Friday, September 23, 2011

Anwar Perlukan Keajaiban Untuk Terus 'HIDUP'

[DARI MEJA IBM] - Blog yang tidur-tidur ayam
ASSALAMUALAIKUM, SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

Mengimbas kembali dari blog MyKMU.net........

 Kalau pada tahun 1998 dahulu, Anwar Ibrahim tidak langsung berhenti menyerang UMNO, Dr.Mahathir dan kerajaan, sehinggalah tercetusnya gerakan reformasi yang sebenarnya lebih kepada bersifat kacau-bilau dan mencetuskan kekalutan dalam negara dalam usahanya untuk mengelak daripada dibicarakan atas kes liwat.



Sekarang, keadaan sudah jadi terbalik. Anwar cuba mengenakan Najib Abdul Razak dan cuba menyeret Presiden UMNO itu ke dalam masalah ciptaannya sendiri. Namun, usahanya itu bukan sahaja kelihatan sia-sia, sebaliknya dia sendiri yang kelihatan sangat tertekan sehingga melakukan terlalu banyak kesilapan, khususnya reaksi yang ditunjukkan kepada wartawan dan petugas media.
Disebabkan itulah, para pemimpin PKR terpaksa meyakinkan diri mereka bahawa UMNO-BN sudah semakin tertekan kerana masih lagi gagal menjatuhkan Anwar Ibrahim. Tujuan mereka mengeluarkan kenyataan seperti itu, bukanlah kerana UMNO-BN benar-benar telah gagal kerana UMNO-BN tidak terlibat langsung dengan masalah Anwar Ibrahim, sebaliknya kerana tenggelam punca Anwar Ibrahim dan para pemimpin PKR sendiri yang kehilangan jawapan untuk semua persoalan yang sedang melandanya.
Ancaman terbaru daripada Shazryl Eskay untuk membuat pendedahan yang lebih besar dan lebih gempak, menyebabkan para pemimpin PKR, khususnya Anwar Ibrahim semakin resah. Selepas semua persoalan bermula dari liwat Saiful Bukhari Azlan tidak dapat dijawab, sehinggalah kepada DNA, jam tangan Omega, video lucah China Doll dan terbaru sekali, mubahalah, Anwar kelihatan sangat kelam-kabut.
Taktiknya melakukan serangan tanpa henti, kini telah memakan diri. Sebaliknya taktik yang sama, terpaksa dihadapinya sekarang. Anwar langsung tidak diberikan ruang untuk berehat dan menjawab semua persoalan yang ditimbulkan.

Anehnya, penyerang-penyerang Anwar Ibrahim bukanlah figur-figur penting di dalam UMNO. Anwar Ibrahim sebaliknya diserang oleh bekas rakan-rakan rapatnya dan bekas sekutunya di dalam UMNO yang telah ditikam dari belakang oleh dia sendiri seperti Abdul Rahim Thamby Chik.

Di Sungai Buloh, tempat yang sesuai bagi Anwar

 Biarpun sehingga kini Anwar masih mampu berlakon kononnya dia tidak terjejas langsung dengan serangan demi serangan yang diterimanya, namun ramai yang dapat melihat bagaimana Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan sesiapa sahaja dan apa-apa sahaja untuk menyelamatkan diri.



Terbaru, Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan Abdul Hadi Awang yang pernah menjadi musuh ketatnya. Suara Abdul Hadi Awang sekalipun tidaklah semujarab mana, setidak-tidaknya mampu memberikan sedikit ketenangan kepada Anwar Ibrahim terutama dalam usahanya meraih sokongan daripada ahli-ahli PAS.
Bagaimanapun, Anwar terlalu memerlukan keajaiban untuk terus hidup dalam politik negara. Apa yang berlaku sekarang, langsung tidak memberikan kebaikan kepada Anwar Ibrahim. Kalaupun Abdul Hadi Awang membantunya dengan mengeluarkan kenyataan yang berunsur agama, pertolongan tersebut hanyalah bersifat sementara. Sedangkan Anwar memerlukan lebih daripada pertolongan sementara untuk terus relevan dengan dunia politik negara.
Buat masa ini, Anwar Ibrahim melepaskan semua peluang terbaik untuknya mendapatkan keajaiban yang diperlukan. Anwar Ibrahim gagal menyerahkan DNA. Anwar Ibrahim gagal membuktikan kewujudan jam tangan Omega. Anwar Ibrahim gagal bersumpah. Anwar Ibrahim bermain lidah biawak tentang mubahalah. Anwar Ibrahim sentiasa kaitkan Najib Abdul Razak dalam semua masalahnya.
Dan yang terlebih penting, Anwar Ibrahim masih gagal menjelaskan ke mana dia menghilang dalam tempoh dua jam ketika video lucah yang dikaitkan dengannya dirakamkan.

Nasib le ko nuar. Itu yang ko cari. Kau telah banyak menyusahkan rakyat, maka tanggunglah sendiri. Ko yang syok, kenapa orang lain pulak yang jadi mangsanya?..memang patut ko digelar 'Dajjal'. Bukan reka cerita, tapi ini semua realiti, terimalah padahnya wahai Anwar. Ikhlas dari saya yang benar : IBM ~
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...