Saturday, October 10, 2015

BILA LE SI MAMAK KUTTY NI NAK 'CERMIN DIRI'??

SABTU, 10 OKTOBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

DAH naik bosan muak dan loya tekak ini bila membaca komen yang berupa fitnah dan hasat dengki dari mamak kutty seko ni. Bila le si mamak ni nak sedar dan 'cermin diri'? Terbaru, si mamak Tun ni mendakwa dan mempertikaikan titah Majlis Raja-Raja supaya siasatan terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB) diselesaikan segera dan pihak yang terlibat dibawa ke muka pengadilan tidak akan tercapai. Ia seolah-olah memperkecil-kecilkan dan memperolok-olokkan saranan dari Majlis Raja-Raja. Samalah bila beliau (Tun Mamak) membatalkan 'kekebalan' Raja-Raja Melayu di negara ini. Ini berlaku semasa beliau menjadi Perdana Menteri. Memang busuk hati Tun Mahathir ketika itu. Masihkah korang ingat? Tapi, DS Najib tidak berbuat sebegitu.
Pada masa yang sama bekas Perdana Menteri yang sudah kelihatan hilang 'idea' untuk menyingkirkan DS Najib kerana ramai yang beranggapan bahawa beliau sudah tua dan 'nyanyuk'. Tuduhan si mamak itu yang menyatakan pemberi maklumat kini berhadapan risiko apabila mereka mungkin berdepan tuduhan mengancam keselamatan negara di bawah Akta Keselamatan Langkah-Langkah Khas (Sosma) 2012 adalah 'bohong' semata-mata. Satu lagi fitnah dari si mamak kutty. Beliau mengambil contoh diatas penahanan  bekas Naib Ketua UMNO Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan peguamnya Matthias Chang di bawah Sosma telah mencipta ketakutan kepada orang ramai untuk melaporkan tentang salah laku kerajaan dan pegawai-pegawainya kerana ia dituduh sebagai mengancam keselamatan.
Bagi IBM, itu adalah satu tuduhan yang tidak 'berasas' langsung. Kalau korang semua dengar tomahan, hasutan, fitnah dari mamak Kutty seko ni, korang akan jadi nyanyuk seperti dia. Untuk itu, cukuplah sampai disini penulisan IBM. Korang nak tahu lebih lanjut akan kejahilan bekas Perdana Menteri Malaysia yang dah lanjut usianya, bacalah di mstar terbitan hari ini. Segala ulusan beliau di portal tersebut adalah ulasan yang bodoh dan tidak boleh diterima pakai. Beliau nak melaga-lagakan DS Najib dengan Raja-Raja Melayu. Mamak oh Mamak!. Baca, jangan tak baca. [KLIKsahaja. Lepas tu korang fikirlah sendiri. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...