Friday, August 21, 2015

MELALAK LAGI SI 'MAMAK PUTTY' SEKO NI. AJAK PEMBANGKANG SINGKIR NAJIB. MAMAK JENIS APA DIA NI YE???

JUMAAT, 21 OGOS 2015
SALAM, Salam Jumaat, salam 1 Malaysia dan salam sehati sejiwa

INGATKAN pada hari ini, hari Jumat (penghulu segala hari) IBM nak berihat dan berhenti buat seketika menulis tentang hal perilaku Tun M, mamak yang masih lagi belum 'zip mulut nya. Belaiu masih meroyan sana-sini. Tapi, nampaknya IBM terpaksa juga menulis lagi. Ini kerana si mamak seko tu terus memberi tekanan supaya Datuk Seri Najib Tun Razak disingkirkan daripada kedudukannya sebagai Perdana Menteri. Kali ini bekas Perdana Menteri itu yang dah agak 'lewat usia'nya (dah 90 tahun) memberi formula kepada pembangkang sekiranya mereka mahu melihat usaha menjatuhkan Najib menjadi kenyataan menerusi undi tidak percaya di Parlimen. Tengok tu betapa jahat dan busuk hatinya mamak putty seko ni. Bagaimanapun katanya, formula berkenaan hanya akan berhasil jika ia tidak menggugat penguasaan Barisan Nasional (BN) di peringkat Persekutuan. Pula dah. Berputar-putar dan bebelit-belit lidah dan cakap si mamak seko ni.

Katanya lagi, jika pembangkang benar-benar berminat untuk menyingkirkan DS Najib, mereka hanya boleh berbuat demikian sekiranya dapat pastikan hanya DS Najib yang pergi, namun kerajaan BN terus kekal dan dipimpin pemimpin lain. Apa citrer si mamak ni? Ingat pembangkang bodoh macam dia ke? Cucuknya lagi, Pembangkang perlu mencari formula yang bakal menyaksikan BN tanpa Najib namun masih membentuk kerajaan jika mereka mahu mendapat sokongan Ahli Parlimen BN, katanya menerusi posting terbaharu di blog chedet.cc, blog yang jadi medan hasutan semalam, Khamis. Tambah Tun lagi, beliau yakin terdapat sebilangan Ahli Parlimen daripada Umno yang mahu melihat Najib digugurkan daripada kerajaan. Mereka tidak percaya penjelasan yang tak masuk akal mengenai kehilangan wang 1MDB atau RM2.6 bilion yang terdapat dalam akaun peribadi Najib. Ahli Parlimen ini boleh mengundi bersama-sama pembangkang dalam undi tidak percaya, katanya. Kata Dr Mahathir lagi, undi tidak percaya terhadap Najib diperlukan pada masa ini kerana beliau membuatkan Ahli Parlimeb BN terhutang budi padanya dengan jawatan mewah dalam kerajaan.

Mereka yang datang kepada Tun kononnya mengadu tentang pentadbiran DS Najib sebelum ini telah berubah pendirian apabila diberi jawatan dalam kerajaannya. Salah seorang daripada mereka yang mendakwa mempunyai bukti dalam bentuk dokumen mengenai salah laku Najib, kini dengan senang hati menyokong beliau setelah diberi jawatan sebagai Menteri, katanya. Apapun itu hanyalah rekaan Tun semata-mata. Mamak seko ni memang pandai berdrama. apa kesudahannya? Kita tunggu dan lihat. siapa yang kena nanti. Bagi IBM, mamak seko ni memang dah 'nyanyuk, dan tak relevan juga dia ni amat-amat merbahaya kepada bangsa melayu kerana beliau sanggup merendahkan mertabatkan orang-orang melayu. Mamak seko ini rela melihat negara tergadai dan nasib orang-orang melayu terpingir seperti semasa beliau menjadi Perdana Menteri. Fikir-fikirkan. IBM tidak benci Tun Mahathir. Tapi...bencikan perangai dan sikapnya yang terlalu angkuh dan cakap tak serupa bikin. Wasallam. Salam Jumaat sekali lagi. Ikhlas dari saya ~ IBM
"TUN MASIH LAGI LUPA. LUPA DIA BUKAN LAGI PERDANA MENTERI"

26 comments:

  1. Ahaiii
    Betapa prihatinnya IBM dgn Tun, sanggup bersusah payah melapor semula isi kandungan che det, siap bagi link lagi.

    Ingatkan pandai, rupa2nya bagi pembaca link percuma je masuk ke che det.

    Hehehe...gemo teman
    Kalau rasa Tun ni korup, salshguna kuasa, belit wang negara buat la report kat yg berwajib
    Tun banyak kali cabar sesiapa yg tak puashati
    Jangan buat penat je jari menaip, zip di mulut Tun terus terkoyak

    ReplyDelete
  2. Ahaiii
    Sayangnya IBM kpd Tun mesti nak letak foto beliau
    Benci tapi rindu dong ahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmm, cow tue apahal!..tak penat2 melalak, walaupun dia tua, IQ dia masih tinggi tak sanile, tak mcm cow!...meroyan tak habis2..cow minta ampun pada orang yang cow cakap tua..cow pun akan tua juga, tapi tua cow tua nyayok!. No benefits..

      Delete
  3. penulis ni sebenarnya menulis tentang kebodohannya yg amat sangat

    ReplyDelete
  4. Tun dan sarawak report sama sahaja. X boleh dipercayai, fitnah belaka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Resipi kueh tart nenas

      Tepung 1/2 cawan

      Planta 5 sudu besar

      Nenas 1/2 biji

      Besok2 la salin

      Delete
  5. Banyak ekor juga machaii Mamak Kuttey.. wpun buat benda tak betul.. mereka divert suruh kita benci Najib.. tp Mamak Kuttey buat salah jangan sebut? nnt tak masok Sorga? dh jd mcm org PAS pulak machai2 Mamak..

    Mamak takkan tak reti pikir gaya menyerang Najib tu takkan pulihkan UMNO sebaliknya bonus besar pd Pakatan Haram..tp kenapa Mamak Madeey terus buat? sebab dia tak ikhlas dan ada udang sebalik batu!

    Jika Tun Mamak betul kenapa dia berganding dgn media penjahanam spt Sarawak Report? bahasa dan seruannya ialah jatuhkan Najib bukan hendak pd jawapan atau pemulihan..


    Elok lepaskan semula Anwar supaya Mamak bolh di ZIP kan mulutnya!

    ReplyDelete
  6. yg ko ktuk nie la..org yg pling brjasa kt msia...ko hado??

    ReplyDelete
  7. ibm ~ katakana puru,

    Siapa yg melalak. si mamak putty ty yg melalak sana-sini. apa yg dia cari. Bila si mamak putty ni byk bercakap IQ dia memang low...low mcm org hilang akai. Bila umur dh 90an memang lowlah mentality si mamak tu. Itu yg jelas berlaku pd Tun mamak. Maka, elok benolah dia 'zip' mulut dia...berhenti bercajap yg bukan2....M'sia ini bukan milik dia..

    ReplyDelete
  8. Ahaiii
    Kahkahkah kohok kohok..
    Gelak beso teman kali ni
    Tgk2 balik posting IBM ni baru terperasan.
    Kesian pun ada, simpati pun ada
    Ropa2nya IBM ni kalah lawak dgn Tun .Org tua tu saja2 sakat nak tengok melenting ke idak.

    Ahaiii
    IBM dengan Tun pun mati kuman macamane nak spin yg lain2
    90 versus 40/50....

    Nothing to hide....hehehe

    ReplyDelete
  9. ibm ~ Zahari,

    Saya menulis mengikut fakta & berita sensasi. bukan mcm korang yg senang2 di perbodohkan oleh si mamak Putty tu. Dah lama si mamak ini menipu rakyat jelata dgn kuasa 'veto' semasa dia menjadi PM. Apa untungnya kpd rakyat bila dia menjadi PM?...melayu terus mundur...si mamak ni gagal menaikkan ekonomi org2 melayu. Malah, Cina yg kaya-raya kerana di bela oleh mamak Kutty yg kaki penipu....

    ReplyDelete
  10. ibm ~ mus imah,

    Salam. Terima kasih kerana bersama saya. Tun telah dibeli oleh portal2 pembangkang seperti yg sdr sebutkan itu....Tun sama saja dgn mereka. Dengki dgn kejayaan DS Najib & ingin membusukkan nam negara....

    ReplyDelete
  11. ibm ~ izham mohd,

    Salam. Betul tu. ramai juga pencacai & penjilat tegar si mamak kuttey ni. Saya setuju. elok di lepaskan Anwar biar dia kerjakan si mamak kuttey ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiii
      Nampaknya dah sama dgn Pok Nik ...lebih baik berkawan dgn setan

      Hanya kerana tak larat nak jawab Tun

      Delete
  12. Apapun, kpd pencacai2 Tun M@mamak puttey, teruskan menyerang DS Najib. Ada org lain yg akan serang korang balik. Mereka menunggu saat & ketika utk mengheret Tun ke Mahkamah. Skr mereka hanya memerhati dan mengumpul segala maklumat & statement bodoh dari Tun yg kian dan saban hari meroyan...alahaii...kesiannya mantan PM kita ni. Dia lupa dia buka lagi PM M'sia....masih berangan....Tun M mudah lupa dan sudah lupa...huhuhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau berani heret Tun naik mahkamah, masa itu umno konfirm terkubur....

      Delete
    2. Ahaiii
      Ada cawangan2 Umno akan mula buat ketetapan menolak kepimpinan Najib sekaligus minta Najib letak jawatan

      Jika ketetapan ini ditolak cawangan2 ini akan dibubarkan.

      Ketetapan ini dibuat kerana mereka tahu segala usul seperti menyuruh Najib berehat dan letak jawatan akan ditolak oleh MKT dan Umno Pusat di Perhimpunan Agong.

      Ahaiii
      Drama lagi, ini for real, kita tgk mcmana wakil rakyat, MB, KM , ketua bahagian nak tepis.

      Ini suara akar umbi, aku tak boleh bayangkan kubu2 kuat Umno, cawangan2 dibubarkan

      Najib atau Umno ?

      Money for nothing....

      Delete
  13. ibm ~ Surrhead,

    Insyallah. soon...Tun akan mendapat. tungguuuuuuuu!

    ReplyDelete
  14. ibm ~ adzzam adzzam,

    Alahaii,

    Tak ada jadi kudis le. Umno & cawangan2 Umno di seluruh negara bertambah strong....Tun akan mengiggil nanti....Tun gagal....pernah keluar Umno, tapi...tak ada siapa yg ikut dia. Cuma anak dia yg beberap eko tu. akhirnya masuk Umno balik. Dah luda jilat balik. Itulah perangai mamak kutty ni...itu yg ko nk ikut dan banggakan...huhuhuhu...

    ReplyDelete
  15. TERKINI! Polis tengah nak siasat apa kaitan Tun dgn Sarawak report yg mengaitkan dengan isu 1MDB....tungguuuuuuuu..ketak abis si mamak tu nanti....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiii
      IBM ketor dgn org tua

      Power betul org tua ni, dis brcakap je abis burung emu bertempiaran
      Cuba nyorok kepala dlm tanah tapi bontot beso tebonggeng, nnt ada lak yg geram, dengo2 ada yg nak mintak tolong dgn banduan td.
      Banduan kata ,tak larat aku. Dah 2 kali daftar dah, semua melepas.

      Sains kata, emu ni badam je beso, otak kecik...penakut nak mampus.

      Ada sorang hubaya pun gitu, buat hal, tapi bila suruh kevdepan takut, nyorok belakang org lain sambil pegang keris bertuah.

      Delete
  16. ibm ~ adzzam adzzam,

    Alahaii...
    Ketor?..huhuhuhu...ketor apa brg dgn mamak kutty seko ni. Cakap dh tak relevan lagi....setahu ibm Tun ketor dgn Anwar Ibrahim....Polis pulak tgh siasat....ketak habis si mamak ni...lepas tu kena 'Zip' le mulut dia....huhuhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaiii
      Besok dalam akhbar2 utama dunia.

      Seorang pesara tua berumur 90 tahun disiasat oleh polis Malaysia kerana cubaan guling Perdana Menteri.

      Menurut sumber merapu,Ismail Bukit Mas, tuan punya blog Aku Sayang Umno Bebeno ,orang tua yang dipanggil Mamak Kutty ini telah membuat lawak antarabangsa hingga Perdana Menteri, Dato Najib sukar untuk bernafas dengan tenteram.

      Sumber polis berkata, siasatan menyeluruh akan dijalankan mengikut telunjuk Datuk Najib dan akan dipantau oleh Syeikh al Bilion , pengurus El- Unta Seekor.
      Saksi yang mengenali orang tua tersebut berkata, semasa dibawa ke balai polis orang tua itu cuma menyebut angka 42 dan 26, di samping tagline Apanama.

      Laporan dari Magnum Corp. dan Toto Sport of Malaysia menyebut nombor ini telah sold out seawal 10 pagi.

      Hahaha, kuikuikui, semua pakat gelak.

      Najib, Najib org tua pun kau tak bulih handle

      Delete
  17. ibm ~ adzzam adzzam,

    Alahaiii,

    Bagus le tu. itu satu doa buat Tun Mamak Putty. Mudah2an termakbul doa ko tu. Maklumlah mulut celupar mcm tokehnya mamak putty tu..huhuhuhu...Ehh.ehhh..kaki no eko rupanya penjilat tegar mamak Putty ni....

    ReplyDelete
  18. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini JAMAL ISMAIL seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar IBU DARNA yg dari singapur tentan AKI MAULANA IBRAHIM yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dr hasil ritual/ghaib dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus dan menang RM.230.000 Ringgit ,kini saya kembali indon membeli rumah dan kereta walaupun sy Cuma pekerja kilang di selangor malaysia , sy sangat berterimakasih banyak kepada AKI MAULANA dan jika anda ingin seperti saya silahkan Telefon AKI MAULANA Ibrahi di 0823-85950389 Untuk yg di luar indon telefon di +62823-85950389, Atau >> KLIK DISINI <<
    saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui AKI MAULANA saya juga sudah bisa sesukses ini. Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, ini adalah kisah nyata dari seorang TKI, Untuk yg punya mustika bisa juga di kerjakan narik uang karna AKI MAULANA adalah guru spiritual terkenal di indonesia. Untuk yg punya rum terimakasih atas tumpangannya.






    Penarikan Uang Ghaib Oleh KIAY MAULANA IBRAHIM
    1.UANG SUKARNO TERLIPAT SENDIRI
    2.MUSTIKA BESI ANTI KULIT/CUKUR
    3.MUSTIKA MANUSIA ANTI KULIT/CUKUR
    4.MUSTIKA MERAH DELIMA ANTI KULIT/CUKUR
    5.MUSTIKA KERIS BERDIRI ANTI KULIT/CUKUR ATAU MUSTIKA APA SAJA YG PENTIG PUNYA KEKUATAN/KE AMPUHAN,JIKA BERMINAT >> KLIK AKI MAULANA DISINI << ATAU HUB:AKI MAULANA IBRAHIM TLP.0823-85950389 TRIMA KASIH

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...