Sunday, August 4, 2013

PANAS..PANAS!! PNDEDAHAN SURAT MISTERI. BERANI KE ANWAR DAN KARPAL SAMAN DR MAZLAN??

AHAD, 04 OGOS 2013
SOALAN, berani atau tidak?? Itu yang dilamparkan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi DAP, Karpal Singh. Mereka berdua  dicabar mengambil tindakan saman fitnah terhadap bekas calon Barisan Nasional (BN) Permatang Pauh, Dr. Mazlan Ismail berhubung pelbagai pendedahan melibatkan mereka menerusi 6,000 keping surat misteri semalam. IBM di fahamkan bekas Ahli Parlimen iaitu bekas kawan karib Anwar berkata, tindakan itu bagi mengelak pelbagai spekulasi yang boleh mendatangkan kesan tidak baik kepada kedua-dua pemimpin berkenaan. Apatah lagi, kata beliau, Karpal sendiri sudah menafikan tuduhan yang terkandung dalam surat-surat tersebut dengan dakwaan kandungannya tidak berasas.

Sebelum ini diberitakan Karpal juga telah memberi amaran kepada Dr. Mazlan untuk bersedia menghadapi akibatnya. Mengikut kata bekas Ahli Parlimen tersebut, memandangkan tuduhan itu serius, maka Anwar dan Karpal tidak perlu teragak-agak memulakan saman fitnah terhadap Dr. Mazlan sebagai usaha membersihkan nama mereka, katanya dalam kenyataan di sini hari ini. Begitulah pendapat beliau  mengulas kemunculan surat misteri itu yang mendedahkan 'urus niaga' oleh dua pemimpin tertinggi pembangkang berkenaan yang menimbulkan tanda tanya penduduk di Permatang Pauh. Surat lapan halaman yang tertera Untuk Pengundi Permatang Pauh dan dihantar ke rumah penduduk sejak beberapa hari lalu itu antara lain mengandungi pelbagai nombor akaun bank yang didakwa milik Anwar.

Harap dengan tesebarnya surat-surat misteri tersebut, pengundi-pengundi di Permatang Pauh dapat menilai sendiri siapakah pembangkang sebenarnya dan mereka sendiri boleh menilaikan sendiri wakil rakyat yang mereka pilih semasa di PRU ke-13 lalu adalah pilihan yang salah. Selepas ini, terpulanglah kepda penduduk/para pengundi di Permatang Pauh membuat pilihan bagi menghadapi PRU yang akan datang, samada masih ingin menyokong pembangkang atau di humban sahaja mereka ke dalam longkang, terutamanya si penipu/pengkhianat negara Anwar Ibrahim dan juga Karpal Singh yang dah uzur dan nak mampus tu. Tak ada gunanya menyokong mereka, buat mengabihkan boreh jo.

Sekali lagi IBM nak tujukan soalan ini kepada Anwar dan Karpal Singh, beranikah korang saman Dr Mazlan??........Kepada Dr Mazlan, syabas dan tahniah di atas keberanian mendedahkan dokumen-dokumen tersebut. Kan apa, rakyat ingin tahu, betulkan Dr?? kita tunggu dan lihat. ~ IBM

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...