Tuesday, December 29, 2015

AZMIN ALI TERNYATA GAGAL!!

SELASA, 29 DISEMBER 2015

Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali diingatkan agar tidak terus menyepi untuk memberikan penjelasan lebih lanjut terhadap beberapa isu di negeri yang sarat dengan kontroversi sebelum ini seperti Darul Ehsan Investment Group (DEIG), dana penstrukturan air di negeri berkenaan serta kos naik taraf pintu gerbang Kota Darul Ehsan.
IBM bersetuju dengan saranan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Damansara, YB Halimaton Saadiah Hj Borhan. Selaku Menteri Besar, beliau perlu memberikan secara panjang lebar terhadap perkara yang dibangkitkan sebelum ini oleh pelbagai pihak termasuk bekas MB, Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dalam soal dana penstrukturan air.
Menurut YB Halimaton, sampai bila soal berkenaan akan terus berlalu begitu sahaja dan jika ada sekalipun sebelum ini ianya adalah tidak menyeluruh dan masih lagi memerlukan penerangan serta penjelasan lanjut mengenai soal yang dibangkitkan itu.

“Jika bukan Menteri Besar yang perlu memberikan penjelasan apakah tidak ada pihak-pihak lain yang ada hubungkait dengan soal-soal yang dibangkitkan itu untuk tampil ke depan memberikan penjelasan sewajarnya?.

Secara keseluruhannya, Azmin dan kerajaan pakatan Selangor hanya pandai bercakap, berjanji sahaja. Maka, YB Halimaton sekali lagi mengingatkan Azmin agar tidak terus mengunci mulut dalam pelbagai isu kontroversi dengan mengharapkan rakyat akan lupa kerana isu berkenaan membabitkan bukan sahaja jutaan malah ribuan juta wang rakyat Selangor.
Selain dari YB Halimaton, IBM berpendapat keatas pelbagai pertanyaan yang dibangkitkan berhubungkait dengan kontroversi sebelum ini adalah semata-mata untuk mengetahui secara nyata soal-soal terbabit dan bukannya mahu mengaibkan sesiapa. Kerana kita sedia maklum bahawa kerajaan Pakatan Selangor semasa kempen PRU ke-13 dengan bongkak dan menabik dada bahawa merekalah yang terbaik. Tapi, kini, apa sudah jadi.
Tindakan mengunci mulut atau penjelasan secara acuh tak acuh hanya membuatkan kita merasakan kerajaan Selangor cuba menyembunyikan tindakan jahat, kata YB Halimaton lagi. Akhir sekali IBM nak sentuh sikit tentang wawasan dan janji-janji kerajaan Pakatan Selangor utntuk mengurangkan 'kemiskinan' rakyat Selangor. Apa sudahnya? Bagi IBM, Azmin dan kerajaan pakatan Selangor gagal. Wasallam. Dari saya - IBM #UMNOPJUTETAPDIHATIKU.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...