Friday, September 16, 2011

Nostalgia Lagu 'Saya Anak Malaysia'

[DARI MEJA IBM] :
ASSALAMUALAIKUM PARA PEMBACA YANG DIMULIAKAN
Apabila tiba sahaja bulan Merdeka, lagu 'saya Anak Malaysia' pasti menjadi siulan ramai. Lagu yang didendangkan kira-kira 25 tahun lalu, masih kekal dengan melodi asal dan akan terus segar dengn gaya tersendiri.
Didendangkan oleh seorang 'doktor', lagu itu menjadi pembakar semangat jiwa anak merdeka hari ini. Itulah penangan Dr Sam atau nama sebenarnya Salim Ibrahim.

Dr Sam terus jadi kebangaan

Mari kita Hayati Lirik Lagunya :

Saya Anak Malaysia


Artist: dR Sam
1953
Bulan 5 aku dilahirkan
Di sebuah negeri yang diberi nama
NEGERI SEMBILAN

Selepas itu aku dibesarkan
Di NEGERI KELANTAN
Aku belajar di sekolah orang putih
Dekat dengan Pasir Puteh

Saya Anak Malaysia ( 4X )

Lepas sekolah aku merayau
Negeri mat saleh aku merantau
Tempat orang indah sekali
Tapi MALAYSIA dekat di hati

Saya Anak Malaysia ( 4X )

Sampai masa aku pun balik
Tapi makweku nampak pelik
Dia kata nak jadi apa
Aku kata itu Tuhan punya kuasa

Saya Anak Malaysia ( 4X )

Lemah lembut sopan santun
Sudah menjadi darah dagingku
Walaupun aku nampaknya kutu
Aku hormat orang tuaku


Saya Anak Malaysia ( 4X ). Aku bangga aku anak Malaysia. Ikhlas dari saya : IBM ~

Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...