Friday, November 6, 2015

TANDA TANYA KENAPA MAMAK MAHATHIR TAKUT DAN ENGGAN JAWAB SOALAN POLIS??

JUMAAT, 06 NOVERMBER 2015
SALAM, SALAM JUMAAT, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUA DAN SALAM SEHATI-SEJIWA
PERSOALAN kepada tajuk diatas : Ramai yang bertanya dan tertanya-tanya kenapa bekas Perdana Menteri, Tun Mamak Mahathir mengambil pendirian untuk tidak menjawab soalan yang diajukan kepada beliau ketika pihak polis mengambil keterangannya pagi tadi (Jumaat). Selama ini beliau (Tun Mahathir) dilihat begitu ghairah dan lantang menghentam Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak didalam isu 1MDB dan banyak lagi isu-isu yang membabitkan Perdana Menteri yang merupakan satu 'Fitnah' dan cerita yang direka-reka oleh bekas Perdana Menteri itu dan kuncu-kuncunya.
Bagi IBM, jawapanya senang dan mudah. Setelah begitu lama Mamak Mahathir mencari jalan untuk menjatuhkan DS Najib, tapi tidak juga berhasil, malah tuduhan-tuduhan yang beliau lamparkan terhadap DS Najib tidak berasas, tidak konsisten, tanpa fakta, maka apabila  Polis mengambil pendekatan untuk memanggil dan menyiasat beliau (Tun Mahathir) dan bertanyakan soalan, beliau kelu tidak menjawab. Kerana apa?...kerana takut jawapan yang diberi tidak konsisten. Maka, dengan mudah diperangkap oleh pihak Polis bahawa si mamak kutty ini adalah seorang pembohong, kaki fitnah. Kononnya Mamak Mahathir ketawa ketika diajukan soalan oleh pemberita selepas selesai sesi soal jawab dengan polis. Ketawalah selagi boleh ketawa.
Sementara itu, IBM difahamkan berita Tun Mamak Mahathir dipanggil dan diambil keterangan oleh tiga pegawai polis dari Bukit Aman dan beliau telah disoal siasat polis selama 45 minit didedahkan kepada umum sekitar jam 11.00 pagi. Apabila diminta mengulas sama ada pihak polis akan mengambil tindakan terhadap beliau, dengan sombong beliau menjawab : "Itu terpulang kepada mereka." Terdengar juga desas-desus bahawa Mamak Mahathir berkemungkinan akan sekali lagi keluar Umno dalam usahanya untuk menggulingkan Perdana Menteri Najib Abdul Razak. 
Tapi...beliau nafikan. "Tidak, itu parti saya ", kata Mamak Mahathir. Bagi IBM, kalau Mamak Kutty tu nak keluar UMNO, silakanlah. Dah tak apa yang beliau boleh buat untuk UMNO selain dari menyerang UMNO dan Perdana Menteri. Dan 90 tahun lebih dah dia ni... tapi, perangai macam budak-budak masih nak 'menongkat langit'. Orang semua salah...dia sahaja yang betul. Bertautatlah. Dari saya - IBM#PJUTETAPDIHATIKU.

5 comments:

  1. UMNO @ United Madey@Mamak National Organisation

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~gabenor johor,

      Salam. Itu yg Mamak Kutty Madey cuba buat. Dia ingat UMNO ni bapak dia yg punya....

      Delete
  2. mamak madet memamak-kerala-kan UMNO untuk kroni dan suku sakatnya. yakni menjadikan UMNO PERKAKAS untuk kehidupan beliau. Dia telah plan dan pastikan wpun selepas dia meletak jawatan 'on paper' dia masih berkuasa 'intrinsically' kunun by nature dlm org2 yg beliau breed selama 22 tahun dlm UMNO.


    Bukan main galak si tua mamak ini menyoal bertubi-tubi kpd pihak lain sehingga sudah menjadi fitnah dan tuduhan.. tapi bila beliau di tanya di soal.. biasanya jawapan LOYAR BURUK akan menjelma.. ini resam beliau perintah 22 tahun dulu..

    Skrg dia tak nak jawab sebab dia tahu yang merekayasa isu-isu besar supaya Najib boleh dijatuhkan.. namun dia sedar konspirasi jahatnya sudah gagal.. barangkai plan ke berapa ini masih belum berjaya!

    Mamak kerala tua bangka ini rasanya dgn wang, dan legasi kuasa 22 tahun nya itu boleh MEMBELI segala kemahuan nafsunya.. mengubah Takdir Tuhan.. malang mamak yang mirif aties ini tidak sedar Tuhan Maha Esa lagi maha Kuasa.. kun fa yaa kun Tuhan tidak berkehendak kepada mana2 perancangan makhluk!


    Kita nak lihat apa next plan mamak kerala kutty ini.. apa kesudahannya.. atau dia juga ingin sgt menemankan musuh ketatnya di Sungai Buluh Inn Resort- Nuar sehingga dibebaskan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~izham mohd,

      Salam.
      T.kasih bro diatas komen yg pjg lebar. Memang itulah kenyataannya. Mamak Mahathir seko ni ingat semoa org dia boleh pengaruhi. Dia sudah lupa dan muda lupa bahawa yg berkuasa didunia ini adalah Allah swt. Tapi..dari apa yg kita dpt lihat, mamak kutty ini seolah-olah tidak percaya akan kebesaran Allah swt. Mamak Mahathir ini tidak tahu apa itu dosa.....itu sebab semakin tua usianya, semakin 'loyar buruk' dan nyanyuk.....harap2 pengikut & pencacai tegar beliau dpt nasihatkan dia. Dah 90 lebih......x sedar2 si mamak seko ni.....

      Delete
  3. IBM tgh tunggu comments & respon dari pencacai2 Tun Mamak Kutty ni....kemana mereka2 ni ye??

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...