Wednesday, July 4, 2012

Rakyat Selangor Ditipu Lagi....


SETELAH menipu rakyat Selangor dalam manifesto mereka semasa kempen PRU 2008, kini pemimpin-pemimpin Selangor menipu rakyat lagi.
Manifesto mereka tahun 2008 menjanjikan BANTUAN RM 50 SEBULAN SEORANG UNTUK PENDIDIKAN PRA SEKOLAH (TADIKA) sekiranya mereka berjaya memerintah Selangor.
Setelah empat tahun memerintah janji itu tidak ditunaikan. Setelah dibangkitkan secara langsung oleh Ketua Pemuda Umno Malaysia dalam siri debat baru-baru ini , barulah mereka janji nak laksanakan bermula Julai 2012. Namun diletakkan syarat pula tidak sebagaimana yang dijanjikan dulu yang tidak diletakkan apa-apa syarat. Syaratnya untuk keluarga yang berpendapat bawah RM1500.00 sahaja
Ramai rakyat Selangor yang mempersoalkan syarat tersebut dan ramai juga yang menyatakan ingin menuntut tunggakan dari tahun 2008 hingga 2010. Kerajaan Selangor mula gelabah dengan perkara tersebut.



Hari ini skim yang dinamakan TUNAS itu dilancarkan oleh Exco Pendidikan Selangor. Namun ceritanya berbeza pula hari ini.
Bantuan wang tunai RM 50 tidak akan diberikan secara terus kepada ibu bapa. Sebaliknya ibu bapa diminta untuk memindahkan anak-anak mereka ke sekolah yang menyertai skim tersebut dan akan dibayar terus kepada sekolah.
Sekarang sesi persekolah sudah memasuki penggal ke dua. Lebih kurang 3-4 bulan lagi sesi persekolahan akan tamat. Untuk memindahkan anak-anak ke sekolah yang menyertai skim tersebut sudah tentu akan menyusahkan ibu bapa dan mengganggu prestasi pelajaran pelajar dan kesukaran kanak-kanak untuk menyesuaikan diri dengan tempat baru.
Cara sebegitu dilakukan dengan niat untuk menipu rakyat yang layak menikmati kemudahan tersebut. Supaya rakyat tidak boleh menuntut tunggakan untuk tahun yang lepas-lepas dan juga untuk tunggakan dari Januari hingga Jun 2012.
Sedarilah rakyat Selangor sekalian bahawa itu semua adalah tipu helah mereka untuk mengabui mata rakyat. Sumbangannya tidak seberapa tetapi dicanang melebihi had untuk menunjukkan mereka prihatin. Jika benar-benar prihatin sila bayar tunggakan sejak tahun 2008. Kalau tak menipu, bukan Pakatan Rakyat namanya.
IBM harap kepada para pembaca budiman, fikir-fikirkanlah setelah membaca artikal yang menarik ini yang IBM petik dari Selangor Daily Dot Com ~ terima kasih, kerana berfikir sejenak boleh merubah segala-galanya. Sekian dari saya ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...