Friday, October 9, 2015

DARI PEGAWAI TINGGI POLIS CAWANGAN, KINI 'MEMUSUHI NEGARA'? HILANG AKAL KE APA?

JUMAAT, 09 OKTOBER 2015
SALAM, SALAM JUMAAT, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

MANA silapnya, apa tujuannya, apa mahunya, atas arahan siapa hingga dia 'meroyan' begitu sekali sehingga sanggup 'memusuhi negara'. Hanya dia seorang sahaja yang tahu. Ini yang terjadi kepada bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas (SB) Datuk Abdul Hamid Bador sekarang ini. Samada perbuatan beliau ini disedari atau tidak sukar untuk di pertikaikan. Menurutnya,  beliau tidak akan menarik diri daripada terus mengkritik cara kerajaan mengendalik isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) walaupun kini dilabel sebagai 'musuh negara'. Kenapa sampai jadi begitu dia ni?

Menurut bekas Timbalan Pengrah Cawangan Khas (SB) ini, keputusan yang beliau buat pada Ogos lalu untuk secara terbuka mengecam siasatan kerajaan ke atas firma pelaburan negara yang sedang bergolak itu adalah sesuatu yang menyakitkan yang memerlukan perbincangan dan pemikiran mendalam, tetapi ia satu pengorbanan bernilai.

Katanya lagi, setelah berkhidmat dengan kerajaan yang sama di bawah empat Perdana Menteri selama lebih dari 36 tahun, sesungguhnya beliau percaya, kebanyakan orang akan berfikir adalah tidak bijak bagi seseorang seperti beliau untuk 'lawan tauke'. Lebih-lebih lagi apabila 'swansong' (hari-hari terakhir untuk bersara) beliau hanya tinggal beberapa bulan lagi. Tahu pun.

Kini, beliau beranggapan, beliau telah hilang ramai kawan disebabkan perbuatannya, beliau tidak mahu berdiam diri kerana ia tidak akan memberikan apa-apa keselesaan kepadanya yang pernah melalui detik-detik indah semasa berkhidmat dengan kerajaan. Memaang betul le tu, kawan menjadi lawan, telefon kurang berdering, tiada lagi panggilan dari bekas rakan-rakan dan orang bawahan beliau...Tau tak apa. Sedar-sedarlah diri tu sikit. Duit pencen sekarang ni siapa yang bayar. Bekas Perdana Menteri Tun Mamak Mahathir tu ke yang bayar? Sendiri mahu ingat le.

Untuk itu, kepada Datuk Abdul Hamid, gunakanlah masa pencen ini dengan penuh menafaat, dekat-dekatkan diri tu degan Allah. Dulu sibuk, kini dah ada banyak masa. Buat apa nak fikir-fikirkan hal remeh-temeh yang tiada kaitan dengan tugas awak yang akan 'pencen' tak lama lagi. Biarlah mereka yang berkenaan menguruskannya. Kenapa nak pening-peningkan kepala? Kecuali kalau awak ada kepentingan diri di dalam isu 1MDB ni.  Lepaskan kepada pihak yang berwajib. Mereka tahu apa mereka nak buat. 

Sebagai imbasan, IBM cuma nak beritahu kepada semua bahawa Datuk Abdul Hamid ini telah dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri pada 18 Ogos lalu selepas mempertahankan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, yang telah secara lantang mengkritik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Lagi sekali IBM nak tanya. Apa le bodoh sangat dia ni sehingga mudah terperangaruh dengan hasutan, fitnah dari mantan Perdana Menteri Tun Mammak Mahathir yang kini sudah 'nyanyuk' dan hilang pertimbangan sebagai bekas/mantan Perdana Menteri yang beria-ia untuk menjatuhkan atau mengullingkan DS Najib?


Fikir-fikirkanlah. Jangan nanti 'terlajak perahu boleh diubah, tapi, terlajak kata', sendiri fikir. Jangan terlalu ikutkan perassan hati, dan jangan terpedaya dengan hasutan mamak Mahathir kutty yang kini dilihat kian 'meroyan'. Dah tua le katakan. Wasallam. Dari saya ~ #IBMPJUtetapdihatiku.

12 comments:

  1. Penulis blok sdra IBM saya sarankan banyaklah bersabar dan beristifarlah kepada Allah, jauhkan dari mencaci sesama kita.. dan kalau boleh sdra sarankan juga kepada mereka-mereka , beristifarlah banyak-banyak supaya hapus segala dosa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Crown Bridge,

      Salam, salam Jumaat,

      Saya juga cadangkan supaya sdr nasihatkan kpd Tun Mamak tu supaya byk bersabar & beristifar. Kebetulan hari ini hari Jumaat (penghulu0 segala hari. Cukup..cukuplah apa yg dia dh buat kat negara ini....apa dia nk lagi..dh tua dah...90 lebih....tunggu pi je tu.....moga dosa2 yg mamak tun lakukan dpt pengampunan dari allh swt. Amiinn!

      Delete
    2. pengkhianatan, hasad dengki, sabotaj serta bersekongkol dengan musuh2 negara yang dilakukan oleh Mahadekutty itulah yg perlu tabubat nasuha. Perbuatan mahadeykutty ini amat berdosa.

      Delete
  2. Pencinta Najib yang amat tegar.. Sudah - sudahla tu. Mengaku jela. Kalau Najib masih memimpin UMNO pada PRU KE 14 akan datang confirmla BN kalah. Tak nampak2 juga ke...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~shed anuar,

      Salam, salam Jumaar.

      Insyallah dgn izin tuha yg maha esa....BN akan terus memerintah. You all x sokong BN xpe....meroyan le korang bersama dgn si mamak kutty tua...nyanyukkkkkkk....dah nyanyuk...huhuhuhu....

      Delete
  3. Insya Allah BN terus memerintah.. jangan haraplah parti korup PR dgn DAPig sebagai kepala itu boleh menipu rakyat lagi kali ini.
    Balaci mamakmader sering kali ulang GE14 BN kalah... tak henti2.. ini sabotaj khianat dari mereka.. mereka mendoktrinkan rakyat dengan ugutan BN kalah jika kekal kan Najib seolah2 mereka ini utusan tuhan??

    itulah krja balaci mamakmadey.. iaitu sabotaj UMNO

    Sifat yg sama ada pada Hamid Bedol ini, dia bukan dipecat tapi dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri kerana khianat pada siasatan 1mdb. Dia taksub pd Mamakmadey sehingga dia lupa diri, mensabotaj kerajaan. Mungkin dia juga terlibat dengan konspirasi 'gelap' kes Altantuya utk kenakan Najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pada izham mohd,
      kalau takde bukti yang kukuh jgnlah tulis 'mungkin dia juga terlibat kes altantuyauntuk kenakan najib'.Takut nanti ramai yang percaya dgn tulisan anda.

      Delete
    2. ibm~izham mohd,

      Salam.
      Saya pun ada dgr. tapi...kurang bukti nk tuduh dia. Apapun, memang dia ni balaci Tun Mamak Mahathir kutty.....forever 'mamak'...

      Delete
  4. ibm~Mohamed Noor,

    Salam. Jadi, saya nk tanya sikit. Tuduhan & fitnah Tun Mamak terhadap DS Najib ada bukti ke?...jgn asyik melalak bak anjing tua gila...nyanyuk....era mamak Mahathir sudah berlalu....berlalu bak air longkang yg tiada penghujungnnya....bertaubatlah wahai mamak Mahathir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm,
      kalau orang terjun lombong.kita pun kena ikut terjun lombong ke?kita kan dah tua dah boleh berfikir jika tulisan TDM takde asas kita tulis balik ar dgn fakta dan bukan auta.Walau bagaimanapun kita tunggu saman najib dgn Dr Ling kerana beliau dah cabar najib untuk menyamannya.Di mahkamah nanti semua akan terhurai.Harap najib sambut cabaran Dr Ling dan jgn tidak-tidak.

      Delete
  5. Mohamed Noor,

    Salam.
    Tiada siapa yg suruh cow terjun lombong. DS najib tidak suruh rakyat terjun lombong. Hanya Mamak Mahathir tu je yg sedang mengajak rakyat terjun lombong bersama dia....Ling Liong Sik terhutang budi pd mamak seko tu akan isu 'Port Klang'...ada ingat?...utk sambut cabaran Ling yg barua Mamak kutty seko tidak menjadi masalah. See U in court.....lepas tu kalau kalah, terjunlah lombong bersama Mamak kutty yg sudah nyanyuk tu...huhuhu...Mamak Mahathir 'mudah lupa, sudah lupa....kerana apa? dah tua...90 lebih...beristifar lah byk2 Tun...

    ReplyDelete
  6. IBM;
    kau ni dah tua tapi bodoh,takkan kau tak faham maksud aku.kalau orang buat fitnah takkan kita pun ikut buat fitnah juga itulah yang aku maksudkan.Lagipun aku cuma mengingatkan dgn baik kepada saudara izam terpulang lah dgn dia nak terima atau tidak teguran ikhlas dari aku dan kenapa kau pulak yang meroyan dgn teguran itu?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...