Wednesday, September 30, 2015

MESEJ DUTA CINA : TAKKAN 'HILANG' BANGSA CINA DI BUMI MALAYSIA. ORANG MELAYU ADA FAHAM???

RABU, 30 SEPTEMBER
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA
BANGSA Cina yang bertaburan diseluruh dunia, adalah diibaratkan seperti ulat bulu yang boleh tinggal dan hidup dimana-mana. Kita sendiri dapat lihat akan keujudan bangsa Cina ini. Mereka ada dimana-mana, diceruk-ceruk dunia pasti adan bangsa Cina. Dengan erti kata lain, mereka (bangsa Cina) boleh hidup dimana-mana. Mereka boleh mecari makan dimana-mana dan menjadi kaya-raya dimana-mana. Jesteru, kepada rakyat Malaysia, khusunya kepada orang-orang Melayu supaya kita mempertahankan  setiap inci bumi mereka memandang mereka tiada tempat lain lagi selain Malaysia. 
Maka, apabila pemimpin UMNO seperti Datuk Jamal Md Yunus menyeru dan mengingatkan kita agar menjaga dan mempertahankan setiap inci tanah Melayu ini, itu amat-amat tepat sekali. Memang, kita  tidak ada tempat lain untuk kita selain dari tanah bumi Malaysia yang tercinta ini. Oleh yang demekian, ayuhlah kita bangkit dan bersatu atas nama Melayu dan Islam, untuk menjaga tanah tumpah darah kita ini dari sebarang ancaman dan eksploitasi yang nyata atau tersirat. Semalam, IBM terbaca penulisan Datuk Jamal di Facebook beliau. Katanya, Malaysia hanyalah satu-satunya peninggalan pejuang-pejuang serta generasi terdahulu yang tidak ternilai harganya. 
Beliau juga menulis keadaan ini berbeza sekali dengan keadaan orang Cina di negara ini yang didakwanya masih tempat mengadu lain daripada tempat asal nenek moyang mereka. Dakwa Datuk Jamal, perkara itu tergambar susulan “keprihatinan” Duta Besar China Ke Malaysia Huang Huikang berkaitan isu kaum di negara ini menjelang himpunan di Jalan Petaling yang tidak menjadi kenyataan sebelum ini. Seterusnya beliau ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan penghargaan di atas keprihatinan Dr Huang Huikang, Duta Besar China ke Malaysia yang mengambil berat tentang permasalahan dan kegusaran peniaga-peniaga berbangsa China di Petaling Street.
 IBM tak pasti samada itu satu sindiran daripada Datuk Jamal, dia sorang sahaja yang tahu. Cuma, satu yang IBM dapat lihat, ini adalah satu mesej yang jelas bahawa, bangsa Cina ini mempunyai tempat untuk mengadu dan membela nasib mereka selain daripada Malaysia. Mereka mempunyai tanah atau negara asal mereka di Tanah Besar China, dan jika sekiranya apa-apa berlaku ke atas mereka, mereka masih lagi ada tempat untuk bergantung harap. 
Bagaimana nasib kita orang-orang Melayu apabila disingkirkan dari negara sendiri? Mahukah kita menyerah begitu sahaja? Fikir-fikirkan  masa depan anak-cucu-cicit kita. Jangan kita merempat dan meinta sedekah di negara sendiri. Seterusnya, IBM ucapakan terima kasih kepada Datuk Jamal yang lantang mengkritik sehingga beliau ditahan oleh pihak berkuasa yang kononnya Datuk Jamal akan membuat satu lagi perhimpunan 'baju merah' di Petaling Street gara-gara penjualan barang-barang tiruan berluasa di situ. Tahniah Datuk Jamal. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.
"CINA TETAP CINA WALAU DIMANA MEREKA BERADA"
Comments
0 Comments
Facebook Comments by Blogger Widgets

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...