Thursday, January 8, 2015

'MELAYU PENDATANG'??

KHAMIS, 08 JANUARI 2015
MELAYA pendatang? Haram jadah punya parti GERAKAN. Kenapa isu sensitif seperti itu yang mereka bawa? Ramai dari kalangan NGO dan permerhati politik tanah air menggangap itulah isu sensitif yang telah dibawa oleh seorang perwakilan dari parti GERAKAN semasa  mesyuarat perwakilan parti GERAKAN tersebut pada Oktober tahun 2014 tanpa bukti yang kukuh. IBM beranggapan perwakilan tersebut memang kurang ajar, lebih dan menyinggong sensitiviti orang Melayu. Siapa sebenarnya 'pendatang'? Walaupun isu sensitif ini berlaku pada tahun lepas (2014), IBM dapat rasakan ianya seolah-olah baru berlaku semalam. Jesteru, bukan sahaja IBM yang inginkan penjelasan dari pihak yang berwajib, malah Pertubuhan-pertubuhan Pembela Islam (PEMBELA) hari ini meminta Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail memberi penjelasan berhubung kes perwakilan GERAKAN yang mendakwa orang Melayu adalah pendatang, dan kenapa ianya tidak diteruskan. Nampaknya hari demi hari bangsa Cian cuba membuat provokasi terhadap orang Melayu. DAPigs adalah salah sebuah parti 'rasis' yang banyak mempertikaikan hak-hak orang Melayu, kini, GERAKAN pula nak cari pasal dengan kita orang-orang Melayu. 
PROVOKASI TERHADAP BANGSA MELAYU ADALAH AGENDA JAHAT PEMBANGKANG
 BETULKAH MELAYU PENDATANG???

IBM dapat rasakan bahawa parti-parti dari kaum Cina adalah semuanya sama. Walaupun parti MCA, GERAKAN adalah rakan kongsi Barisan Nasional (BN), tapi, niat hati jahat dan dengki mereka terhadap orang-orang Melayu adalah sama. Cina tetap Cina. Tiada bezanya. Menurut kata Timbalan Pengerusi NGO itu Aminuddin Yahaya, surat daripada polis yang mereka terima mengatakan kes itu tidak diteruskan, dianggap terlalu ringkas tanpa sebarang penjelasan. Dalam surat tersebut, dinyatakan bahawa kes kini telah dirujuk kepada Timbalan Pendakwa Raya yang telah memutuskan bahawa kes tidak diteruskan tanpa memberi sebarang alasan. Oleh itu, PEMBELA mendesak pihak pejabat Peguam Negara mengemukakan alasan kenapa kes ini tidak diteruskan, katanya dalam sidang media di Kuala Lumpur hari ini, Khamis. Pada Oktober tahun lalu, perwakilan GERAKAN Tan Lai Soon mengeluarkan kenyataan mendakwa orang Melayu adalah pendatang. Jadi, kenapa kes penghinaan ini tidak diteruskan. Mana silapnya, dan siapa dalangnya yang ingin menutup kes ini? Cuba kita bayangkan sekiranya penghinaan ini dilakukan oleh orang Melayu, dah tentu melenting habis kaum-kaum Cina di negara ini. 

Contohnya (kalau korang masih ingat), kenapa semasa DS Hishamuddin Tun Hussin Onn semasa itu menjawat sebagai Ketua Pergerakan Pemuda Malaysia menghunus keris iaitu lambang senjata orang Melayu di zaman dahulu dipertikaikan oleh Pemuda MCA? Apa kena-mengena keris tersebut dengan kaum Cina? Dan..apa hak mereka dari melarang pemimpin-pemimpin kita daripada menghunus keris?Itu perhimpunan kita, perhimpunan orang-orang, parti Melayu, apa masalahnya? Maka, Pemuda MCA mendesak supaya DS Hishamuddin memohon maaf secara terbuka. 

Untuk menjaga hati komponen, maka, dengan terpaksa, permohonan maaf di buat oleh DS Hishamuddin. Itu sebagai contoh yang patut kita ketengahkah kepada Peguam Negara. Fikir-fikirkan demi untuk menjaga maruah 'melayu' itu sendiri. Memang sekarang ini, maruah orang mula sudah mula dicemar, hari demi hari oleh bangsa lain. Bangunlah wahai bangsa ku Melayu, bersatulah demi untuk masa depan negara dan juga anak-cucu-cicit kita semua. Walaupun Laksaman Hang Tuah ada berkata : 'Tak akan hilang Melayu di dunia', tapi, lambat-laun bangsa melayu di negara  ini akan menjadi 'pengemis' di negara sendiri. Kepada PEMBELA, teruskan mendesak agar perkara penghinaan seperti ini tidak lagi berlaku. Jangan risau, berjuta-juta umat Islam/Melayu di negara ini akan bersama mu (tidak termasuk melayu pembangkang). Wassalam ~ IBM
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...