Thursday, October 8, 2015

LIONG SIK CINA BELAAN TUN MAMAK MAHATHIR BERDEGIL MAHU JUMPA NAJIB DIMAHKAMAH

KHAMIS, 8 OKTOBER
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA


DALAM entri (blog) IBM baru-baru ini  bersabit dengan kenyataan Perdana Menteri DS Najib Tun Razak melalui peguamnya yang memberi bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr Ling Liong Sik selama seminggu untuk menarik balik kenyatasan 'biadap' beliau supaya Perdana Menteri berundur, nampaknya kemungkinan perkara tersebut akan berlarutan hingga ke Mahkamah ekoran kedegilan Cina 'belaan' bekas Perdana Menteri, Tun Mamak Mahathir yang mana beliau (Ling) bersedia mempertahankan dirinya di mahkamah.


Ling dengan kenyataanya bersedia menerima dan memilih akan membela diri beliau sekiranya disaman oleh Perdana Menteri. Ling dengan angkuh berkata beliau mahu melihat Perdana Menteri berdiri di kandang saksi kerana beliau yakin Perdana Menteri akan melakukannya demi reputasinya. Ling juga berkata, apapun terjadi, beliau tetap tidak akan meminta maaf walaupun beliau menerima surat tuntutan daripada DS Najib yang menuduh beliau membuat fitnah.

Seperti yang kita semua tahu, pada Sabtu lalu, Liong Sik secara terbuka menggesa DS Najib 'meletak jawatan' sebagai Perdana Menteri dan beliau akan tetap bersama-sama dengan bekas 'bos' lamanya beliau, tun Mamak Mahathir kutty mendesak supaya DS Najib meletakkan jawatan.  Oleh yang demekian, sebagai tindak balas dari Ds Najib telah menghantar surat tuntutan kepadanya (Ling) meminta beliau menarik balik kenyataan dan membuat permohonan maaf dalam tempuh 7 hari berhubung dengan kenyataan Liong Sik berkaitan dengan 1 Malaysia Development Berhad (!MDB). 

IBM  difahmankan juga bahawa Cina belaan Tun Mamak Mahathir Kutty ini juga hadir di 'demonstrasi' BERSHIT di Perth, Australia menyokong undi tidak percaya terhadap DS Najib. Disini, IBM ingin membuat kesimpulan bahawa Cina 'barua' seko ini telah diperguna-gunakan oleh Tun Mamak Mahathir menyerang DS Najib bagi pihak beliau. Maka, jika beginilah kesudahan dan kedegilan Cina 'gampang' seko ni, berdegil, ego, maka kepada Perdana Menteri, IBM sarankan teruskan saja perkara ini dan Mahkamahlah tempatnya bagi mengajar bekas-bekas Menteri yang begitu 'fanatik' dan jadi pak angguk kepada Mamak Mahathir yang kian meroyan dan 'nyanyuk'. 


Saman, jangan tak saman. Wasallam. Sekian dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

8 comments:

  1. Salam tuan, mintak sepakat kekang dan lawan blogger macai Tun mamak ni yg menyusup didlm group pro-UMNO tapi setiap hari menyebarkan fitnah hasutan dahsyat terhadap PM DS Najib!
    IMDB digambarkan seperti syarikat peribadi Najib sedangkan ia adalah GLC Kerajaan. Bloggers macai Mahathir penjatuh Najib, Putra Merdeka, Kluangdiamond, OutsyedBox, DinTurtle, Celah Gelegar, Apanama, A Kadir Jasin yg setiap 12 jam akn update serangan dan perang saraf fitnah Najib, hasutan membenci dan jatuhkan Najib. Fokus mereka bertubi2 serang Najib NON STOP.dan nereka lngsung tak serang DAP atau PR atau musuh BN!

    Malangnya bloggers lahanat ini berada dalam listing GERAKAN ANTI PKR NEW yg memyebabkan populariti mereka naik jg bersama blogger pro UMNO tulen!

    TOLONG SUSUN SEMULA DAN DEFINED bloggers pro dan musuh! Keluarkan bloggers lahanat yg disenaraikan diatas seberapa segera dari pautan utama GAP atau pro UMNO. Pelik kenapa mereja2 ini dibiarkan bebas berada dl group UMNO sdngkan mereka penentang jelas! Setiap berita berkaitan Najib mereka akan manipulasi dlm bentuk kotor.

    Apakah blogger pro UMNO tulen gamak biar shj musuh parasit ini dlm gerakkerja korang? Tk kan tak fikir dan sedar bahayanya mereka2 yg disenaraikan diatas? Mereka aktif update dn seolah2 berpakat dengan blogger GAP utk terus hentam Najib dan jilat kejahatan Rejim Mahathir.

    Please do something..kita tahu kenapa Tun gila serang Najib.. bukan isu rakyat tp isu spt diatas sebenarnya. TUN MAHATHIR lah pembela musuh dan kroni. Sbb itu dia waruskan perjanjian2 gila dan amat berat sebelah dalam penswastaan agensi penting untuk rakyat!

    Saya yakin Najib Razak PM yg ikhlas dan terbaik untuk rakyat ketika ini.. so PLEASE BLOGGERS bersatu segera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ izham mohd,

      Thanks for the onfo. Insyallah. Sama2 kita kekangn & lawan blogger laknat tersebut.

      Delete
  2. Woii, dah Selasa keberapa ni Najib masih x saman WSJ? Dok meroyan dgn Liong ni ape hal?
    Puiii Macai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm ~ Dzul Helmi,

      Salam bro. Sabar...sabar. Liong Sik gi ni akan di kunci mulut celuparnya itu. Begitu juga tun Mamak Mahathir gila yg kini kian meroyan....

      Delete
  3. Saman jgn tak saman jeng jeng jeng...aku sokong saman je cuma jgn nanti kecewa aku bila dapat tahu lawyer cuma hantar surat untuk bertanya kepada beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Muhamed Noor,

      Yes...saman jgn tak saman. biar dia terangkat buntut Cina 'belaan' Tun Mamak Mahathir...huhuhuhu...

      Delete
  4. Kalau Liong Sik belaan Tun M, anda belaan siapa pula..?cukup-cukuplah..ingatkan Allah.. lebih baik tuan banyak beristifar..semoga anda balik kepangkal jalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Crown Bridge,

      Knp?....cow pun salah sorg belaan Tun Mamak Mahathir Kutty ke? Mamak tu yg sepatutnya bykkan 'beristifar'. Dah tua bangka.....90 lebih dah...apa dia ingat nak 'tongkat langit' sampai mati?..Mamak kutty tetap mamak kutty...huhuhuhu...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...