Friday, October 2, 2015

KALAU ADA 'MARUAH DAN HARGA DIRI', SAIFUDDIN DISARAN KELUAR DARI UMNO. BOLEH BELAH!!

JUMAAT, 02 OKTOBER 2015



SALAM, SALAM JUMAAT, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

MEMANG itulah jalan penyelesian yang baik. Kalau dah tak suka kepada sesebuah parti, dan sekiranya parti yang baharu itu lebih baik, IBM juga cadangkan bekas 'bapak angkat' UMNO Bahagian Petaling Jaya (PJU) ini berambus dari UMNO. Maaf kasar sikit bahasa IBM. Ini kerana, dua tiga hari kebelakangan ini lebih ramai pihak tampil mendesak bekas Timbalan Menteri Datuk Saifuddin Abdullah keluar dari UMNO. Ini kerana gara-gara selepas hadir dalam pertemuan pembentukan gabungan baru pembangkang Pakatan Harapan baru-baru ini. Jadi, sekali lagi IBM dsarankan, kalau ada 'maruah dan harga diri' yang tinggi, janganlah sampai orang nak kena buang dia dari  (UMNO). 
Perkara yang sama dikatakan oleh beberapa pemimpin-pimpin UMNO.  Dan, ramai pula yang mengibaratkan dengan keadaan di tempat kerja yang mana seseorang pekerja harus meletakkan jawatan jika tidak lagi berminat untuk berkhidmat di tempat itu. Maka, jangan buat masalah kepada orang lain sampai nak kena buang kerja, nak kena surat amaran atau macam-macam lagi, kata sumber. Seterusnya ramai dikalangan pemimpin-pemimpin UMNO berpendapat,  berdasarkan ulasan Saifuddin jelas dia berpendapat formula UMNO menyelesaikan masalah Melayu tidak seiring dengan idea “politik baru” yang diketengahkannya. 
Jadi kalau beliau percaya kepada politik baru ini boleh diterima rakyat, pergilah buka parti baru atau pergi masuk pembangkang. Ada beranai kah Saifuddin?. Walaupun sering mengeluarkan pandangan melawan arus, tindakan Saifuddin hadir ke mesyuarat pembentukan gabungan baru DAP, PAS dan Parti Amanah Negara (AMANAH) kali ini membuatkan beliau menerima surat tunjuk sebab daripada partinya iaitu UMNO. Kalau boleh cepatlah berambus. UMNO tidak memerlukan khidmat manusia yang 'durjana' seperti si  Saifuddin ini. Ada Sesiapa yang tak setuju beliau disingkirkan dari UMNO?. Keputusan dari Masjlis Tertinggi (MT) UMNO ditunggu. Wasallam. Dari saya  ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

2 comments:

  1. Pudin munapik ni cari pengkhianat pada UMNO. banyak lg isu dan kerja2 dalam UMNO yg tak dibuat.. sibuk apa nak join aktiviti penjahanam negara-Pakatan Haram?

    Pudin munapik ni tak pula menentang tindakan biadab Cina dan DAP menghina provokasi pemimpin Melayu.. tp dia lebih sibuk nak membela Cina berkaitan ancamana Baju merah?

    ini celaka punya manusia.. patut lama di pecat.. bukan surat tunjuk sebab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ izham mohd,

      Salam. Setuju sgt. Pecat je dari UMNO. Musuh dlm selimut. Amat merbahaya manusia yg bernama Saifuddin ni...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...