Monday, October 19, 2015

MAMAK MAHATHIR KENA BALUN. KINI GILIRAN PEMUDA MIC PULAK BALUN...HUHUHU!

ISNIN, 19 OKTOBER 2015
1437H
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

Ketua Pemuda MIC Kebangsaan, Sivaraajh Chandran menuduh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai seorang yang rasis. Dakwaan itu dikukuhkan selepas dia membaca buku yang ditulis oleh Dr Mahathir berjudul ‘Doctor In The House’. “Saya tak salahkan sesiapa, saya cuma salahkan Tun Mahathir. Saya baca buku ‘Doctor In The House’. Saya tahu betapa rasisnya beliau,” katanya ketika berucap pada Mesyuarat Persidangan Pemuda, Wanita, Putera dan Puteri MIC di Menara Felda, Kuala Lumpur pada Ahad.

Mengulas lanjut, Sivaraajh turut mengkritik kepimpinan Dr Mahathir sewaktu beliau mentadbir negara, dengan mendakwa bekas Perdana Menteri itu telah mengubahsuai pelbagai polisi bagi memenuhi kehendak sesetengah pihak. “Sejak Tun M, dasar ekonomi baru diperkasakan oleh beliau, pelbagai polisi diubahsuai, dicatatkan untuk memenuhi kehendak sesetengah kumpulan,” katanya. Ketika berucap di hadapan kira-kira lebih 500 pemuda, wanita, putera dan puteri MIC, Sivaraajh turut menasihatkan agar perwakilan berhenti mengagungkan Dr Mahathir.

Hal ini kerana, Dr Mahathir dikatakan telah menjadi punca terhadap krisis sedia ada yang dialami negara pada hari ini. “Saya kagumi beliau sebagai individu. Tetapi hari ini saya sangat sedih dengan perkembangan semasa yang berlaku di negara kita. “Semua yang kita hadapi hari ini adalah disebabkan Tun M. Saya harap janganlah mengagungkan Tun M. Beliau pemimpin baik, cuma polisi beliau bermotifkan, berpaksikan kepada individu golongan tertentu sahaja,” katanya lagi.

Pada masa sama, beliau turut memuji kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang disifatkannya sebagai pemimpin yang prihatin dan merasai kesusahan masyarakat India di negara ini. “Saya sangat berterima kasih kepada Perdana Menteri Malaysia. Beliau prihatin tentang pembangunan dan kesusahan masyarakat India. “Beliau sanggup melawan arus, bukan seperti pemimpin lain untuk bantu masyarakat India,” ujarnya lagi. - SUMBER
KESIMPULANNYA :

Ramai pembaca blog terutama macai-macai Tun Mamak mengutuk keras kenapa IBM sentiasa menulis dan menghentam bekas Perdana Menteri itu yang mereka agung-agungkan. Dulu IBM pun sayangkan Tun Mamak ni dan respect habis orang tua seko ni. Tapi...itu dulu. Kini tidak lagi setelah beliau (Tun Mamak) seko ini kini sudah menjadi 'musuh no1 negara' kerana mengkritik dan menghentam Perdana Menteri DS Najib tanpa fakta yang betul. Tun Mamak sudah lupa, mudah lupa bahawa dia bukanlah lagi seorang Perdana Menteri. Era Tun Mamak Mahathir sudah berakhir. Cukupalah 22 tahun beliau menerajui negara. IBM akui, beliau seorang yang baik, tapi...orang-prang disekilling beliau yang mempunyai agenda tersendiri termasuklah Tun mamak sendiri, maka beliau sanggup  meroyan, memcaci, mengkritik dan menfitnah DS Najib.

Maka, apabila Pemuda MIC hari ini bangkit dan bersuara mengutuk perbuatan Mamak Mahathir, IBM merasakan itu adalah satu kebangkitan suara rakyat yang sudah bosan degan perangai dan kerenah Mamak Mahathir ini. Tahniahj pemuda MIC!. Apa yang beliau cari dan mahukan? Walaupun mamak Mahathir ini berjaya mengumpulkan kembali ahli-ahli politik veteran yang kini di gelar kumpulan '6 Jahanam' bagi menumbangkan Perdana Menteri, tapi..IBM yakin ianya tidak akan berjaya. Kita tunggu perkembangan di Parlimen hari ini kerana persidangan 'Dewan Rakyat' bermula hari ini. Berjayakah Tun Mamak Mahathir kutty ini mempengaruhi ahli-ahli Parlimen pembangkang dan BN untuk membuat usul 'undi tak percaya' terhadap Perdana Menteri? ....Kita tungguuuuuuuu. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUTETAPDIHATIKU.

6 comments:

  1. Pasal kritik Najib habis dikeji...siapa Najib? Dia pun manusia bukan Nabi atau Malikat, bila salah mengaku saja la... bukan buat diam bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~UNknown,
      Jika cow tanya siapa Najib, saya nk tanya pulak cow. siapa Mamak Mahathir?...Dia pun manusia biasa yg dh nyanyuk dan tak sedar diri...cow suruh Najib mengaku...mengku apa?...cow ada bukti?

      Delete
  2. Sdra IBM tidak menghargai jasa-jasa Tun..sehingga sanggup menerima orang lain mencaci Tun, saya menghormati semua pemimpin UMNO. Kalau kita tidak mempertahankan Tun, orang lain ambil mengambil kesempatan, saya rasa IBM teruja apabila orang yang bukan Islam mencaci sdra seagama dengan kita. Saya sarankan beristifar lah supaya manghapus segala dosa-dosa yang lalu. Yang muda dihurmati, yang tua disayangi..hidup kita hanya sementara, hentikan kata mengata..jauhkan dari dosa..kita akan dipersoalkan diakhirat nanti, Allah tidak kira siapa anda..dosa tetap dosa, walau pun sebesar zarah sekali pun ia akan di persoalkan. Hidup dan mati adalah hak Allah..hentikan dan berbaliklah kepangkal jalan..sempena tahun baharu 1437H.. maaf jika saya terkasar bahasa kepada sdra

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Crown Bridge,

      Seperti yg saya katakan dulu...kalau korang semua sayangkan Tun Mamak tu, suruhlah dia 'beriktifar byk2...dan terlalu byk dosa yg dia buat. Saya ulang sekali lagi...zaman atau era pemerintah Mamak kutty ini sudah berakhir. Saya setuju dgn saranan bro. Memang diakui Tun Mamak juga berjasa pd negara, tapi.....bila dah pencen tu buatlah cara pencen. Kalau nk jadi penssihat, jadilah penasihat yg betul...tapi jgn pulak jadi 'punahsihat'.....yg lain2 komen tu hak bro....memang hidup mati adalah ketentuan dari Allah SWT. Adakah Tun Mamak itu sedar akan perkara ini?...fikir2kan...

      Delete
  3. Nak balun....hehe...x jd kudis pun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~ramlan aziz,

      Xpe jadi kudis, tapi sebagai mantan PM mana marauah bila kaum lain kata Tun Mamak Mahathir ini sorg yg rasis...huhuhuhu....dah 90 lebih...cukup lah tu...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...