Wednesday, July 18, 2012

Ahli DAPig 'Bekas Bapa Ayam' Terima Pingat?


DAPig memang kurang ajar. Perjuangan mereka ala komunis dan tidak salah sangkaan kita selama ini, bahawa DAPig adalah sebuah parti yang 'rasis'. Belum lagi mereka menjadi pemerintah di negara ini, mereka dah keras kepala sehingga mereka tidak lagi menghormati undang-undang negara kita. Terkini, berlaku di Pulau Pinang. Ada ke patut depa mencalonkan 'Bekas Bapa Ayam' untuk menerima pingat sempena ulang tahun sambutan kelahiran yang Dipertua Negeri Pulau Pinang. Apa, mereka ingat pingat tu tak ada harga ke? Memang kurang ajar dan DAPig ni dah lebih-lebih.

Ini mengkin iklan dari DAPig untuk mencari 'bapak ayam'. Itulah kepakaran mereka.

Bila kita fikir-fikirkan, entah apa dan atas kriteria apa yang diamalkan dan ditetapkan oleh DAPig mencalonkan calon mereka serupa demekian rupa. Ini bukan main-main. Anugertah ini datangnya dari Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang, bukannya dari parti DAPig itu sendiri. Pingatnya pulak tu, Pingat Kelakuan Terpuji (PKT). Ada faham ka DAPIig?

IBM di fahamkan, perkara ini sudah menjadi bualan hangat dalam kalangan penduduk di situ, kerana tidak puas hati dengan penaganugerahan pingat kebesaran tersebut. Penduduk-penduduk di situ, kenal betul dan tahu asal usul lelaki yang dicalonkan oleh DAP itu. Menurut sumber, lelaki berkenaan memegang jawatan tinggi di sebuah cawangan DAP disitu dan juga pernah bekerja di sebuah premis yang menjalankan kegiatan 'mesin slot judi atau mesi kuda pada awal tahun 80an'.

Dan, pada tahun 90an, beliau menyertai DAP dan bekerja sebagai 'bapa ayam' dengan menjaga pelacur (di sebuah hotel). Boleh dikatakan semua penduduk m,engetahui latar belakangnya. Kesimpulannya di sini, jelas menunjukkan DAP langsung tidak menghormati undang-undang yang ada di negara ini, dan tidak mengambil kira 'sensitiviti' bangsa lain, sama ada ianya berkaitan dengan masyarakat ataupun politik. DAP main hentam je. Kalau inilah yang ditonjolkan oleh DAP, dari segi krakternya, egonya, adakah penduduk-penduduk di Pulau Mutiara (Pulau Pinang) khususnya orang-orang melayu, masihkah menyokong DAPig?...fikir-fikirkanlah, kerana berfikir itu boleh mengubah segala-galanya. Sekian dari saya ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA

2 comments:

  1. Tak pe, letak bapak ayam ke atuk ayam ke, pas pasti pangkah PRU nanti

    ReplyDelete
  2. Salam Butir Diri,

    Pangkah le sapa yg ko nk pangkah. Tak jadi kudis pun pd kami org2 BN....:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...