Sunday, June 30, 2013

TONY PUAKA KENA KAW-KAW DARI AWANG SELAMAT..PADAN MUKA!!


AHAD, 30 JUNE 2013


KORANG  ada baca 'Mingguan Malaysia' hari ini tak? IBM serenok baca apabila Tony Pua@Tony Puaka kena balun kaw-kaw oleh Awang Selamat tentang isu kontrovesi penutupan 'Jonker Walk' oleh Ketua Menteri Melaka dalam tulisanya, Awang Selamat menyarankan agar Tony Pua berambus dan berhijrah ke Taiwan atau Hong Kong jika tidak suka dengan suasan dan kewujudan 'Pasar Ramadan' di negara ini. Tony Pua baru-baru ini dengan lantang mengritik Ketua Menteri Melaka,  Datuk Idris Harun (gambar dibawah kanan) diatas pengumuman beliau untuk menutup Jonker Walk kerana menyebabkan kesesakan lalu-lintas
Mengikut kata media Umno pemimpin DAP itu dan media Cina dan badan bukan kerajaan salah tafsir apa yang ingin dilakukan oleh Ketua Menteri Melaka itu dan mengatakan Datuk Idris tidak pernah mengarahkan jalan itu ditutup kepada trafik serta mengarahkan peniaga-peniaga di Jonker  Walk menghentikan operasi. Ini sengaja di reka dan di besar-besarkan oleh media Cina dan Tony Puaka sendiri. Yang membuatkan Awang Selamat naik angin ialah apabila Tony Pua dengan lantang dan mencadangkan agar pasar Ramadan juga ditutup kerana menyesakkan lalu lintas.
Siapa tak melenteng jika Cinabeng DAP ni sudah berani dan kurang ajar kepada kita umat Islam di negara ini, apatah lagi tak beberapa hari sahaja lagi kita akan menyambut kedatangan bulan Ramadan bulan yang mulia dan bulan yang dinanti-nantikan oleh umat Islam di negara ini dan juga seluruh dunia. Berani sungguh si Tony Pua ini mengeluarkan arahan supaya menutup pasar Ramadan. Siapa dia dan apa pangkat dia di dalam kerajaan? dia hanya seorang ahli Parlimen dan balaci DAP sahaja. 
Maka, apabila Mingguan Malaysia edisi Ahadnya sekali lagi menyarankan dan menggesa pemimpin-pemimpin pembangkang dan aktivis bersih untuk meninggalkan negara ini kerana menentang penipuan pilihan raya dan isu-isu panas yang lain, IBM rasa ramai yang bersetuju dengan apa yang ditulis oleh Awang Selamat. Bagi IBM, kalau satu ketika dahulu Karpal Singh dari DAP pernah berkata, "langkah mayatnya dulu jika ingin mendirikan negara Islam", IBM rasa kita pun boleh. Langkah mayat kami orang Islam jika pasar Ramadan di tutup pada bulan Ramadan ini. 
Oleh itu, jika Tony Pua dan pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain mensifatkan kenyataan dari Awang Selamat itu keterlaluan, IBM rasa korang layak di perkatakan begitu kerana korang mengamalkan politik yang melampau dan langsung tidak hormat kepada kaum yang lain, apatah lagi kaum 'majoriti' iaitu orang-orang Melayu. Korang bercakap mengikut sedap mulut korang sahaja. Apa nak jadi jadilah. Pasar Ramadan tetap akan dibuka dan tiada siapa yang boleh halang. DAP boleh belah, pembangkang boleh belah dan Tony Puaka pun boleh belah. ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...