Saturday, October 3, 2015

CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA?

SABTU, 03 OKTOBER 2015

SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA 

SELAGI dia masih bernafas selagi itulah dia meroyan. Nampaknya Tun Mamak Mahathir, bekas Perdana Menteri tidak akan berputus asa dan masih terus mencari jalan untuk menyingkirkan DS Najib dari menjadi Perdana Menteri. Ini terbukti, apabila si mamak Tun kini giat mengumpul kembali bekas-bekas Menteri Kabinet beliau ketika era belia menjadi Perdana Menteri, dengan ertikata, balaci-balaci beliau untuk turut sama mendesak DS Najib mengundurkan diri. 
Terkini, orang suruhan atau balaci no 1 Tun Mamak Mahathir,  Dr Ling Liong Sik pula menyambut gesaan bekas ketuanya dalam kabinet, Tun Mamak Mahathir  supaya Perdana Menteri ketika ini meletakkan jawatan. Bekas  Presiden MCA itu mendesak supaya Datuk Seri Najib Razak harus berundur daripada jawatan Perdana Menteri kerana kononnya "mengambil duit orang lain" dan memasukkannya ke akaun peribadi. Amboi! sedapnya mulut si Cina balaci seko ni. Lu sapa Ling? Nak kita bongkarkan pulak hal perilaku dan skandal semasa kamu jadi Menteri? Maka, beliau bersetuju dengan Tun Mamak Mahathir (supaya Najib letak jawatan), sebab dia (Najib) ambil duit orang masuk dalam akaun peribadi dia, kata Ling si tukang bodek atau 'Mr Yes Man" ketika menjadi Menteri di era Tun Mamak Mahathir. 
Ling membuat kenyataan bodoh itu ketika ditemui di sidang media sempena Pesta Minda Malaysia ke-11 di Universiti Kolej Tunku Abdul Rahman, Setapak hari ini. Tun mamak Mahathir adalah tetamu yang diundang untuk  berucap dalam program tersebut iaitu 'Bicara Negara' di Hotel Regency, Ipoh, Perak. Sekali lagi dialam ucapan beliau (Tun Mamak) mendesak DS Najib melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri. Tun Mamak Mahathir berkata DS Najib perlu melepaskan jawatannya sebagai ketua kerajaan walaupun beliau mungkin menyayangi posisi tersebut. Katanya lagi DS  Najib perlu memberi laluan untuk orang lain kerana statusnya kini "tidak disukai rakyat."
Sementara itu, balaci Ling apabila ditanya sama ada beliau bersetuju dengan desakan Tun Mamak Mahathir supaya DS Najib berundur daripada jawatan dipegangnya sekarang, tanpa segan-silu Ling menjawab, 'Yes'. Betullah tu Ling terkenal dengan Mr Yes Man ketika dibawah pemerintahan 'kuku besi' Tun Mamak Mahathir. Selepas ini, tak tahulah apa yang Tun Mamak Mahathir nak lakukan. Dan selepas ini bekas Menteri mana pulak yang diarahnya (Tun Mamak) untuk melalak dan jadi balaci beliau. 
Sama-sama kita tunggu, kerana ketika ini dilihat Tun Mamak Mahathir sudah kehabisan modal. Pergerakanya pun sudah kendur, terhad. Maklumlah dah 90 lebih. Dah terlalu senja. Bila-bila masa boleh pi....bilalah beliau nak 'bertaubat'. Sampai bila Tun mamak Mahathir ni nak 'tongkat langit'. Korang fikirlah sendiri. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

2 comments:

  1. Sebagai rakyat, saya menyenangi Najib berbanding Tun. Tun x boleh dipercayai lagi kerana sudah u turn 180 darjah.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Wrt...

    Diharapkan semua dapat membaca dan memahami isu di bawah degan hati yg terbuka.
    http://abatasa2.blogspot.my/2015/09/jangan-harap-malaysia-akan-selamat.html

    jaybee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...