Monday, September 10, 2012

Ustazah Abby Jual Badan?...Laku Lagi Ke??

CERITA ini bukan IBM reka. Tapi....dah heboh disana-sini. IBM memang tak percaya pun. Mana mungkin seorang Ustazah seperti Abby ni yang baru masuk PAS, parti masuk syurga boleh berbuat demekian? korang semua reka ke cerita ni? Walauapa pun, kalau difikirkan betui-betui ada lojiknya. Apa yang lojiknya tu?...hehehe..korang cari le sendiri.

Apabila IBM baca di dalam sebuah akhbar tentang berita si Abby ni dan meneliti segala komen-komen yang dibuat oleh pembaca, geli hati dibuatnya. Ada yang menghentam Abby dan ada juga yang membela Abby. Simpati le tu. Simpati yang macam mana tu ye, betul-betul simpati ke atau simpati ada makna?

Oleh kerana kelantangan dan keberanian yang tak bertempat dan teguh dalam usaha mendekatkan diri dengan ilmu agama, penghijrahan Abby Abadi dalam dunia politik (Pas) mengundang pelbagai reaksi. Apa taknya. Baru beberapa hari masuk PAS dan mula berlagak seolah-olah didadanya sudah penuh dengan ilmu keagamaan.  Abby bukan saja semakin pandai berkata-kata mengenai ilmu agama, bahkan juga semakin berani MENGKRITIK orang di disekelilingnya. Maknya, dia sendiri yang cari penyakit.

IBM masih ingat dan para pembaca juga pun ingat, selepas isunya mempertikaikan kenyataan Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin, mengenai hukum hudud, Abby kembali memanaskan 'alam maya' apabila membuat pengakuan ada individu menuduhnya menjual badan dan muka semata-mata untuk parti. Elok benar le tu. IBM rasa tuduhan itu ada bersebab dan ada bukti yang kukuh. Kalau tak betul kenapa Abby melenting dan menyengkalnya.

Abby menerusi Twitternya bagaimanapun pantas mempertahankan dirinya; "Saya tidak pernah terlintas untuk berbuat sedemikian. Fitnah bertebaran, dosa berpanjangan," katanya ringkas. IBM  nak beritahu Abby, tiada siapa yang fitnah awak. Cuba berdiri di depan cermin dan pandang atas dan bawah...lepas tu fikir-fikirkan siapa awak yang sebenarnya. Bagi IBM, kalau Abby tu seorang isteri yang baik dan taat kepada suami, kenapa bekas suaminya tinggalkan dia? Mesti ada sebabnya kan?

Maka, elok beno le Abby cermin-cerminkan dirinya dan jangan terlalu lantang menghentam orang dan cari kesalahan orang lain. Jual muka ke jual badan ke itu awak punya pasal. Mungkin parti yang awak sertai itu, PAS menghalalkan apa yang awak buat. PAS adalah parti yang membolehkan awak dan pengikut-pengikutnya masuk syurga tanpa di soal oleh Malaikat. Hehehe..betul ke Abby? Sekian dari saya yang sentiasa meranung jauh betapa kita manusia ini masih banyak lagi yang perlu dipelajari, terutamanya bab AGAMA. Betul tak? ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA 
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...