Tuesday, January 13, 2015

SI PONDAN PKR PEMBELIT NEGARA MEROYAN LAGI. KALI INI NAK DEDAH KENAIKKAN HARGA BARANG PULAK!

SELASA, 13 JANUARI 2015

MESEJ diatas itu, kononnya dari DAPigs. Mereka minta pembekal & pemborong turunkan harga. IBM nak tanya, siapa pemborong dan pembekal segala business di negara kita ini, terutamanya barang-barang runcit dan keperluan rumah dan banyak lagi?. Bukankah bangsa Cina yang monopoli semunya itu? Maka, kenapa bila barang naik salahkan kerajaan. Semuanya salah kerajaan. Oleh itu, nasihat IBM kepada si pondan PKR, Rafizi, kenapa tak habis-habis nak meroyan? . Dulu semasa menjadi Pengarah Strategi PKR, bermacam-macam strategi dibuat, tapi, semuanya gagal dan hampehh. Semasa kerajaan mengumumkan harga minyak akan turun mengikut pasaran dunia kerana kejatuhan harga minyak di seluruh dunia, si pondan ni mengajak rakyat turun padang 'berdemo' untuk protes sekiranya kerajaan tidak menurunkan harga minyak RON95 kepada RM1.90. Tapi, apabila kerajaan mengumumkan harga baru petrol RON95, sipondan ni mintak diturunkan sampai ke tahap RM1.60 sen pulak. Kan banggang dan bahlol namanya tu.  Cakap tak serupa bikin. Sama dengan bos nya, Anwar al-Jub. 

Kini, si pondan PKR ni pula cuba mengasak kerajaan dan beralih pula kepada isu harga barang dan perkhidmatan. Ini termasuk mendedahkan pelbagai perjanjian dan struktur kos yang menyebabkan kenaikan harga, tekanan kepada monopoli perniagaan selain mendesak kerajaan menggunakan kuasa untuk menurunkan harga barang. Kerajaan ke yang menaikkan harga barang, dan si pondan Rafizi ni tahu ke siapa pemborong dan pembekal barang-barang di negara kita ini? Mengikut sumber dari PKR, kempen bersepadu itu akan diketuai oleh Naib Presiden PKR Rafizi Ramli, Pengerusi Biro Kepenggunaan Manivanan Govindasamy dan Pengerusi Biro Perdagangan dan Industri Wong Chen. Perkara itu diumumkan mereka, yang juga anggota parlimen bagi kawasan Pandan, Kapar dan Kelana Jaya, dalam kenyataan bersama hari ini. PKR berpendapat bahawa tindakan kerajaan persekutuan sekarang adalah tidak memadai dan melepaskan tanggungjawab dengan menyalahkan peniaga-peniaga yang kononnya tidak mahu menurunkan harga barang, kata mereka. Lebih teruk lagi, tambah mereka, Menteri-Menteri terbabit membiarkan sahaja penyebaran dakwaan bahawa harga barang tidak diturunkan kerana “ketamakan” peniaga Cina. 

PKR  kononnya akan menentang sikap perkauman dan tidak bertanggungjawab UMNO dan Menteri-Menteri dalam isu harga barang ini sedangkan kuasa dan cengkaman UMNO/BN dalam kerajaan dan perniagaan sebenarnya boleh digunakan untuk menurunkan harga barang, kata mereka. Siapa yang mengamalkan sikap 'perkauman' selama ini? Apapun IBM cabar si Rafizi pondan ni. Dedahkan lah apa yang kamu tahu. Kita orang nak tengok sejauh mana kepakaran pemimpin-pemimpin PKR yang cuba nak jadi hero, kononnya dengan desakkan merekalah kerajaan tunduk dan menurunkan harga minyak. Dan, kini mereka (PKR) cuba sekali lagi nak tunjuk kejaguhan mereka untuk menurunkan harga barang yang kononnya kerajaan sudah hilang kawalan sehingga menyebabkan peniaga sewenang-wenangnya manaikkan harga barang keperluan harian rakyat. Kita tengoklah nanti, siapa yang kena. 

Sebenarnya rakyat tidak 'mengasak' kerajaan ekoran harga barang naik. Yang mengasak ialah pakatan pembangkang itu sendiri. Nak dapat nama sekalu gus menjadi 'juara rakyat'. Terimalah hakikatnya bahawa dalang yang menjurus kepada kenaikan harga barang adalah Cina. Siapa tak kenal pembangkang yang begitu senoneng dengan kaum-kaum Cina dari DAPigs. Jesteru, IBM doakan agar sipondan PKR ini sampai mampus kerjanya melalak,  dan melalak, bak anjing menyalak bukit. Bukit tak runtuh, dia pulak yang mampus di timbus oleh pasir bukit. Apapun, biarkan lah si luncai pondan ni terjun dengan labunya. Dan....apa kata kalau gaji/alaun si Rafizi dan pemimpin-pemimpin PKR yang lain tak naik-naik sehingga beberapa tahun. Agaknya le, apa reaksi si pondan & the gengs? Salah BN/UMNO juga ke? Fikir-fikirkan. Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...