Saturday, October 10, 2015

SIAPA YANG 'PARIA' NI??

SABTU, 10 OKTOBER 2015
SALAM, SALAM 1 MALAYSIA, SALAM SEJAHTERA, SALAM PERPADUAN DAN SALAM SEHATI-SEJIWA

SELEPAS seorang lagi ditahan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma) dalam isu berkaitan 1MDB, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengeluarkan kenyataan kerasnya. “Di mata dunia, Malaysia sudah menjadi negara paria, negara yang sesiapa sahaja boleh diheret dan disoal siasat oleh polis, ditahan dan didakwa melalui undang-undang yang disalah guna dalam negara ini,” tulis beliau di blognya.
Mahathir membangkitkan penahanan bekas pemimpin akar umbi Umno Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan terbaru peguamnya Matthias Chang bawah Sosma. Mereka dikaitkan dengan dakwaan cuba mensabotaj negara ini selepas Khairuddin membuat laporan berkaitan isu 1MDB di luar negara, termasuk biro siasatan persekutuan (FBI) Amerika Syarikat.
Katanya, ramai orang yang tahu berkaitan dakwaan salah laku dalam kes 1MDB tidak akan tampil kerana bimbang ditahan bawah Sosma - SUMBER.
P/S ~ Huhuhu...nak tergelak bila baca kenyataan dari Tun Mamak Mahathir ni. Tuduh negara ni negara 'paria'. Tapi...siapa yang 'paria' sebenarnya? Kan kelakar tu. Ibarat 'meludah kelangit, kena muka sendiri. Dia tu yang paria. Semua orang tahu, rakyat tahu, masyarakat tahu, pengundi tahu dan pembangkang pun tahu bahawa Tun Mamak Mahathir tu lah yang 'paria'. Banyak-banyakkan 'beristifar' wahai Tun Mamak Mahathir. Semakin hari semakin 'meroyan' cow ni. Semakin hari tulisan cow 'tersasar jauh'. Tulisan 'songsang'. Wasallam. Dari saya ~ IBM#PJUtetapdihatiku.

6 comments:

  1. Syabas sdra IBM kerena memberi takzirah kepada Mantan PM,.. dan sebelum menyuruh mereka- mereka beristifar..sdra pun perlu beristifar setiap hari supaya hapus segala dosa..dan kalau boleh jangan mengata ngata lagi..kepada mereka mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~Crown Bridge,

      Salam.
      T.kasih. Saya sentiasa 'beristifar' kpd Allah swt kerana saya tahu saya akan mati satu hari nanti. Dan saya bukanlah org yg ternama atau terkenal. Tapi...saya kesian tgk si Mamak Mahathir tu. Dari sorg 'negarawan' kini menjadi 'pencacai negara' gara2 politik songsang yg beliau amalkan.....harap beliau byk2 'beristifar dan ingat kpd allah. Umur dan 90 lebih...ingatlah hari 'mati'....politik hanya utk didunia, tidak blh di bawa ke akhirat utk bekalan....wasallam.

      Delete
  2. ibm~Anak Malaysia,

    Jilat?...jilat sapa? jilat si 'paria' atas tu ke?.....sila...silakan....huhuhu...

    ReplyDelete
  3. ada ahli MUBARAK cawangan Wliayah Persekutuan penyokong kuat madey n moidin memberitahu bahawa pd 19/10 ni akan ada usul x percaya kpd PM di parlimen nanti..siapa yg akan bawa usul tersebut..moiden kot?..kpd madey cukup cukuplah..dh 90 tahun tahi madey sentiasa berbau busuk dan hitam, maka jgn pula jdkan hati anda pun busuk dan hitam bila dh penghujung usia

    ReplyDelete
    Replies
    1. ibm~gabenor johor,

      Salam.
      Biak pi la depan nk buat undi x percaya. Siapa Mamak Mahathir ni skrg?...kalau dia kata negara mcm 'paria'....sebenanrya dialah yg 'paria'.....nak menongkat dunai sampai mampus kot dia ni....bykkan 'beristifar'....moga diampunkan oleh Allah swt...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...