Thursday, January 1, 2015

DEMI RAKYAT : UMNO-PAS PERLU BERSATU. ITUPUN DIKATAKAN UMNO/BN JAHAT? PUIIII!

KHAMIS, 01 JANUARI 2015
DIKETIKA kita semua memasuki tahun baharu, 2015, kita sepatutnya melihat kehadapan, melangkah kehadapan, jangan jadi benggong seperti Ketua Penerangan PAS Datuk Mahfuz Omar ini. Memang biol, benggong dan hati busuk manusia yang bernama Mahfuz Omar@Mr Bean Malaysia. Langusng dihatinya tidak mempunyai ciri-ciri dan niat yang baik. Malah, busuk bak buah yang rosak. UMNO nak buat baik demi untuk menyatukan orang-orang Melayu pun dikatakan jahat. Manusia apa dia ni (Mahfuz)? Katanya, cadangan pembentukan kerajaan campuran UMNO-PAS di Kelantan menunjukkan “betapa jahat” parti lawannya itu. Ia juga, kata Mahfuz, menunjukkan bahawa kerajaan Kelantan selama ini sukar menerima bantuan daripada kerajaan persekutuan. Katanya, cadangan pemilik Sinar Harian Datuk Hussamuddin Yaacub juga memberi gambaran bantuan hanya akan diberikan jika idea kerajaan campuran itu menjadi kenyataan. Beliau ucap terima kasih kepada Datuk Hussamuddin yang buat cadangan ini. 

Tetapi melihat kepada sebalik kenyataan ini, ia menunjukkan betapa UMNO dan BN ini jahat. Beliau juga gambarkan kenyataan itu sebagai bagaimana UMNO dan BN itu memiliki tiga sifat iaitu pendera, penzalim dan pembuli. Maknanya, kalau nak minta tolong UMNO kena ada kerajaan campuran. Dia (Hussamuddin) orang Kelantan, dia tau betapa Kelantan sudah nak dapat bantuan kerajaan pusat, katanya. Dari sini, rakan-rakan pembaca yang IBM hormati, ini jelas betapa busuknya hati si Mahfuz ini. Sentiasa bersangka 'buruk' setiap kali (UMNO) ingin menghulurkan bantuan. Siapa kata UMNO yang paksa PAS bersatu demi untuk kebaikan orang-orang Melayu, khusunynya di Kelantan?. Itu semua adalah cadangan dari orang-orang yang mempunyai pemikiran yang jauh, cerdik, bukan seperti anak haram si Mahfuz tu. 

Apapun, bagi UMNO, itu tidak menjadi kudis. Biar apa yang dikatakan oleh si Mahfuz banggang tu, kita ibaratkan dia tu dah sewel, otak kuning. Maka, tempat yang sesuai bagi si Mahfuz tu, ialah di rumah orang-orang kurang siuman, di Tampoi atau pun di Tanjung Rambutan. Cadangan UMNO-PAS bersatu itu harus diteruskan. Terima kasih kepada pemilik Sinar Harian, Datuk Hussamuddin yang mencadangkan semua itu, demi untuk orang-orang Melayu. Oleh itu, selepas redanya banjir dan segala kesusahan rakyat dapat diselesai, eloklah UMNO-PAS duduk semeja. Carilah jalan yang terbaik demi untuk kita orang-orang Melayu semua. Ingatkan masa depa anak-cucu kita semua. Itu sahaja. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...