Tuesday, November 3, 2015

AZMIN PENING KEPALA. PAKATAN HARAM SELANGOR SEMAKIN CELARU

SELASA, 03 NOV 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

PERLUKAH Azmin sebagai orang no 1 Selangor mendengar segala kehendak dan kerenah rakan sekutunya, DAPigs? Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali kini tertekan dan beliau digesa serta perlu mendengar gesaan DAP supaya wakil rakyat PAS dipecat daripada pentadbiran kerajaan negeri Selangor. Itu kata-kata lantang dari pemimpin kanan Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sendiri, Datuk Johari Abdul. Katanya, Azmin seharusnya melihat gesaan berkenaan secara serius dan menyeluruh. Menteri Besar (Azmin) kena dengar. Sudah tentu ada latar belakangnya dan mengapa perwakilan DAP berkenaan menyuarakan begitu, kata Datuk Johari. Beliau terus berkata adakah ianya secara kelompok ataupun dia melihat secara dasar...secara total. 
Pandangan beliau itu bukanlah sesuatu yang perlu dirisaukan tapi sudah tentu kena dengar. Mungkin ada meritnya. Namun kata Datuk Johari lagi, sebagai pemimpin yang berjiwa besar, kita harus dengar, katanya ketika ditemui di lobi Parlimen pagi semalam, Isnin. Johari yang juga Ahli Parlimen Sungai Petani mengulas mengenai kenyataan Pengerusi DAP Kajang Baru, Chiong Yoke Kong yang menggesa supaya pimpinan tertinggi DAP memberi tempoh kepada Azmin untuk memecat wakil rakyat PAS daripada pentadbirannya. Chiong memberi kata dua bahawa DAP akan keluar dari pentadbiran kerajaan negeri itu jika permintaan mereka tidak dilayan. 
Maka, kesimpulanya disini, Azmin Ali semakin tertekan. Ditekan oleh rakannya sendiri dari Parti Pakatan Rakyat (PKR) yang begitu terang-terang menyokong dan menyebelahi DAPigs. Bagi DAP, mereka akan terus mendesak Azmin supaya PAS disingkirkan dari negeri Selangor. Azmin semakin pening, entah berapa banyak 'panadol' yang beliau telan. Azmin kian lemah dan akan tersingkir tak lama lagi.Ayuh....kita rampas kembali negeri  Selangor!!
Dari saya : IBM#PJUTETAPDIHATIKU
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...