Saturday, October 10, 2015

AZMIN ALI SI PENTERNAK NYAMUK" YANG PATUT 'BERTAUBAT', KATA JAMAL.

SABTU, 10 OKTOBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA 

IBM tertarik akan tindak-balas dari Datuk Jamal terhadap kenyataan Menteri Besar Selangor, Azmin Ali yang meminta supaya Datuk Jamal 'bertaubat'. Balas Datuk Jamal : "Sepatutnya beliau (Azmin Ali) dulu yang patut bertaubat," bukan saya, kata Datuk Jamal. Itulah reaksi awal penganjur himpunan "Selamatkan Negeri Selangor daripada Kerajaan 'Pakatan Cacamarba” yang akan di Ampang esok, Ahad.
Kenyataan balas Datuk Jamal itu dibuat setelah saranan Menteri Besar Selangor Azmin Ali yang meminta beliau (Datuk Jamal) mengadakan himpunan di masjid sekali gus membuat 'solat sunat taubat'. Sebenarnya apa yang IBM lihat, Azmin kini sudah mula 'mengelabah'. Dalam ucapan balasnya, Datuk Jamal mengucapkan terima kasih kepada MB Selangor itu dan sambil menyindir. Dia (Azmin) yang sepatutnya minta ampun dan bertaubat dulu kerana telah melukakan hati ibu dia sebelum ini. Anak derhaka.
Dilabel sebagai orang kuat di sebalik 'himpunan baju merah' pada 16 September lalu berkata, kenapa beliau harus 'bertaubat' sedangkan dia tidak melakukan kesalahan? Dan beliau berjuang untuk rakyat negeri Selangor. Sebagai anggota Parlimen Gombak, Azmin, katanya pemimpin yang tidak bertanggung jawab dan cuba mengelak dari tugasan beliau sebagai Menteri Besar. Cakap tak serupa bikin.
Tidak habis disitu, Datuk Jamal menbangkitkan sikap 'turun padang' si Azmin ketika mula-mula dilantik menjadi Menteri Besar Selangor. Pada ketika itu, Azmin sanggup masuk longkang, tengok lubang jamban dan berbagai-bagai lagi. Tapi...itu buat sementera sahaja. Gemik politik dan tektik pembangkang yang cakap tak serupa bikin. Tapi, selepas beberapa bulan menjadi Menteri Besar, Azmin telah dianugerahkan menjadi seorang pemimpin 'Penternak Nyamuk' kerana kes denggi terlalu tinggi berlaku dan menyerang negeri Selangor. Apa tindakan kerajaan Azmin?
Dalam pada itu Datuk Jamal turut mengesahkan telah menghantar permohonan permit bagi menganjurkan himpunan yang akan di adakan di Ampang pada 18 Oktober ini. Kita tunggu dan lihat apa akan berlaku nanti. Bagi IBM, akan sentiasa menyokong 'perhimpunan baju merah' demi untuk kesejahteraan rakyat khususnya rakyat negeri Selangor yang sering mengadu. Tiada apa-apa perkembangan terbaru untuk rakyat Selangor, rungut mereka. Maka, lupakan Pakatan Harapan Baru pada PRU ke-14 nanti. Mereka bukan perjuang, tapi, retorik dan mengamalkan politik 'songsang'. Fikir-fikirkan. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

2 comments:

  1. Azmin sepatut bertaubat kerana dayus sanggup membiarkan isteri Shamsida mengadakan hubungan sulit di condo Tivoli, Bangsar. Di fahamkan sehingga melahirkan anak luar nikah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Shah

      Salam.
      Pemimpin2 Pakatan haram sepeti Azmin Ali ni mana ad maruah. Apa yg mereka buat semuanya halal. Memang cerita hububngan sulit isteri Azmin dgn sifu Azmin didedahkan oleh kaka Azmin sendiri, si Ummi. Tak percaya tanya Ummi sendiri...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...