Thursday, October 8, 2015

AMANAH KATA KEKALKAN DS NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI 'MEMUDARATKAN' NEGARA? APA, MEREKA TU BAIK SANGAT KE??

KHAMIS, 08 OKTOBER 2015

SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

AMANAH parti yang baru di luluskan oleh ROS dilihat seperti sebuah parti yang 'syok' sendiri. Mereka menabik dada dan 'over confident'. Baru ditubuhkan dah cakap besar dan sombong pulak tu. Mengikut kata mereka, seruan sesetengah pihak agar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terus kekal memimpin negara akan berpihak kepada mereka (pembangkang) dan memastikan kemenangan pembangkang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang. Menurut kata mereka lagi jika dikekalkan DS Najib ianya memudaratkan negara, kata salah seorang Ahli Jawatankuasa Pusat Parti Amanah Negara (Amanah).
Mengikut kata Ahli Jawatankuasa Pusat tersebut, prestasi buruk DS Najib membahayakan ekonomi selain mendakwa taktik melaga-lagakan keharmonian kaum yang diguna UMNO demi kekal berkuasa mengancam keharmonian kaum di negara ini. Katanya lagi, secara peribadi tidak setuju dengan pendekatan menyimpan Perdana Menteri ini yang secara perlahan-lahan tetapi pasti akan merosakkan semata-mata bagi memberikan kelebihan kepada mereka (pembangkang) dalam pilihan raya umum akan datang.
Amanah melalui seorang lagi Ahli Jawatankuas Pusatnya berkata, cara mereka (Umno) menggunakan politik perkauman di bawah DS Najib sekarang, berkemungkinan mungkin akan bercakaran sesama sendiri menjelang pilihan raya umum akan datang. Sambung beliau lagi, rizab negara kita mungkin tinggal separuh dan hutang negara mungkin meningkat 2 kali ganda pada masa itu. Bermacam-macam lagi tuduhan yang mereka [pembangkang (KLIK) melalui Amanah] lamparkan terhadap Perdana Menteri dan kerajaan sekarang ini. Soalan IBM kepada Amanah ini, amanah sungguh ke mereka apabila memerintah negara kelak?

Jangan terperangkap dengan propaganda mereka (pembangkang) kerana mereka ditubuhkan atas 'perpecahan' yang berlaku diantara mereka yang tidak boleh berkerjasam dan mementingkan diri sendiri lebih daripada rakyat. Maka, adakah parti seperti yang yang korang nak sokong? Fikir-fikirkan. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

4 comments:

  1. Salam Tuan,

    Pembangkang Melayu sekarang ini berada pada tahap yang sangat lemah apabila PAS berjaya di lunyaikan egen2 Anwar, DAPig dan jemaah Alami (ustaz2 liberal pro Anwar dr Al-Azhar). PAS yg begitu utuh suatu masa dulu hancor terok disebabkan agen parasit dalaman..

    SO SAMA JUGAK dengan keadaan UMNO skrg... Tony Phua Lim Kit Sial dan DAPigs tahu UMNO sgt utuh di sisi org Melayu dn amat mustahil untuk dijatuhkan

    Satu cara ialah.. wujudkan PARASIT yg makan dr dalam. UMNO masih kuat skrg..cuma sejak Majlis Raja-Raja Melayu bersuara isu 1MDB.. yang saya rasa kurang adil dan tepat, maka peluang kembali terbuka oleh parasit2 pro keling madet bergabung dgn agen2 proksi Pakata Haram untuk lunyaikan DS Najib dan UMNO


    Inilah dilema besar UMNO. Kerja jahat org dalam UMNO dn juga kerajaan skrg ni berjaya lemahkan kepimpinan DS Najib.. sama seperti kaedah Morsi dijatuhkan..iaitu dgn melemahkan ekonomi..

    Keling Madet sgt pelik bersungguh2 mahu jatuhkan Najib seolah2 Najib telah sah mencuri wang rakyat-wang dr tabung takyat seperti KWSP-Tabung Haji atau yg direct menyebabkan rakyat hilang dana..

    Tp sebenarnya kejahatan dan dendam busuk Madet Keling amat2 dalam.. sifat muka tak malu nya telah melanggar semua tatacara seorang negarawan dr UMNO. Dgn dana wang yg begitu banyak support dr kumpulannya.. maka skrg Majlis Raja-Raja Melayu pula dilibatkan..

    Isu besar melibatkan hak Melayu dan Islam.. seperti larangan pembesar suara di Pulau Pinang, menghina pemimpin Islam BERSHIT 4.0, hina Khutbah, hina undang2 Islam LANGSUNG tidak mendapat perhatian Majlis Raja-Raja Melayu..

    tetapi secara tiba2 dua isu ini IMDB dan perkauman? jadi isu Majlis Raja-Raja Melayu? kenapa semasa isu2 berat melanda Melayu Islam Majlis Raja-Raja Melayu DIAM macam tikus dalam tanah.. bangsa Cina menghina Islam dan pemimpin Melayu terang2an tidak ada apa2 amaran Majlis Raja-Raja Melayu..

    tetapi lepas sahaja himpunan baju Merah berjaya counter back sokonganterhadap PM dan Melayu.. baru dengar bunyi suara Majlis Raja-Raja Melayu keluar kenyataan rasmi??

    amat ganjil keadaan ini.. siapa yang membela siapa? siapa yang ditindas? siapa yang mulakan perkauman? siapa yg bocorkan rahsia siasatan IMDB yg jelas melanggar Akta Rahsia??

    Malaysia tunggang terbalik skrg kerana terlalu banyak PARASIT dlm UMNO dn Kerajaan..

    Puncanya? kerana Najib tak menyuap orang2 ini dengan KEKAYAAN dan WANG.. DS Najib membela rakyat bawahan maka golongan ini sudah tak boleh tahan lagi..??

    Wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ izham mohd,

      W'kumusallam.

      Ini adalah gara2 gila dan 'meroyan' Tun Mahathir Mamak kutty yg dilihat semakin gila utk menumbangkan Ds Najib. Kalau DAPigs dilihat telah 'memecah' belahkan Parti Islam Se Malaysia (PAS), Tun Mamak kutty dilihat akan menjadi 'bangsa' pertama yg akan menghancurkan parti UMNO dan org2 melayu. Di era mamak kutty, dia mengkayakan dan memberi muka kpd org2 Cina. Kini Mamak Mahathir lupa...lupa akan kesalahan dan kesilipan semasa beliau menjadi PM. Tak mengapa dia menyerang 'bertubi2' dan menfitnah DS Najib. tuhan akan laknat manusia ini dan pengikut2nya.

      Mamak 'nyanyuk seko ni, semasa era pemerintahan beliau, hanya pentingkan pembangunan yg mana dia, keluarga dan kuncu2nya mendapat menafaat dan menjadi kaya raya. Rakyat? apa dpt? Terus menderita dan menderita.

      Bagi IBM, Tun Mamak dan kuncu2nya harus disingkirkan daripada UMNO. Mereka2 ini ''musuh dlm selimut'. Apapun, kita lihat sejauh mana perginya si mamak kutty seko ini. biarkan dia 'melalak' bagi anjing gila. Kepada Ds Najib, teruskan perjuangan. Jgn gentar dan buktikan bahawa DS adalah pemimpin yg 'mesra' rakyat, prihatin dan sayangkan rakyat. Wasallam..

      Delete
  2. Betul kata admin, majlis raja2 x ambil pot pun fasal penghinaan terhadap Islam padahal itu dalam kontek tugas mereka. Adakah ini amanah namanya? Mana lebih baik Najib dan 1MDB membela rakyat atau Tun membela kroni yg dah berbilion2 balun wang rakyat? Mudah2 orang Melayu/Islam terus istiqomah menyokong Najib dan UMNO. Ini ialah kerana rakyat dah benci dengan kroni2 Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~mus imah,

      Salam.
      Insyallah. Rakyat dpt menilai sendiri siapa yg lebih baik antara Tun Mamak Mahathir & DS Najib. Kita semua tahu, DS Najib difitnah oleh Tun Mamak & balaci2nya yg ada kepentingan peribadi. Tun mamak sudah 'nyanyuk'...Tun mamak sudah lupa dan mudah lupa....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...