Thursday, October 1, 2015

'API PERKAUMAN' : DIMULAKAN DAN AMALAN DAPIGS. DAP SIALLLLL!

KHAMIS, 01 OKTOBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

'API PERKAUMAN' yang kini dilhat semakin kritikal dan runcing kini melanda negara. Ianya seperti 'santapan' harian dari parti politik yang ingin mendapat kedudukan dan berkuasa (memerintah) di negara ini. Penyakit kritikal 'api perkauman' dinegara ini adalah berpunca dari parti DAPigs. Dan juga tidak dinafikan polarisasi sosial dan ke­tegangan sentimen perkauman dalam kalangan rakyat Malaysia ketika ini berpunca daripada angkara DAPigs yang berterusan bermain dengan api perkauman. Perkara ini diakui sendiri oleh parti Gerakan dan MCA yang juga rakan kongsi Barisan Nasional (BN). Sehubungan itu, Gerakan dan MCA mendesak DAP supaya tampil memohon maaf serta 'bertaubat' atas tindakan mereka selama ini yang dilihat akan membawa kehancuran kepada kehidupan bermasyarakat di negara ini.


Melalui Setiausaha Agungnya, parti Gerakan, Datuk Liang Teck Meng menegaskan, taktik DAP untuk mengapi-apikan sentimen dalam kalangan masyarakat telah pun bermula sebelum Bersih 4.0. Mengimbas kemnbali apabila Penasihat DAP, Lim Kit Siang memijak gambar beberapa bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) pakatan pembangkang (lihat gambar dibawah). Kata Datuk Liang lagi, DAP seterusnya te­lah merampas perhimpunan haram Bersih 4.0 dengan matlamat buruk dan agenda politik untuk menunjukkan kuasa melalui demonstrasi jalanan yang menyaksikan kebiadaban penyokong-penyokongnya. Bukti ini jelas menunjukkan bahawa DAP yang memulakan budaya tidak sihat ini. 

Oleh itu katanya, kita perlu faham kenapa tidak munculnya himpunan baju merah pada Bersih 1, 2, 3 tetapi apabila Bersih 4.0 timbul perhimpunan 'baju merah'. Ini kerana reaksi kepada kebiadaban tersebut. Kita kena lihat ada kain ren­tang minta hapuskan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SKJC) pada perhimpunan baju merah. Kenapa ada SKJC sahaja kenapa tiada Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil (SKJT)? Ini kerana DAP telah pun menanam kebencian dan cuba mengapi-apikan sentimen antara kaum. Oleh itu Gerakan dan MCA mengutuk sekeras-keras­nya tindakan DAP dan mahu DAP 'bertaubat.' Sementara itu, dari sumber lain, Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker. Lian Ker berkata, tindakan penyokong-penyokong DAP memijak gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah menyinggung perasaan dan hati masyarakat Melayu. 

Menurutnya, provokasi-provokasi politik oleh DAP tidak wajar dilakukan memandangkan negara sedang dilanda krisis ekonomi global dan kejatuhan nilai ringgit. Sedarlah bahawa pembinasaan negara dapat berlaku dalam sekelip mata tetapi pembinaan negara mengambil tempoh masa yang lama, begitu juga jambatan silaturahim dan hubungan baik antara kaum dalam negara ini, katanya. Oleh itu, kita mesti ingat bahawa parti DAPis adalah parti yang terlalu 'rasis'. Laungan mereka bahawa DAP adalah sebuat parti 'demokratik' parti untuk semua kaum, adalah bohong semata-mata. 

Ini bukan rekaan dari IBM atau tulisan yang 'barbau' api perkauman, tapi ianya adalah 'realiti' yang mana kesohehan dikaui oleh Gerakan dan MCA parti yang mewakali kaum Cina yang juga rakan kongsi BN. Maka, berhati-hati dengan taktik dan pujuk rayu dari DAPigs apabila berjanji, ibarat 'lembut gigi dari lidah'. fikir-fikirkan. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...