Tuesday, September 1, 2015

MAMAK KUTTEY (TUN) ADA 'AGENDA PERIBADI'. HARUS DISINGKIRKAN DARI UMNO

SELASA, 01 SEPTEMBER
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI SEJIWA

ADA yang bertanya dan merungut apa sudah jadi dengan Tun Mahathir yang dilihat sudah melampau, hilang pondaman seperti orang gila kuasa dan berbagai-bagai lagi andaian yang mereka buat. Kata mereka lagi, Tun tak layak digelar sebagai 'Negarawan', tapi layak digelar 'Negarawanbangsat'. Walaupun beliau (Tun) pernah berjasa kepada negara menjadi Perdana Menteri, tapi, perbuatan melampau beliau tidak boleh di terima dan dimaafkan. Mamak puttey seko ini memang dah sesat sesesatnya. IBM membuat 'teori' sendiri. Ingin IBM jelaskan disini bahawa bekas Perdana Menteri, mamak puttey yang hadir ke perhimpunan BERSIH 4 di Dataran Merdeka pada Sabtu dan Ahad yang lepas mempunyai 'agenda peribadi'. IBM dapat lihat bahawa strategi yang digunakan oleh Tun diperhimpunan itu kerana mahu melihat Pertdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berundur dari tampuk pemerintahan negara sama seperti mesej yang dibawa oleh penganjur Bersih. Ini adalah agenda Tun. Tun membuat kejutan dengan hadir ke perhimpunan yang dianggap haram itu diiringi oleh isteri beliau Dr Siti Hasmah Mohd Ali. 

Apabila ditanya oleh pemberita kenapa beliau hadir. Kata si mamak puttey beliau hadir bukan kerana menyokong bersih, tapi mahu menunjukkan solidariti kepada rakyat yang menggesa DS Najib meletakkan jawatannya. Nampak.....memang nampak dan jelas bahawa si mamak Puttey seko ni cakap tak serupa bikin. Sebenarnya dialah yang mahu DS Najib berundur dan beliau jugalah dalang yang menghasut supaya rakyat bangkit berdemo. Mamak seko ini harus diajar. Bagi parti UMNO pula, IBM bukan hendak menghasut. Bukak fail, singkap kembali sejarah keahlian UMNO si mamak puttey seko ini. Beliau pernah di 'tendang' keluar dari UMNO oleh Allahyarham Tunku Abdul Rahman. Kerana apa? Yang itu.....korang cari sendiri kenapa sebabnya.  Oleh itu, IBM menyuarakan, supaya Jawatankuasa Displin UMNO Malaysia memberi surat tunjuk sebab dan sekali gus melucutkan keahlian UMNO si mamak puttey seko ini. Beliau kini dianggap musuh ketat UMNO dan 'duri dalam daging'
UMNO adalah parti keramat orang melayu, UMNO ada maruah, maka kita tidak mahu ahli parti seperti Tun ini untuk terus berada didalam keluarga UMNO. Mari kita imbas kembali semasa beliau menjadi Perdana Menteri dan selepas beliau (Tun) bersara. Tak payah IBM nak huraikan panjang lebar, cukapalah gambar di atas (Ikhsan dari semut)  (menceritakan segala-galanya. Tun cakap 'tak serupa bikin'. Korang fikirlah sendiri manusia jenis apa si mamak seko ni Bellau perosak dan pemusnah semangat ahli-ahli parti UMNO. Maka, singkirkan beliau. Bertindak cepat supaya tidak terlambat kerana selagi si mamak itu masih ahli UMNO dan bergerak bebas, IBM rasa negara kita sedang diancam oleh 'musuh dalam selimut'......tapi, Tun dilihat bukan lagi 'musuh dalam selimut', malah terang-terang menentang UMNO dan Presidennya.

Kepada pihak atasan UMNO, fikir-fikirkan dan bertindak pantas, sebelum 'nasi menjadi bubur'. Sebagai penulis blog, IBM tidak akan berhenti menulis dan akan terus menghentam, mengkritik dan mendedahkan segala tomahan dan taktik-taktik kotor dari TUN yang ingin menumbangkan serta menyingkir DS Najib dan menghura-harakan negara. Wasallam. Ikhlas dari saya yang cinta dan sayangkan UMNO dan negara. ~ IBM
"TUN MAHATHIR HARUS BERTAUBAT"

24 comments:

  1. CUBA CAKAP APA LAGI CARA YANG TERBAIKKKKKKK KALAU NAK AJAR ORANG YANG KERAS KEPALA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. ibm ~ tarantula,

    Salam. Utk berhadapan dgn org gila kuasa seperti Tun ini, cara yg terbaik utk mengajar beliau ialah pertama dgn menarik balik keahlian Umno beliaun dan kedua tangkap dan siasat di ataas akta hasutan. Kalau di era dia (Tun) tangkap org dgn kuasa Akta ISA, diera DS Najib masih ada akta 'Hasutan'. gunakan dgn betul. Itu sahaja ubat dan mengajar org yg keras kepala seperti Tun ini....

    ReplyDelete
  3. Wahai penjilat-penjilat Najib,

    Jangan kamu lupa yang Allah SWT sentiasa memerhati. Sama ada kamu sokong orang yang menegakkan keadilan ataupun membuat kemungkaran, Allah SWT tahu apa yang kamu buat. Kamu nak sangat menjawab pada Allah SWT pada hari perhitungan nanti? Sambung je laa apa kamu buat ni...

    ReplyDelete
  4. ibm ~ Servant of God,

    Hello who ever u r, (penjilat-penjilat Tun)

    Harus diingat, Allah SWT juga sentiasa memerhatikan tingkah laku Tun M (pemusnah bangsa, agfama dan negara). Eolk tun 'bertaubat' sebelum terlambat. Zip mulut dia. Segala perbuat keji Tun akan dicatit & disoal nanti. Jg lupa...semasa pemerintah beliau....beliau adalah 'bapak corup'. Itu nyg diluang2kan oleh pembangkang. Dan...kamu juga kan disoal sekiranya kamu pengikut/penjilat Tun....jari-jati ini akan terus menaip dan akan terus menyerang Tun....huhuhuhu...Wasallam...

    ReplyDelete
  5. Wahai orang bukit,

    Kamu ni siapa, yang berani berkata apa yang Allah SWT akan buat? Kamu consultant Allah SWT ke? Macam mana kamu yakin yang Allah SWT akan kata bahawa Tun M yang bersalah dalam hal ni? Apa, kamu dapat email dari Allah SWT ke, yang bagitau kamu siapa yang betul siapa yang salah?

    Kau kata aku Allah akan tanya aku? Ya, memang Allah akan tanya aku, dan aku akan kata pada Allah, bahawa aku mengingatkan manusia supaya tidak bercakapa tentang apa yang mereka tidak faham, supaya mereka menabur fitnah dan menjadi saksi palsu. Aku mengingatkan manusia bahawa sekarang ni takde manusia yang maksum, tiada manusia yang bebas dari dosa dan kesalahan, jadi jangan laa kita membabi buta sokong sana tuduh sini.

    Wahai orang bukit,

    Kalau kamu belum baca lagi, aku saran kamu baca artikel terbaru Tun M. Berani tak kamu? Kalau berani, cuba baca:

    http://chedet.cc/?p=1857

    Boleh kamu beritahu kenapa pasukan yang dilantik untuk siasat RM2.6 billion telah dilumpuhkan?

    Mesti kamu boleh kan, kalau kamu bukan penjilat Najib dan kamu boleh memberitahu perkara yang sebenar. So, mari sini jawapan kamu.

    Dah lupa soalan? Senang je - 1. Siapa penderma? 2. Kenapa menderma? 3. Duit dia datang dari mana? 4. Duit dia beri bentuk apa? 5. Apa KPI dia beri duit ni? 6. Kalau betul duit tu derma, kenapa dah takde lagi duit tu dalam account Ambank tuh?

    Ada banyak lagi soalan, tapi kita mula dengan enam yang mudah ni je.

    Haa, kamu bukan penjilat Najib kan? Kamu ada sebab kukuh untuk sokong Najib kan? So tolong jawab soalan2 aku ni.

    Wahai orang bukit,

    Kau kata Allah SWT akan tanya aku, dan aku tak kisah, aku dah bersedia. Aku guna otak yang Allah SWT bagi kat aku. Aku nampak manusia sekarang tidak maksum, oleh itu jangan kita main lempar tuduhan. Ada aku lempar tuduhan? Aku lontar pertanyaan.

    Tapi kamu tengok balik kata2 kamu tu, siapa kamu tuduh? Kalau kamu tiada bukti, jadi kamu adalah pemfitnah, wahai orang bukit. Di mana bukti kamu?

    Ke, kamu nak cuba tipu Allah SWT gak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terbukti Tun guna maklumat palsu beli dari Justo untuk memfitnah Najib. Orang yg memfitnah tu berdosa besar. Berdasarkan apa yg dipersoalkan sebelum ini nyata dakwaan di bina atas konsep persepsi dan serkap jarang. Hasilnya tuduhan yg dilemparkan x de yg benar dan merepek dengan soalan2 lain pula. Justeru Tun kini memang x boleh dipercayai lagi.

      Delete
  6. ibm ~ Servant of God,

    U call yourself Servant of God?..Skrg siapa yg cuba tipu Alla SWT? Tun or u yourself? Kamu bangga benar mamak seko ni. Kamu dh study siapa mamak seko yg sebrenarnya. You know his back ground perfectly? U call me org bukit. Tapi....bukit bukan sebarang bukit. Org bukit akan bangkit melawan manusia yg terlau angkuh dan byk menyusahkan rakyat dan menabuf fitnah. Tuhan tahu apa Tun mamak ni buat. Org bukit bukan penjilat Najib. Tapi..Najib seorang pemimpin negara yg harus di hormati. Dia sorg PM. Di era Tun semasa dia jadi PM, juga dihormati. Tapi...bila dh bersara...melalak, meroyan mcm org gila kuasa, maka org bukit & rakyat jelata hilang hormat terhadap Tun mamak puttey ini. Org bukit pin ada byk soalan yg hendak tanya kpd yg bergelar 'servant of god?...how long u known Tun? and...hoe close u r him (Tun)...so, if don have the answers...plssssss..don call yourself Servant of God. Because what ever u writte n comments here all rubbishhhhhhhhhh!.....like a rubbish dump.....Tun dah lupa..Tun harus bertaubat!! umurt pun dan menyangkau 90 lebih...tell you beloved Tun to go to mosque n pray to god...minta ampun kerana menfitnah pemimpin negara...zaman n era Tun sudah berakhir...keangkuhan beliau sedang disentap oleh kaum cina yg mengunggu saat dan ketika utk mengheret tun ke mahkamah....belive me, Tun is 'courp' man' during his time as a Prime Minister....

    So, Servant of God.....u to.....bertaubat. Jgn sesat seperti tun mamak tu. Ok. His artikal @chedet is full of rubbish...rubbish!!....busuk hati, pendendam....penipu...penfitnah kerana gara2 agenda peribadi Tun utk naikan nama anak beliau sebagai next PM. Huhuhuhu..sorry...his son is not a public/rakyat taste...soon..his job as Menteri Besar Kedah akan jatuh ke tangan org lain....believe that!!!!!!!

    ReplyDelete
  7. Sabar tuan admin sabar...jgn diikutkan nafsu marah tuan admin nanti makin bertambaht kronik kemarahannya.Saya pun tak suka TUN turun padang tapi kita kena lah hormati hak TUN untuk kemana dia suka,Betul tak?Eeer tuan admin,tuan admin yang sungguh budiman masih belum menjawap soalan saya tempohari.Dah lupa ke?kalau sudah mari saya ingatkan kembali.Soalan saya selepas parti kesayangan saya iaitu UMNO diharamkan oleh mahkamah siapa kah yang terlalu baik hati menghidupkan nya kembali.Tolonglah beritahu saya kerana nak mengucapkan jutaan terima kasih yang tak ternilai untuk beliau.Salam sehati sejiwa untuk tuan admin yang sungguh budiman.

    ReplyDelete
  8. ibm ~ adib hakeemi,

    Salam. Sabar?...saya ni memang penyabar. Tapi...bila di serang sedemekian rupa saya tetap jawab dgn fakta2nya sekali.. Utk menjawab solan tuan tempuh hari, saya rasa saya dh jawab. Memang Tun M lah yg menghidupkan kembali Umno setelah dihjaramkan oleh mahkamah. Tapi...itu esuah menjadi tangungjawab beliau kerana beliau (Tun) adalah Presiden parti sebelum Umno diharamkan, Ahli pd masa itu masih lagi sayang & menghormati Tun. jadi,kalau Tun betl2 sayangkan parti Uno knp puulak dia ingin menghancurkan parti Umno yg pernah di terajui oleh beliau? Kenapa beliau menghasut sana-sini degn 'road show' yg berlia buat di serta negeri dgn laungan bahawa org2 melayu sudah menyampah dgn Umno? Tidak ada maknanya ketika beliau menghidupkan kembali Umno..tiba2 hari ini beliau ingin merobohkan parti Umno, satu2nya parti keramat bagi org Melayu. Kenapa? kerana setelah dia tidak lagi menjadi PM segala keranah dan tuntutan beliau (Tun) di turuti oleh pemimpin skrg iaitu DS Najib? Inikah yg dikatakan pemimpin yg sayangkan parti? Dik kerana ada personal interest yg beliau tak dpt, habis satu negara beliau nak jahanamkan. Itu yg dikata pemi,mpin yg harus dikenang jasanya2nya? Masih ada meja dan ruang utk beunding. Knp Tun terlalu gopoh...kalau dia ingat DS Najib byk buat kesilapan, terus menerus tegur dgn cara yg berhemah, bukan dgn mengajak & menghasut rakyat keluar berdemo di jln raya semata2 utk menjatuhkan DS najbi. Takkah itu dinamakan personal agenda dari Tun? Oleh kerana Tuan adib mahu saya jawab dgn..maka saya jawab dan beritahu Tuan bahawa Tun membuat satu kesilapan yg besar menyerang DS Najib tanpa fakta dan bukti2 yg soheh. Adakah Tuan memandang bahawa Tun ini imanusia yg sempuran? tidak membuat salah langsung semasa beliau menjadi PM?...kalau jawapan Tuan, 'yes' Tun adalah manusia yg sempuran, berjasa besar kpd negara.....Tuan silap. Jasa Tun tetap dikenang, tapi, perbuatan Tun yg terlalu 'kuku besi' semasa era pemeritahan beliau, pembangkang akan mencari jln utk membalas dendam k4esumat mereka tentang apa yg Tun telah lakukan kpd mereka. Pembangkang masih berdendam. cuma skrg mereka hanya berlaku seolah-olah tiada apa2 yg bertlaku dan berpura2 menyokong Tun semasa BERSIH 4 yg baru lepas. Utk itu, saya harap Tuan adib dpt berfikir.....berfikirlah dgn waras sebelum buat komen dan kajilah sejarah latar belakang Tun. Siapa Tun di kaca mata Tuan. That's you choice. Your mentor, right?...Salam 'sehati sejiwa' juga dari saya. ~ IBM

    ReplyDelete
  9. Wahai orang bukit,

    Kamu ni gagal SPM ke apa? Lain persoalan, lain pulak yang kamu tuju.

    Begini laa, mungkin kamu tak senang ikuti apa yang aku sebut, so aku type sikit2, satu persatu. Aku harap kamu akan faham dan terbuka hati kamu kepada kebenaran, Insya Allah.

    1. Yang kamu gemar maki sebagai mamak tu adalah ciptaan Allah SWT juga. Suka kamu mengumpat ciptaan Allah SWT ye?

    2. Kamu kata kamu melawan orang yang angkuh. Siapa orang yang angkuh itu? Kalau Tun M angkuh, biarkanlah saja dia. Dia bukan menteri, wakil rakyat bukan, ketua kampung pun bukan. Kenapa marah orang yang tiada kuasa?

    3. Di antara orang angkuh yang tiada kuasa, dengan pemimpin yang berkuasa yang disyaki mengamalkan kemungkaran, siapa yang lebih dahulu patut disiasat? Pemimpin yang berkuasalah.

    4. Siapakah pemimpin berkuasa yang ada duit RM2.6 billion yang meragukan? Tun M atau Najib? Najib la.

    5. Siapa yang tidak menyatakan dari mana datangnya RM2.6 billion? Tun M atau Najib? Najib la.

    6. Siapa yang telah memecat AG dan melumpuhkan pasukan penyiasat yang menyiasat RM2.6 billion? Tun M atau Najib? Najib kan?

    7. Siapa yang mengetuai UMNO sekarang? Tun M atau Najib? Mesti laa Najib kan.

    8. Kalau dah jawapannya Najib, Najib, Najib, apa sebenarnya perlu peduli pada Tun M? Tidak perlu langsung kan.

    9. Sama ada betul dulu Tun M korup atau tidak, itu antara dia dengan Allah SWT. So tak payah kamu sibuk, memang dia akan jawab pada Allah SWT.

    10. Kalau kamu betul ada bukti bahawa Tun M dulu korup, bentangkanlah. Kamu kan ada blog. Kalau bukti kamu sohih, tak payah kamu takut, bentangkanlah.

    11. Dah faham ke tak ni? Tun M telah meluahkan perasaan rakyat Malaysia yang tertanya-tanya adakah PM kita ni telah makan duit rakyat.

    12. PM kita pulak, dah mengambil pelbagai langkah2 yang nyata untuk menghalang proses keadilan untuk dijalankan.

    13. Faham tak ni? Tidakkah kamu ragu-ragu?

    14. Siapa PM sekarang, Tun M atau Najib? Najib.

    15. Kalau aku kenal Tun M secara peribadi, siapa PM? Najib.

    16. Kalau aku tak kenal Tun M secara peribadi, siapa PM? Tetap Najib lah kan?

    17. Kau faham tak ni? Fokus sekarang ni, pada Najib. Siapa peduli aku kenal Tun M atau tidak?

    18. Najib yang disyaki buat begitu, Najib yang confirm buat begini, kenapa kamu nak fokus pada Tun M, wahai orang bukit?

    19. Tun M hanyalah menyuarakan isi hati rakyat, wahai orang bukit. Kalau setiap persoalan yang Tun M ajukan dapat dijawab dengan baik oleh Najib, Tun M akan hilang modal dan terpaksa diam.

    20. Kenapa Najib mendiam, wahai orang bukit? Takkanlah mahu maintain elegant silence, negara hampir porak peranda, kalau dia tak bersalah, kenapa tak jawab?

    21. Kenapa kamu tidak dengan secara hormat minta PM beri jawapan yang telus dan tunjukkan bukti yang kukuh, lantas mendiamkan semua rakyat jelata? Kenapa?

    22. Dah faham tak ni?????

    23. Kau suruh aku bertaubat? Memang aku sedang bertaubat. Aku ajak kamu, wahai Ismail, supaya sama2 menggunakan akal yang diberi Allah SWT dan menilai siapa yang di pihak yang benar, dan siapa yang mengamalkan kemungkaran.

    24. Faham tak kamu ni?

    ReplyDelete
  10. Tuan admin silap,memang saya menyanjungi TUN tapi dia bukan idola saya,saya sanjung TUN kerana jasa beliau terhadap ugama bangsa dan negara MALAYSIA walaupun saya orang luar.Sedih saya bila mengenangkan Tuan admin sanggup menghina dan mencaci beliau sedemikian rupa solah-olah beliau tiada berjasa lansung.Maaf bukan untuk mengajar Tuan admin tapi saya rasa bukan begini caranya untuk menyedarkan beliau lagipun jika kita fikir-fikirkan alangkah lebih baik kalau kita dapat memaafkan kalau ada kesilapan-kesilapan beliau dimasa lalu.Marilah kita ikut cara Nabi junjungan kita yang sangat pemaaf orangnya.salam sehati untuk yang jiwa-jiwa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah sangat dengan jasa. Kalau saya malu nak sebut kerana Tun memang suka jadi pm kerana gaji besar, dapat banyak keistimewaan dan kekayaan. Bukan kerja percuma tau. Tapi masa dia dah berlalu, kini masa Najib, dia x sepatutnya ganggu. dulu dia dalam kesulitan bapa Najib dan Najib yg sokong, patut sekarang dia sokong Najib, bukan hentam. Ini maknanya orang x de budi bahasa'. Lagipun puak2 cauvinis tu x boleh dijadikan kawan, kafir harbi tu kaki penindas, cuba kau tenguk P. Pinang.

      Delete
    2. Kepada mus imah,cuba kita bayangkan jika kita dah tua anak-anak kita tak tahu mengenang jasa kita yang telah bersusah payah membesarkan mereka,bila mereka dah dewasa dan hidup senang kita dihina dan disisihkannya.Bolehkah diterima alasan mereka kononnya kita banyak membuat kesilapan dimasa lampau?Dimasa TUN dulu adakah puak-puak chauvinis begitu berani seperti sekarang?Saya fikir tidak,tetapi kenapa mereka sudah tidak lagi seperti dulu?Kerana ada orang yang membuka jalan kepada mereka,siapakah yang saya maksudkan itu tentu anda sebagai rakyat Malaysia lebih mengetahui dari saya.Sebagai orang luar saya hanya boleh berdoa semoga negara Malaysia aman makmur dan sejahtera sentiasa.Jujur saya katakan yang saya rindukan Malaysia yang berada pada zaman TUN.

      Delete
  11. ibm ~ Servant of god,

    Yang tak faham tu kamu. Kamu marah apabila idola kamu Tun di panggil mamak. Memang ida mamak pun. Dari keterunan mamak. Mamak tulin. Mamak yg lain2 ok kot. hanya mamak yg bernama Tun sahaja yg ego, sombong, dan dia sja lah yg betul. Dan..saya nak tanyalah sikit pd Servant of God ni. Mungkin your SPM ok kot. Masa era Tun M, apa sudah jadi dgn Perwaja Steel, Projek Bakun, saham MAS, Bank Rakyat....siapa yg menjahanamkan itu semua? di era siapa PM semasa itu? dan....byk lagi skandal2 Tun yg boleh saya kemukakan. Jawaplah wahai Servant of God. If not, your SPM gagal...huhuhuhu......

    ReplyDelete
  12. ibm ~ adib hakeemi,

    Salam. Ohh ye ke. Maaf le kalau saya silap ye. Hina? bagaimana pula bila Tun menghina DS najib dan menyhebarkan fitnah dan menyerang peribadi terhadap PM kita?....itu u tak kira pulak. Terlepas pandang ke? Saya tak kata dia tidak berjasa kpd negara. Tapi, cara dia menyerang DS Najib. Memang mengaibkan. Saya tanya lagi....sempura sangatkah org yg bernama Tun Dr Mahathir Muhammad ini? byk cara lain utk Tun mengkritik DS Najib. buka cara yg terbuka seperti ini. Ini membuka ruang utk pembangkang menghentam balik kerajaan yg ada skrg ini. Dan..kalau u pun tak setuju dgn DS Najib da n kerajaan BN skrg ini, tunggu PRU ke-14 nanti. nak tukat kerajaan?...tukarlah....tapi...kita tgk dah lihatlah siapa yg kena nanti. Bukan menabik dada, tapi sekadar mencurahkan luahan hati. Kalau Tun tak berhenti menyerang DS Najib, kami2 cyber Trooper (blogger) pro kerajaan akan terus menghentam dan menghantui Tun....Cerita pasal 'memaaafkan'...pernah tak Tun memaafkan musuh2 beliau dan para Menteri yg beliau singkirkan semasa beliau menjadi PM?...tlg cari jawapnya utk saya......Bagi saya Tun harus 'Zip' mulut beliau buat ketika ini sebelum mukut beliau di zip....wasallam ~ IBM

    ReplyDelete
  13. Maaf sekiranya da ejaan yg salah di dlm komen timbal balik saya.. Tersalah taip, tertekan hurup yg salah kerana jari-jemari ini menaip dgn agak pantas...ibm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe saya faham cuba menaip dgn tenang insyaallah kurang berlaku kesilapan ketika menaip,jgn terlalu ikutkan emosi.

      Delete
  14. Subhanallah... astaghfirullah...

    Wahai Ismail,

    Kamu ni masa kecik2 kena bagi suap tuba ke, Ismail? Kalau tak, camne begini punyai bingai kamu ni?

    1. Kalau betul Tun M seleweng masa dia perintah dia dulu, memang sah dia akan kena balas dengan Allah SWT di akhirat kelak. Aku tak sangkal benda tu, wahai Ismail bukit. Faham tak ni?

    2. Kamu sebut Tun M mamak yang ego, sombong, suka hati kamu lah. Aku hanya nak beritahu kamu, cara kamu sebut "mamak" pada Tun M sama caranya si Lim Guan Eng tempelak seorang pemberita "Kamu orang UMNO!", dan kita faham yang dia tuduh pemberita itu sebagai seorang Melayu yang korup dan low class, antara lainnya.

    3. Cara kamu dengan si Lim Guan Eng tu sama saja, kamu konon guna nama yang diguna oleh ramai orang "orang UMNO"/"mamak" tetapi kamu konon label pada satu orang saja.

    4. Aku bukan bodoh, aku tau bila orang menista orang lain. Kau nak sangkal, terpulanglah. Kamu yang kena jawab pada Tun M di akhirat nanti, bukan aku.

    5. Dan sekali lagi aku katakan, dosa2 Tun M memang akan Allah SWT balas nanti. Aku tak sangkal.

    6. Tetapi sekarang Tun M bukan PM lagi. Kalau dulu dia ada skandal, sekarang skandal dia dah luput dan tak relevan.

    7. Skandal siapa yang masih relevan? Skandal Najib laa, wahai Ismail bukit.

    8. Faham tak ni? Bukan skandal2 Tun M dulu yang nak menenggelamkan Malaysia pada hari ini.

    9. Sekarang ni siapa punya skandal yang ada? Skandal Najib laaa.

    10. Kalau sekarang semua skandal Najib, kenapa kamu fokus pada Tun M?

    11. Kenapa kamu tidak meminta secara penuh hormat kepada Najib untuk memberi penjelasan kepada rakyat?

    12. Najib yang sekarang sudah banyak tindak tanduknya sangat meragukan, bahkan telah menyebabkan proses perundangan lumpuh, kenapa kamu tidak fokus pada Najib?

    13. Wahai Ismail bukit, kau tanya aku siapa menjahanamkan Perwaja Steel, etc.,? Jangan lah kamu buang otak yang Allah SWT dah beri kamu tu ke jamban, wahai Ismail bukit. Itu perkara yang dah lepas, walhal aku sedang bercakap tentang KEMUNGKARAN YANG MASIH TERJADI.

    14. Ada kemungkaran yang nampaknya dilakukan Najib pada waktu ini, kenapa Tun M yang kamu serang?

    15. Kenapa?

    ReplyDelete
  15. Servant of God,
    Tak perlu saya jawap 15 soalan yg tak relevan langsung yg awak ajukan itu. soalan saya pulak mudah sahaja. Knp skrg tun sanggup turun padang ke Dataran Merdeka bersama2 dgn pembangkang dan BERSIH 4. apa mesej tun yg sebenarnya. Dulu dia memang nati dgn DAPigs, kini dah boleh duduk semeja dgn Lim Kit Siang..Saya rasa yg 'bingai' tu kamu. Masih mentah. Cuba kami hayati gambar diatas yg saya postkan itu. Gambar itu sudah mejawa segala2nya. Tun cakap tak serupa bikin. Memang betui...balasan dari Allah kita namapak, tapi...di akhirat Tun akan terima. DS najib & Datin Rosmah akan dapat pahalnya diatas tomahan yg x berasas dari Tun terhadap PM dan isteri.

    Kenapa Tun saya serang?. Saya tanya awak balik. Kenapa Tun serang DS Najib & Dati Rosmah?...awak ni betui2 'bingai'. Tun serang org boleh, serang dia tak boleh. Siapa Tun tu?
    Sedikit sebyk DS Najib sudah jawab. Hanya rakyat yg 'bingai' mcm awak sahaja yg tak faham2....soalan terkahir saya, kenapa Tun tidak menyerang kerajaan pakatan rakyat yg di pimpin oleh Azmin ali di atas skandal DEIG yg berjumlah 30billion. Itu duit rakyat. rakyat negeri Selangor. Dr Hasmah, isteri Tun ada anak Selangor. Knp? Tun ada berani ka?

    ReplyDelete
  16. Wahai Ismail,

    1. Kamu kata kemungkaran yang sedang berlaku tidak relevan?

    2. Kemungkinan PM songlap duit, kamu kata tak relevan?

    3. PM telah sabotaj penguatkuasa daripada menegakkan keadilan, kamu kata tak relevan?

    4. Mana laa kamu kata tak relevan, dah kamu rupanya subahat dalam kemungkaran ni.

    5. Memang DEIG juga perlu disiasat, wahai ahli subahat, tetapi Azmin ketua hanya boleh merosakkan satu negeri, walhal PM boleh menenggelamkan seluruh negara.

    6. Dengan itu, aku minta diri dulu. Aku ingatkan betul aku masuk blog orang sayang UMNO, rupanya aku masuk blog ahli subahat kemungkaran.

    7. Terima kasih kerana menunjukkan muka kamu yang sebenar, wahai orang bukit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu dengan Tun sama saja, suka buat tuduhan terhadap Najib, tapi fakta x de. Maknanya kamu ni kaki fitnah. Habis pahala Tun dan pahala kamu beri pada Najib. Hmmm untunglah Najib ye.

      Delete
  17. Servant of God,

    Oh my god...'bingai'nya manusia seko ni. Huhuhu. Tq for your visit. soalan kamu semuanya tak relevan. Kemungkinan.....kemungkinan PM songlap duit?...duit apa?...mana buktinya.....'bingai' punya olang.....kita tgk siapa yg tenggelam nanti wahai Servant of God konon.....buat kasut aku ketawa je.....huhuhuhu....

    ReplyDelete
  18. ibm ~ mus imah,

    Salam. Memang betui tu. Si Servant of God menyanjung tinggi Tun. Tapi, cakap & komen yg dibuat semuanya rubbish. Berhujah & buat tuduhan yg tak berasa tanpa fakta. Segala fitnah yg penjilat2 tegar Tun lontarkan terhadap DS Najib tanggunglah dosa nanti. Yg dapat pahala ialah DS Najib dan isteri....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...