Tuesday, October 26, 2010

KISAH 2 WANITA DI SISI ANWAR, LIWAT ITU HALAL.


Kisah dua wanita yang sentiasa memakai busana memenuhi kehendak islam ini selalu mengabui pemikiran ramai orang. Datin Seri Wan Azizah isteri kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim merangkap Presiden Parti Keadilan Rakyat selalu dipuji perwatakannya kerana selalu bertudung dan diperkatakan . Pada masyarakat umum Wan Azizah memenuhi impian seorang pemimpin wanita kerana perwatakanya yang seringkali bertudung.
Musdah Mulia pula merupakan seorang tenaga pengajar di sebuah Institusi Pengajian Tinggi di Indonesia, pernah menjadi Ketua Dewan Muslimat Nahdatul Ulama sebuah pertbuhan islam antara yang terbesar di Indonesia selain Muhamadiyah. Perwatakan Musdah juga membuatkan ramai umat islam di Indonesia terpesona dengannya, lebih-lebih lagi agak sukar di Indonesia seorang perempuan bertudung lingkup memimpin organisasi yang pelbagai.
Dua wanita ini juga selalu berkepit dengan Anwar Ibrahim, bezanya Azizah berkepit dengan Anwar tatkala beliau ingin meyebarkan ideologinya di serata Malaysia. Sebagai Presiden PKR dan Anwar pula Ketua Umum PKR telah menjadikan kombinasi pasangan suami isteri itu sebagai pasangan politik terbaik di Malaysia.
Kerana agak sukar kita ingin mencari suami isteri bertungkus lumus dalam satu parti dan pada masa yang sama keduaanya memegang jawatan paling tinggi dalam hirarki parti untuk membela kepentingan peribadi. Belum pernah ada lagi dalam sejarah Malaysia kewujudan ahli politik sebagaimana Anwar dan Azizah, itu masih belum dikira pembabitan anaknya Nurul Izah.
JIka Azizah menemani Anwar di Malaysia, namun apabila melangkah keluar dari Malaysia untuk menyebarkan pemikiran islam liberal dan dan dialog antara agama pula di pelbagai negara, Musdah Mulia akan sentiasa menemani Anwar di pelbagai forum. Kalau tidak berkesempatan di pentas forum yang sama, Musdah kebiasaanya akan turut diberi peluang untuk mengeluarkan pandangan secara bergandingan dengan tokoh setara yang lain. Yang pasti keduannya akan turur hadir mewakili gerakan islam liberal negara masing-masing.
Anwar dipercayai berhubung rapat dengan Musdah Mulia lantaran rapatnya hubungan beliau dengan Abdul Rahman Wahid (Gusdur ). Gus Dur pada Musdah dianggap tok guru dan pemimpin besar anutan islam Liberal yang dipegang oleh bekas ketua Muslimah Nahdatul Ulama sewaktu Gus Dur menjadi Ketua badan tersebut.
Musdah pernah mengeluarkan kenyataan, islam juga mengiktiraf pelakuan homoseksual dan halal disisi islam. Kenyataan beliau ini menyebabkan pelbagai badan agama islam di Indonesia mengutuk dan memprotes tokoh islam liberal tersebut.
Sepertimana Musdah, Azizah pun turut sama mengiktiraf pelakuan gay disisi islam, contohnya tatkala beliau mengetahui suaminya adalah pengamal hubungan sejenis, beliau hanya mampu mengarahkan Ezam Mohd Noor memerhati tingkahlaku suaminya sekiranya wujud mana –mana lelaki sewaktu Anwar berurusan.
Aneh bukan wanita yang bertudung litup boleh menutup segala kemungkaran suaminya kerana ingin menjaga reputasi politik dan kedudukan. Inilah dunia akhir zaman, semakin ramai manusia hipokrit dan berlagak alim demi melindungi kejahatan yang muncul ke atas kepada.
Begitu juga dengan Musdah walaupun menampilkan busana Muslimah namun pemikirannya jauh melencong dari apa yang digariskan oleh islam. Mana mungkin pelakuan gay dan lesbian dihalalkan oleh islam, tatkala sejarah islam menunjukkan balasan apa yang terjadi kepada kaum Nabi Lut dan kemusnahkan kota pompei di Yunan.

IBM : Bagi Anwar semuanya halal..inikah orangnya yang nak jadi PM.....?
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...