Tuesday, October 13, 2015

RAFIZI NAK IKAT NAJIB? ALAHI SI SOTONG. DIRI SENDIRI PUN TAK BETUL...PUIIII!!!

SELASA, 13 OKTOBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

BILA IBM dapat berita dari sumber yang mengatakan bahawa si Rafizi sotong orang kuat 'Parti Kelantung Rakyat' (PKR) nak 'ikat' DS Najib, ketawa beso IBM dibuatnya. Cakap memang beso si sotong Rafizi tu. Tapi, dia tak sedar dirinya sendiri pun tak betui, parti dia pun parti yang 'cacamarba' dan kemungkinan kemungkinan akan 'berkubur' satu hari nanti. Kononnya si Rafizi sotong terlalu pakar di dalam urusan 'kewangan', maka katanya Malaysia tidak perlu mengikat ringgit kepada dolar Amerika Syarikat (AS) bagi mengekang kejatuhan nilai mata wang negara itu. 
Sebaliknya cara paling mudah dengan menyelesaikan isu 1MDB, Syarikat pelaburan negara yang terbeban hutang besar dan gara-gara kejatuhan nilai ringgit bukan disebabkan ketikdaktentuan pasaran global atau masalah kewangan tetapi 1MDB dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. Maka, DS Najib harus disingkirkan, kata si sotong. Sambil itu, si Rafizi sotong cuba nak tunjuk pandai dan cuba melaga-lagakan Bank Negara dengan DS Najib. Mengikut kelentungnya (Rafizi sotong), Bank Negara sendiri tidak setuju untuk mengikat ringgit dan mengawal mata wang itu. 
Tak ada keperluan untuk ikat mata wang, sebab negara dan rakyat hanya perlu ikat Datuk Seri Najib. Itu saja, katanya. Ringgit jatuh ke tahap paling buruk dalam tempoh 18 tahun terakhir. Rekod terburuknya minggu lalu dengan nilai RM4.40 untuk sedolar AS. Kalau betullah kerana DS Najib punca nilai ringit jatuh menujunam, IBM cabar Rafizi sotong untuk tunjukkan fakta dan buktinya. Ada berani?? Kalau dah sotong tu sotong jugalah. Puiiiii! Bangsat. Sekian dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

1 comment:

  1. Bapak Indon,

    Tlg jgn iklankan perkara bodoh oini di blog ini. Ianya karut. Rubbish!....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...