Monday, September 17, 2012

Kumpulan 'Anwarinas' Termasuk Nik Aziz Di Nasihat Undur......

KALAU dulu golongan dari Pas mengatakan Umno berpecah dan berpuak-puak, tapi, rupa-rupanya dalam Pas lagi teruk. Ada kumpulan yang berpihak pada Hj Hadi Awang dan ada puak yang bersama Mursyidul Amnya, iaitu Nik Aziz yang lebih memihak dan terikut-ikut kepada golongan yang di panggil 'Anwarinas'. Kumpulan yang Anwarinas ni yang diketuai oleh ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim memang ingin melihat perpecahan berlaku di dalam Pas. Jarumnya begitu tajam dan telah merusuk  kedalam kem Pas sehingga Mursyidul Am Pas, Nik Aziz seakan-akan telah tunduk kepadanya. 

Anwar mahu Pas mengikut kata dan caranya. Anwar mahu Pas mengikut cara golongan Anwarinas. Apa saja keputusan yang dibuat sehinggakan masalah dalaman Pas seperti menegur atau memecat pemimpin-pemimpin atau ahlinya sekira melanggar tata-tertip parti. Anwar mahu segala keputusan yang dibuat oleh Pas, mestilah mengikut cara dan acuan dia. Tapi...tidak semua angota Pas setuju dan mengikut kehendak golongan Anwarinas. Ini berlaku apabila kes yang melibatkan bekas Timbalan Presiden Pas, Ustaz Nasharuddin Mat Isa yang tidak diambil tindakan semasa mesyuarat Majlis Syura Ulama Pas  diatas kritikan Ustaz Nasha terhadap Presiden DAP, Karpal Singh.

Kumpulan Anwarinas kecewa, marah, Anwar juga dan orang Pas yang paling kecewa ialah Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat marah dan kecewa di atas keputusan tersebut. Nik Aziz tertekan, ditekan oleh kumpulan Anwarinas dan kononnya, Nik Aziz meninggalkan majlis pada malam itu lebih awal dengan alasan tak sihat. Sebenarnya, Nik Aziz kecewa seolah-olah dia dibelakangkan dan tidak boleh bersuara. Apapun, IBM serahkan pada anda para pembaca membuat penilian sendiri. Baca artikel di bawah ini yang IBM petik dari rakan seperjuangan. Fikir-fikirkanlah. ~ IBM

DIPETIK DARI : ANTARAPOS.COM :





































* Ingat Zina Ingat Pas *

* Ingat Liwat Ingat Anwar *

~ PAS is DEAD ~

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...