Tuesday, January 19, 2016

MALAYSIA LEBIH MAJU JIKA DAPIGS MENJADI KERAJAAN??...HILANG AKAL KE APA????

SELASA, 19 JANUARI 2016
Perkara yang menjadi mainan minda orang melayu dan anak muda dewasa kini bila mana mereka mula mengwar-warkan akan melantik orang melayu mewakili parti mereka dalam pilihanraya nanti dan mejadikan mereka Perdana Menteri. Kepala-kepala mereka mula membeli jiwa orang Melayu dengan merapatkan diri dengan budaya dan adat orang Melayu di Malaysia seperti bersongkok, makan dengan tangan walaupun tangan kiri dan mula bejar duduk bersila walaupun selama ini mereka biasa mencangkun sahaja sama seperti ketika meneran najis di jamban lakunya. Mungkin ada yang terlebi semangat Melayu akan cuba menafikan yang jiwa mereka kini sudah di beli, tetapi didaam masa yang sama sentiasa mengiakan apa sahaja cadangan kapir lahanat ini walaupun melibatkan isu dan peganggan agama ia ini agama bagi Malaysia ia ini Islam. Apa sahaja prilaku mereka yang melibatkan agama akan di terima bulat-bulat wapaun tok-tok lebai mereka terkulat-kulat kerana terkeliru dengan apa yang dihidangkan di hadapan mereka dengan harapan yang nyata kuasa mesti menjadi milik mereka satu masa nanti, paling tidak pada waktu terdekat nanti PRU 14. 
Sedar atau tidak mereka ini hanya melihat sahaja Melayu sejenis mereka di perkuda asal nafsu mereka dapat di penuhi, sahinga ke perinkat ulamak yang mereka sendiri isytiharkan satu ketika dahulu pun mereka langar, kononya ulamak itu semuanya telah menjadi ularmak. Ini lah kuasa magis yang ada pada DAP sejak berzaman, sejak beralihnya tanah Melayu di Selatan, niat mereka tidak pernah padam, virus fitnah mereka cukup hebat dalam merencanakan impian mereka menakluk kuasa dari Umno dan Barisan Nasional. Jika Melayu cerdik pandai didalam PAS boleh di perbudakkan sahingga ujudnya parti PAN, apatah lagi Melayu yang tolol pantang terdedah mulalah melelih air liur. Walaupun ada segelintir pemimpin kita masih ada yang bergelak dan berdendang sakan mentertawakan kononnya DAP tidak mungkin boleh membina kerajaan dan mengugat mereka, mereka ini perlu di sedarkan bahawa DAP telah pun menyusun strategi mereka sebaik sahaja gagal didalam PRU 13, Lihat berapa ramai pengundi yang telah mereka daftarkan melalui kempen mereka ‘Ini Negala Meleka’ 2 ‘kita Juga ada hak sebab kita membayar cukai terbesar’. 
Dan sejak kebelakangan ini sudah mula ada muka-muka yang tak berapa nak Melayu mula keluar di media sosial memuji parti DAP ‘mereka’ yang kononnya lebih demokrasi serta mempunyai ahli dari berbilang kaum, walaupun dasarnya semua yang di atas adalah dari satu kaum sahaja, muka-muka tak berapa nak Melayu hanya sekadar tukang susun kerusi sahaja. Mereka juga yang mengwar-warkan atau sembang didalam media sosial terutama di facebook kononnya mereka hidup terseksa dan tertindas tetapi di bela oleh puak parti ini, bukan dari keamanan negara yang membolehkan mereka ini di bantu oleh siapa pun. Mereka mula berjalan di dalam derap yang satu, tetapi anak muda Melayu hanya tahu menghentam pemimpin melayu kononnya mereka kelaparan, mereka kebuluran, mereka tertindas walaupun kehulu-kehilir naik kereta mewah dengan pakaian berjenama yang mungkin di taja. 
Tapi sembang macam gampang menyalahkan orang lain yang tidak mahu menuruti mereka, yang sedia ada kononnya menyokong kerajaan tetapi tingkah-laku sama macam muka tak berapa nak Melayu, siang malam maki hamum pemimpin yang tak memenuhi hajat poket atau tekak mereka. Jika ini berterusan bersedialah kita orang Melayu untuk berperdana menterikan bukan dari orang melayu yang pertama dalam sejarah, bak kata orang dulu-dulu, Biar Mati Berdiri dari Hidup Berlutut. - SUMBER
P/S : Jika ini benar-benar berlaku, amat-amatlah mengerikan. adakah kita bangsa melayu rela perkara ini berlaku, kita merempat di tanah air sendiri, dinegara sendiri?? Fikir-fikirkan. Wasallam. Dari saya - IBM #UMNOPJUTETAPDIHATIKU 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...