Monday, October 25, 2010

UNTUK RENUNGAN : Jadilah Orang Yang Paling Bahagia.

1. Berimanlah, kerana iman boleh menghilangkan keresahan dan melenyapkan kegundahan. Keimanan adalah penyejuk mata hati bagi orang yang mengesakan Allah dan hiburkan orang-orang yang suka beribadah.
2. Apa yang telah berlalu, biarlah ianya berlalu. apa yang pergi, biarlah binasa. Jangan difikirkan apa yang telah binasa. Jangan difikirkan apa yang telah berlalu, kerana ia telah pergi dan lenyap.

3. Redhalah dengn takdir yang telah ditentukan dan rezeki yang telah diberi itu dengan hati yang terbuka. Segala sesuatu itu sudah ada ukurannya, maka tinggalkan berkeluh-kesah.

4. Ketahuilah, bahawa dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang dan dosa akan terhapus. Dengan mengingati Allah, Zar yang maha mengetahui segala perkara yang ghaib akan meredhai dan segala kesusahan akan lenyap.

5. Jangan sekali-kali mengharapkan ucapan terima kasih daripada orang lain. Cukuplah pahala daripada Zat tempat bergantung segala makhluk. anda tidak perlu takut terhadap orang yang kufur, pendendam dan iri hati.

Bersambung :.........@IBM.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...