Monday, March 7, 2011

Memang betullah PR ni 'Penipu Rakyat'.....

"Kerajaan PR Selangor hari ini terlalu melebihkan politik peribadi berbanding kepentingan rakyat." - SATIM

PR gagal tunai manifesto selepas tiga tahun

Assalamualaikum semua.
Bila kita membuat kesimpulan akan perkatan PR, bermacam-macam perkataan timbul di kepala kita semua. Ada ya g mengatakan PR, sebagai 'Penipu Rakyat', ada juga yang mengelar 'Pakatan Reput' dan macam-macam lagi. Tapi...jika kita buat kajian memang ada lojiknya jika kedua-dua perkatan tersebut digunakan atau ditujukan kepada PR.

Sebab apa saya berkata bagitu, kerana Kerajaan Selangor di bawah pimpinan Pakatan Rakyat (PR) gagal melaksanakan tanggunjawab seiring janji MANIFESTO pilihan raya umum tiga tahun lalu. Saya amat bersetuju dengan apa yang di suarakan oleh Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Mohamad Satim Diman, bahawa sepanjang tiga tahun mentadbir, tiada kejayaan yang membanggakan rakyat direkodkan oleh pimpinan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga terkenal sebagai khalid 'Gagap'.

Kata Datuk Satim, Kerajaan PR Selangor hari ini terlalu melebihkan politik peribadi berbanding kepentingan rakyat. Menurutnya lagi, banyak isu dapat ditandangi dengnan bijak seperti isu perpaduan, ekonomi, pembangunan dan taraf hidup rakyat.

Dari segi pembangunan pula, beliau berkata, ramai pemaju perumahan di negeri ini melahirkan rasa tidak puas hati dengan polisi Kerajaan Negeri yang sentiasa memberikan tekanan sehingga menyebabkan pembangunan hartanah di Selangor lembap rentetan dari keadaan ekonomi yang tidak berkembang. Jesteru itu, kepada semua rakyat Selangor, apa lagi yang di tunggu, cukup 3 tahun PR memerintah, mana manifesto yang dijanjikan..?...apa, rakyat Selangor tak faham-faham lagi ke..?. Mari kita buat perubahan besar-besaran di PRU ke 13 nanti. Kita tolak PR. Bagaimana..?..setuju..?..insyallah. -IBM

2 comments:

  1. tumbangkan PR di Selangor! kami x rela Anwar penipu memerintah negeri kami! sume x jalan! masjid jenjarom patutnye dah ditukar baru oleh kerajaan BN! haram jadahnye PR memerintah, sume tu x brlaku langsong! malahan masjid kami dah mereput dek anai2, atap bocor, tunggu rebah aje.... langsong x diendahkan.. nak harapkan tabung masjid? kalau ada pun seminggu skali jer berisi lebih.. camner warga jenjarom nak seronok beribadat di masjid? cecite2?

    ReplyDelete
  2. Itan'th,
    Salam bro. Insyallah. Itulah sebenarnya harapan dari rakyat negeri Selangor. UMNO?BN akan berkerja keras bagi memastikan di PRU ke 13 nanti negeri Selangor kembli ke pangkuan UMNO/BN.

    Kepada warga jejarom, teruskan menyokong UMNO/BN, insyallah nasib rakayt di sana akan terbela nanti.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...