Friday, November 19, 2010

BAHAYA DAP KEPADA KEDAULATAN DAN PERLEMBAGAAN NEGARA BHG 2


DAP Berpura-pura Bersatu Dengan Orang Islam, Tetapi Hakikat Sebenar Dalam Hati Mereka Tetap memusuhi Islam.

Sesuatu yang umat Islam patut sedar dan mencari panduan dalam al-Quran, bahawa orang bukan Islam (kafir Harbi) sanggup membelanjakan wang yang banyak untuk menyesatkan umat Islam. Allah mendedahkan hal itu dalam al-Quran, firman allah bermaksud : " sesungguhnya kafir (Harbi) menafkahkan harta mereka (peruntukan yang banyak) untuk menghalangi (menyesatkan orang Islam) dari jalan Allah.." (Surah al-Anfal {8} : 36). Untuk menyembunyikan niat jahat mereka itu, mereka mencari kekuatan sokongan dengan mengajak orang lain, termasuk orang Islam bersatu dengan mereka, pada hal dalam hati mereka tidak boleh dan tidak mahu bersatu, bahkan tetap tersemat rasa permusuhan terhadap umat Islam. Allah telah mendedahkan apa yang ada dalam hati mereka itu dalam al-Quran.
Firman Allah, maksudnya : " Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan (Kamu) bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang berbenteng atau di balik tembok. Permusuhan antara sesama mereka adalah sangat hebat. Kamu kira mereka itu bersatu, sedang hati mereka berpecah belah. Yang demekian itu kerana sesungguhnya mereka adalah kaum yang tidak mengerti." (surah al-Hasyr {59} : 14).
Maksud memerangi kamu (umat Islam) dari dalam kampung yang benteng atau di sebalik tembok dalam ayat di atas ialah mereka bersembunyi di sebalik tabir yang di hadapannya diletak umat Islam sebagai alat (boneka) untuk menjadi benteng kepada mereka.

Dengan kata lain, mereka memperalatkan orang Islam untuk menyerang umat islam sendiri dengan membangkitkan isi-isu tertentu dan kontroversi yang bersifat menghina dan mengejek, seperti isu kalimah Allah, isu arak, pemeliharaan babi, judi dan lain-lain, sehingga menjadikan tokoh-tokoh Islam yang bersama-sama bersepakatan dengan mereka bersikap " no komen ".

Walaupun apa usaha dilakukan oleh orang bukan Islam yang menentang Islam itu, namun matlamat mereka adalah semata-mata hendak merosakkan Islam. Allah mengingatkan dalam al-Quran tentang sikap mereka, firman allah maksudnya : " Dan sesungguhnya mereka telah membuat makar yang besar (maksudnya ; orang kafir itu membuat rencana jahat untuk mematahkan kebenaraan islam dan mereka berusaha menegakkan kebatilan, tetapi mereka itu tidak menyedari bahawa rencana jahat mereka itu digagalkan oleh Allah SWT), padahal di sisi Allah-lah (balasan) terhadap makar mereka itu.." (Surah Ibrahim {14} : 46)........bersambung....

# IBM : Pun begitu, PAS masih menggangap DAP adalah rakan kongsi politik mereka yang lebih baik dan telus, serta memahami perjuangan PAS yang sebenarnya....memang HAMPEH PAS ni...bongok, bahlol,..!!!


Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...