Tuesday, December 2, 2014

KESIAN! MAK LAMPIR NAIK ANGIN KERANA DIHALANG MEMASUKI SARAWAK.

SELASA, 02 DEC 2014
IBM yakin para pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan menyalahkan UMNO/BN gara-gara penahanan dan tidak membenarkan Ketua Wanitanya dari memasuki Sarawak. Diberitakan, pada hari Ahad lepas,  Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Zuraida Kamaruddin dihalang daripada memasuki Sarawak buat kali kedua tahun ini. Ahli Parlimen Ampang itu menaiki penerbangan Malindo Air pada pukul 7.15 pagi dari Kuala Lumpur ke Kuching. Turut bersama beliau dalam penerbangan itu ialah Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad. Mereka tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching pada pukul 9.30 pagi dan menuju ke kaunter imigresen. Menurut AMK PKR, Nik Nazmi, beliau lepasi pemeriksaan tanpa masalah. Bagaimanapun seorang pegawai imigresen meminta Zuraida supaya menunggu sebelum diberitahu bahawa namanya berada dalam senarai hitam. Zuraida kemudiannya diarahkan pulang ke Kuala Lumpur dengan menaiki pesawat Malindo Air pada pukul 4.30 petang. 

Mereka berada di Sarawak sebagai sebahagian daripada kempen 'Rakyat Hakim Negara' di seluruh negara untuk Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Zuraida pertama kali dihalang memasuki Sarawak ketika Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Balingian pada Mac. Bagaimanapun beliau dibenarkan memasuki kembali negeri itu pada 19 April lalu ketika berkempen sempena pemilihan PKR. Jesteru, IBM merasa yakin, Mak Lampir akan membuat kenyataan di akhbar-akhbar tak lama lagi dan akan menabur fitnah terhadap kerajaan BN di atas insiden tersebut. Siapa tak kenal dengan perangai tak senonoh para pemimpin-pemimpin PKR yang sentiasa mencari jalan bagi memburuk-burukan nama kerajaan BN. Isu penahanan dan tidak membenarkan beliau memasuki Sarawak oleh kerajaan negeri Sarawak akan di jadikan  modal untuk mereka meneruskan kempen 'Rakyat Hakim Negara' bagi menyelamatkan ketua mereka iaitu Anwar Ibrahim si al-jub dari tuduhan kes 'liwat II'. 

Percayalah....itulah kekuatan yang mereka ada kerana menfitnah dan membutakan mata rakyat adalah 'darah daging' perjuangan PKR dan rakan kongsi mereka, DAPigs dan PAS. Tapi, PAS kini terkedu, tidak boleh bersuara seolah-olah mereka (PAS) sudah bisu. PAS sangguh jadi 'kaldai/kuda' tunggangan DAPigs & PKR daripada berkawan dengan UMNO. Apapun, tahniah kepada kerajaan Sarawak di atas tindakkan tersebut, kerana kemasukkan kuncu-kuncu Anwar al-jub ke Sarawak mempunyai agenda yang yang mendatangkan bahaya kepada rakyat Sarawak. 

Biarkan Mak Lampir tu dan pemimpin-pemimpin PKR meroyan sampai ke tua, asalkan jangan merosakkan jiwa dan hati rakyat Sarawak. Demi Anwar al-jub, mereka-mereka ini sanggup berbuat apa sahaja. Kepada pemimpin-pemimpin BN Sarawak, awasi gerak-geri PKR di Sarawak. Jangan sampai ianya menjadi kudis yang sukar diubati upama 'penyakit kanser'. Fikir-fikirkan dan renung-renungkan. Al-kisah Mak Lampir yang dihalau dari Sarawak ini, jadikan sabagai pendoman bukannya kisah politik 'balas dendam'. Wasallam ~ IBM

1 comment:

  1. anwar dah umum sarawak sebuah negara,bermakna sarawak berkuasa penuh terhadap para tetamunya samada menerima atau menolak.
    apa tujuan para pemimpin ni kesarawak sedangkan ketuanya(anwar} sendiri telah tidak mengakui sarawak sebahagian dari malaysia?
    memang patut kalau kena halau kalau datangnya untuk mencampuri urusan negara orang.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...