Monday, October 3, 2011

Peluang BN Tipis Di PRU ke-13, kata Tun

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA


PILIHAN RAYA UMUM TAHUN INI BUKAN MASA TERBAIK, NASIHAT TUN DR MAHATHIR
 Seram juga IBM bila membaca kenyataan mantan PM kita, Tun Dr Mahathir Mohamad diakhbar hari ini yang menyatakan peluang Barisan Nasional (BN) tipis di PRU ke-13 nanti. Kenapa beliau berkata begitu? Adakah BN tidak lagi relevan kepada rakyat? ataupun Pembangkang sudah dapat menambat hati rakyat?. Bagi pandangan IBM, tidak juga.

Menurut Tun, pilihan raya umum tahun ini bukan masa terbaik buat BN kerana ada beberapa sebab yang patut diambil perhatian oleh para pemimpin atasan BN. Antaranya, masih wujud sikap berpuak, budaya cantas-mencantas dalam parti, kini di tahap kritikal. jika sikap ini masih tidak diubah, peluang untuk kita menang, agak tipis.

Dan, bila dilihat semangat perjuangan didalam BN, terutamanya UMNO, IBM melihat ianya semakin pudar. Kebanyakan semangat untuk mendapat jawatan didalam parti. Itu yang penting. IBM amat setuju dengan saranan Tun agar pilihan raya umum ke-13 tidak akan diadakan pada tahun ini. Memang membimbangkan.

Oleh itu, Tun berharap perkara cantas-mencantas ini tidak berlarutan hinngga ke pilihan raya. Jika sikap ini tidak diubah, peluang untuk kita menang, agak tipis.

Ada logiknya apa yang dikatakan oleh mantan PM kita itu. Sebagai orang yang mempunyai banyak pengalaman, apatah lagi bekas Perdana Menteri, sudah semesti saranan beliau harus diambil serius. Kadang-kadang pemimpin-pemimpin atasan kita terlepas pandang. IBM juga merasakan PRU ke-13 ini adalah PRU yang agak sukar dilalui oleh Barisan Nasional. Apapun, bekerja kuat, bersatu sebagai sebuah pasukan dan tolak amalan cantas-mencantas, dan akur dengan pemilihan calon oleh pihak atasan, insyallah, BN akan memperolehi kejayaan. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...