganti yang lebih bersih. Siapa tahu, idea orang baru ini pula 'cash is king’ (duit ialah raja) dan jika anda memberi orang wang, mereka akan sukakan anda." Dalam satu serangan yang agak berselindung terhadap Najib, Tun berkata: "Tetapi dalam memberi wang kepada rakyat, kita mesti mempunyai wang. Jika tidak ada (wang), boleh jalankan perniagaan, tetapi tak bolehlah kalau kita sedang memegang jawatan (dalam kerajaan). Tetapi mencuri, boleh. Dia le kot yang mencuri dan kini anak-anak beliau menjadi 'hartawan segera'...sekilip mata sahaja. Itu dia tak nampak. Terlepas pandang kot. 
Sementara itu, di majlis tersebut, seorang lagi peserta meminta pandang Tun Dr Mahathir, yang juga canselor UTP, menjelaskan pandangannya mengenai langkah DS Najib memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri. Wakil dari sebuah kumpulan warga emas itu berkata, beliau juga ahli Umno dan tertanya-tanya jika pemecatan Muhyiddin adalah mengikut trend yang dimulakan Dr Mahathir, merujuk kepada bekas Timbalan beliau - Tun Musa Hitam, Tun Ghafar Baba dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dr Mahathir, dalam membezakan dirinya daripada Najib berkata, pemecatan Muhyiddin terjadi semasa terdapat banyak kontroversi seperti hutang RM42 bilion 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Perdana Menteri. Yolah. Itulah sahaj modal si mamak putty seko ni. Lari dari tajuk sekali gus menunjukkan bahawa beliau adalah 'Mr Clean'. Malah dialah punca segala-galanya perpecahaan orang-orang melayu hingga sekarang. malah semakin teruk. Mamak Putty ini harus 'bertaubat' kerana setiap kali dia bercakap, semuanya Hampehhhhh!!....cakapnya ibarat 'tin kosong'. Wasallam. Ikhlas dari saya ~ IBM
"INGAT TIN SARDINE, INGAT TUN MAHATHIR KERANA CAKAP-CAKAPNYA SEMUA KOSONG BELAKA"

6 comments:

  1. dah masanya Ds Najib buat clean up...tsmy, mukhriz, dan beberapa lagi.. buang terus,, insyallah ada lain yang berkelayakkan...

    ReplyDelete
  2. ibm ~ suka perhati,

    Salam, salam 1 M'sia & salam sehati sejiwa. Ini bukan masalah jilat. Tapi....kebenaran yg harus dituntut. Jgn keruhkan keadan jika tidak jelas perkara yg sebenarnya. Teguran boleh dibuat keatas pucuk kepimpinan skrg...tapi..ada fakta dan berhemah. Jgn cepat melatah seperti apa yg Tun M lakukan skrg. Siapa yg rugi, siapa yg bertelengkah dan siapa yg untung?....fikir2kan....

    ReplyDelete
  3. Salam, salam 1 M'sia & salam sehati sejiwa,

    IBM rasa DS Najib tidak sekejam itu. Beliau mempunyai minda yg jauh kehadapan. Tidak seperti Tun M. Hentam melulu tanpa fakta yg kukuh. Siapa yg rugai skrg?

    ReplyDelete
  4. Tun sepatutnya memohon maaf atas fitnah yg dijajanya sehingga menjejaskan nama baik dan nilai ringgit Malaysia. Juga mungkin perkara2 kesilapan lain yg dilakukannya semasa era beliau kerana bukan semua yg dilakukannya itu betul.

    ReplyDelete
  5. Ahaii
    Pi mai pi mai tang tu gak
    Nak tumpang laman tuan je sikit

    Aku rimas betul dgn bab perokok tegar dan vape ni
    Majlis Fatwa dah keluar fatwa merokok itu haram sejak tahun 1995 lagi.
    Merokok itu haram kerana ia dah terbukti memudaratkan kesihatan, membazir wang dan mengganggu emosi dan kesihatan org sekeliling yg tak merokok, terutama anak bini.

    Dianggarkan trdapat lebih 2 juta perokok tegar beragama Islam di negara ini.
    Jika sehari mereka belanja RM10...jadi RM 20 juta lebih....sebulan jadi hampir RM 700juta...setahun ?
    Kalau dikumpul dlm satu tabung selama 2 bulan saja, aku rasa boleh tampung perbelanjaan utk pembangunan masjid utk lebih setahun di Malaysia.
    Kpd perokok Islam, sudah2lah, berhentilah. Wlaupun perkara ni furu(ranting) tapi kesannya membinasakan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...