Wednesday, October 5, 2011

Belanjawan PR : Hanya janji-janji kosong...

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA


PR JANJI POTONG BELANJAWAN PM


 Belum lagi menjadi pemerintah dah mula nak tunjuk lagak. Kononnya merekalah pejuang dan pembela rakyat. Itulah Pakatan Reput (PR) dengan angan-angan Mat Jening depa. Perdana Menteri Belum lagi membentangkan Belanjawan 2011, mereka dah pun membentangkan Belanjawan mereka semalam. Tapi, itu semua janji-janji kosong depa. Sebaba apa IBM katakan janji-janji kosong?. Pertamanya, mereka bukan kerajaan, rakyat belum lagi memberi mandat kepada mereka untuk menerajui negara. Dan, mereka kan ada duit pun. Bajet yang mereka bentang itu, adalah 'Bajet poket kosong'.

Bagi pandangan IBM, cakap memang mudah, duit yang kita tak kawal memanglah senang untuk dibelanjakan. Segala apa yang dijanjikan oleh PR itu adalah merupakan janji-janji untuk memancing undi bagi PRU yang akan datang. 

Pembentangan Bajet 2012 Pakatan Rakyat (PR) telah dibentangkan oleh Penasihatnya (Punahsihat), Datuk Seri Anwar Ibrahim, semalam. Antaranya, memperuntukkan RM220 billion berdasarkan kepada sesaran untuk mengekang defisit pada kadar 4.4 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK). HUHUHU!...satu lagi janji-janji kosong dari pembangkang bagi membutakan mata rakyat dan menjahanamkan negara.


Disabalik itu, ada juga kebodohan yang ketara olehpembangkang. Sepatutnya, pembangkang menunggu kerajaan membentngkan Belanjawan 2012 Jumaat ini terlebih dahulu dan barulah pembangkang mencadangkan perkara yang baru. Oleh itu. IBM nak habak kat Nuar dan rakan-rakannya, teruskanlah mimpi-mimpi kamu semua itu. Kerajaan akan terus membantu rakyat sekali gus membangunkan negara ini lebih maju lagi.

Kalau kita seorang rakyat yg berfikiran waras, lupakan pembentangan Belanjawan yang dibuat oleh PR yang diketuai oleh Peliwat, pembohong no 1 negara dan pengkhianat bangsa dan negara, si al-juburi, Anwar Ibrahim itu. Orang yg tak bermoral seperti dia tu mana layak nak membentangkan bajet seperti itu. Tak berkat. Apapun, kita tunggu hari Jumaat ini. Pembentangan Belanjawan 2011 yang sah lagi halal. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...