Thursday, January 15, 2015

PEGUAM HARAM JADAH ERIC PAULSEN AJAK JAKIM BERDEBAT? UNTUK APA??

KHAMIS, 15 JANUARI 2015
NAMPAKNYA portal penfitnah no 1 negara, malaysiakini tak habis-habis nak mencari  pasal dan berlagak seperti hero supaya Jakim menerima perlawaan peguam haram jadah, Eric Paulsen untuk mengadakan satu debat khas tentang isu yang dibawa oleh Eric bahawa Jakim mengamalkan/mempromosikan 'Extremisme' di Malaysia. Cadangan tersebut dicadangkan oleh Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek. Tapi...itu hanya cadangan dai Pak Menteri, bukannya Jakim. Jesteru, Eric, dan malaysiakini sebagai 'batu api' mengalu-alukan cadangan Menteri Penerangan tersebut agar beliau (Eric Paulsen) menjelaskan kenyataannya melalui satu debat dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim). Beliau (Eric) dengan sukacitanya menerima jemputan debat tersebut, katanya di Twitter. Kononnya Eric mengulas cadangan yang dibuat oleh Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek (gambar bawah, kanan). Terdahulu, Ahmad Shabery berkata, debat berkenaan akan dapat memberi peluang kepada peguam itu menjelaskan kenyataan yang mendakwa Jakim mempromosikan ektremisme. 
ISLAM BANGKIT..ISLAM BANGKIT..ISLAM BANGKIT
Shabery berkata, persetujuannya itu bergantung kepada persetujuan Jakim. Tak payah le Pak Menteri oii. Jangan jadi bodoh kerana cadangan tersebut akan di tertawakan oleh pembangkang. Sementara itu, dilaporkan sepantas kilat malaysiakini menghubungi Jakim bagi mendapatkan jawapan, tapi, buat masa ini belum di layan oleh Jakim. Malaysiakini sedang mendapatkan jawapan Jakim. Persoalanya, apa perlukah 'debat' ini diadakan? Ini bukan pertama kali haram jadah peguam Eric menghina Islam, dah banyak kali dan sudah menjadi rutin harian beliau (Eric) mencari pelbagai dana dari luar/dalam negara bagi tujuan tersebut. Jadi, IBM cadangkan disini, Jakim dan pihak Polis teruskan dakwaan, jangan beri muka pada Cina gampang ni. Dan...begitu juga dengan portal penfitnah no 1 negara, malaysiakini yang terang-terang menjadi dalang dan penghasut supaya Eric terus menghina Islam. Tiada faedah dan maknanya debat itu diadakan. 

Jakim, jangan buang masa. Belajarlah dari pengalaman yang sudah-sudah. Mereka hina Islam, lepas itu minta maaf. Berapa lama kita orang-orang Islam harus berkeadaan begini? Kenapa apabila agama kita dihina, kita pulak yang harus takut dan mengalah? fikir-fikirkan kerana penghinaan terhadap Islam di negara kita ini tidak ada penghujungnya. Agama Islam akan terus di hina dan dihina. Maka, jalan yang terbaiklah ialah mengheret mereka ke Mahkamah dengan 'akta hasutan'. IBM bukan nak jadi batu api seperti malaysiakini, cuma dah tahan rasanya bangsa dan agama kita Islam di hina dan terus dihina. Bangkitlah wahai bangsa ku, jangan tidor lagi. Kalau sayangkan Islam, bersama-sama kita berganding bahu, nyahkan Cina seperti Eric ini dari muka bumi negara kita yang tercinta. Wassalam ~ IBM

3 comments:

  1. Harap2 begitulah. Jgn bila minta maaf, mahkamah lepaskan...dah selesai konon. Islam tetap terhina...fikir2kan..

    ReplyDelete
  2. Tak payah layan Mamat ni. Kalau debat maknanya JAKIM iktiraf dia. Blackout kan dia ni je. Buat dia seperti ANJING menyalak bukit. Kalau kita hina mak bapak dia, kita ni kurang hajar atau kita exercise FREEDOM of SPEECH? Jawabnya kita ni kurang hajar. Oleh itu jawapannya dah JELAS dan TERANG tapi Mamat ni nak tegak benang basah. Please excercise our undang2 sedia ada. Kalau boleh sebat je macam budak2 yang degil tak ada disiplin. Kat Australia pun ada undang2 yang menegah rakyat mereka dari menghina ugama atau bangsa orang lain.

    ReplyDelete
  3. kalau agama orang lain pun dia hina, tentu agama dia sendiri lagi teruk dia hinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Mesti Eric ni bodoh-bodohkan agama dan tuhan dia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...