Tuesday, August 6, 2013

HARAM JADAH PUNYA ANAK CINA SEKO NI. ELOK DITARIK BALIK KERAKYATANYA...

SELASA, 06 OGOS 2013
MELAMPAU!!....memang dah melampau penyanyi rap cinabeng seko ni. Wee Meng Chee atau dikenali sebagai Namewee perlu ditarik kerakyatannya kerana bersikap biadap dan sering menimbulkan kontroversi kurang ajar, begitu geram dan marahnya Timbalan Presiden Pertubuhan Pribumi Kebangsaan (Perkasa), Datuk Abdul Rahman Abu Bakar (gambar atas) meminta agar Putrajaya tidak lagi boleh berlembut dengan remaja yang lebih dikenali dengan panggilan Namewee, kerana terlalu banyak permohonan maaf yang telah diberikan sebelum ini. Beliau begitu kesal kerana telah ramai pihak yang berani menghina agama, bangsa, sudah tiada lagi adab sopan kepada bahasa dan bangsa kita, kata Abdul Rahman ketika sidang media di Kuala Lumpur lewat petang semalam.
Datuk Abdul Rahman turut memberi peringatan, sekiranya Putrajaya tidak mengambil tindakan pantas, berkemungkinan rakyat akan bertindak sendiri dan membelakangkan perundangan negara. Beliau minta warganegara Namewee ditarik balik, halau keluar negara, dia sudah lebih, tiada  lagi permohonan maaf buat cinabeng seko ni lagi. Jika tindakan langsung tiada, jangan sampai rakyat bertindak sendiri, katanya. Namewee buat hal lagi.  Dalam video terbarunya berjudul '017 Double Standard' selama lima minit 23 saat, mempersoalkan tindakan kerajaan menggantung tayangan filem The New Village untuk dinilai oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF). Tindakan itu bagaimanapun telah menerima kritikan keras daripada Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Mohamed Nazri Aziz (gambar bawah) yang menyifatkan Namewee sebagai "budak bodoh, berhingus, dan buta sejarah".

Namewee dalam videonya yang dimuat naik YouTube juga memaki-hamun pelbagai pihak berhubung penangguhan filem The New Village. Nazri dengan nada yang keras mengingatkan Namewee  bahawa dia tinggal di sebuah negara berbilang kaum yang penuh dengan sensitiviti yang perlu dihormati.  Oleh kerana terlalu marah, Datuk Nazri pun hendak hentam si Namewee ni habis-habisan. Dia budak yang tidak tahu sejarah, budak yang bodoh, berhingus dan tidak faham tentang sejarah negara kita. Hidup dalam sebuah negara berbilang kaum, kita harus mengambil kira sensitiviti dalam negara. Dia kena ingat, polis dan angkatan tentera telah membela negara kita. Jangan esok kalau apa-apa berlaku kepada dia, polis tidak mahu ambil tindakan, dia marah pula, kata Nazri. Perkasa juga ketika sidang medianya berkata Namewee menjadi semakin berani atas kelemahan sendiri.

Bagi Datuk Abdul Rahman beliau tidak sanggup perkara ini berterusan, bangsa, agama, Rukun Negara dihina dan tidak lagi diberi perhatian. Sikap yang berlaku sudah melebih-lebih, tiada rasa hormat dan harmoni, jadi kenapa kita nak berterusan begini, katanya, dan menambah Jabatan Peguam Negara juga perlu memainkan peranan mendakwa pihak yang terlibat. Datuk Abdul Rahman berkata, beliau yakin polis telah menjalankan siasatan mereka namun AGC masih tidak mengambil sebarang tindakan pendakwaan. Laporan tinggal laporan, dan beliau yakin polis sudah jalankan siasatan, tapi pendakwaan daripada pihak AG. Jadi beliau minta kerajaan perlu lihat di pihak AG. Datuk Abdul Rahman sempat mempersoalkan kenapa kalau kena orang Melayu cepat bertindak, tapi bila orang bukan Melayu, perkara itu hanyut sendiri sahaja... kami pun nak tahu kenapa, katanya. 

Jesteru, mari kita sama-sama fikir-fikirkan dan renung-renungkan. Setujukah kita semua sekiranya anak cinabeng seko tu di biarkan sesuka hatinya menghina dan terus mempelekehkan negara kita ini? IBM harap semua tak setujukan? Kesimpulannya, Namewee babi ni mesti dihukum dan dihumbankan ke dalam penjara. Negara kita ada undang-undang, kenapa kerajaan harus takut dan tunduk kepada cinabeng seko ini? Jom semua sokong kerajaan singkirkan Namewee babi ni keluar dari negara ini. ~ IBM
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...